K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: K5: Luleå HF - Djurgårdens IF, 16/3 2011

Inlägg av Magnutz »

Boork börjar bli till åren kommen. fan vad han surrar.. Norman ska ut för att lulee-flickan ramlar över honom.. bra wolmer...
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Visst kan hålla med om att Norman ska ut det men de har ju släppt två minst lika klara utvisningar på Lulespelare, bla den där Brodin blev slashad halvfri med Nilsson.
Norrortsgrabben
Säsongskort: Ja

Inlägg av Norrortsgrabben »

widing tar en onödig utvisning. KOM IGEN....
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Ganska billig dock. Luleå gör ju värre grejer som de inte åker för.

O Boork bara berömmer luleå, vi sätter en bra tackling men han poängterar hur bra Luläää backcheckar. Suck.

Fan jag saknar tillbakaspelen i offensiv zon under BP som vi gjorde så fint förra säsongen. Kempe hade perfekt läge där.
Senast redigerad av Henkos den 2011-03-16 19:40:14, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
crike

Inlägg av crike »

Har hockeyligan bestämt att fjolårsfinalisterna ska ut eller? Det är för i helvete slutspel, tillåt lite smågrejjer så hålls farten uppe. Pinsamt av domarna.
henka83

Inlägg av henka83 »

Brodin, bjud för fan inte på sånt....
Användarvisningsbild
Datsyuk_13

Inlägg av Datsyuk_13 »

Riktigt bra period från DIF:s sida. Otroligt bittert dock att inte få någon utdelning... :(
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Det är ju som påpekats en otroligt ojämn och stundtals skitusel nivå på sveriges domarkår. Det måste löna sig att döma och antalet skitregler måste bantas ner. Det blåses ju fan av för det mesta. I NHL är det - och jag är ingen MEGA-fan av NHL ska tilläggas - full fart på matcherna för att domarna tar det som behöver tas och släpper småskräp som det Norman åkte för t ex.. fan han åker ju bara fram och välter skoterraggaren.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Mikael Nord är fan det största skämtet en ishockeyrink någonsin skådat. Först friar den fittan slashingen på Brodin, sen interferencesituationen på Widing för att sedan visa ut Widing för en jävla meshakning i offensiv zon. Dom har en sån jävla dålig känsla för spelet så att jag blir spyfärdig, jävla inkompetenta rikspuckon.

Luleå får såna jävla fördelar av domarna pga att hela laget är ett stort jävla gnällande pack där den största spelaren är 130 cm lång och väger 22 kg, med skydden inräknade.
Användarvisningsbild
Frasse

Inlägg av Frasse »

Boork börjar bli till åren kommen.
En hyfsat jämn första period där Djurgården började klart bäst men där man åker på två stycken utvisningar som som tar Luleå tillbaka in i matchen.

Utvisningen som Norman åker på att ett skämt men på intet sätt ovanligt förekommande i matcher där herrarna Edqvist och Nord dömer.

Första målet kommer bli både viktigt och avgörande.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Salas skrev:Mikael Nord är fan det största skämtet en ishockeyrink någonsin skådat. Först friar den fittan slashingen på Brodin, sen interferencesituationen på Widing för att sedan visa ut Widing för en jävla meshakning i offensiv zon. Dom har en sån jävla dålig känsla för spelet så att jag blir spyfärdig, jävla inkompetenta rikspuckon.

Luleå får såna jävla fördelar av domarna pga att hela laget är ett stort jävla gnällande pack där den största spelaren är 130 cm lång och väger 22 kg, med skydden inräknade.
+1 - fortfarande --- ska vi få bra domarnivå här måste det till en helt professionell hockeydomarkår. De ska också anställas och avlönas väl. Det ska locka att bli domare, annars får vi prestige-stinna skithögar som tror att matchen handlar om DEM och inte matchen de dömer...
Användarvisningsbild
Henkos

Inlägg av Henkos »

Helvete tänk om Tjärna passat Mackan där..få spelare i elitserien som har den känslan iofs och inte fel att ta skott heller.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Känner mig skapligt puckad nu.. köpte matchen av C SPort.. och så visar de matchen på TV4 Sport... helvete. :)
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Magnutz skrev:Känner mig skapligt puckad nu.. köpte matchen av C SPort.. och så visar de matchen på TV4 Sport... helvete. :)
Man brukar ju säga att en lång kvartsfinalserie tär på spelarna och att de börjar känna sig trötta. Detta gäller även oss supportrar. :lol:
Djurgårn

Inlägg av Djurgårn »

Magnutz skrev:Känner mig skapligt puckad nu.. köpte matchen av C SPort.. och så visar de matchen på TV4 Sport... helvete. :)

Haha ja, då är vi två!
Skriv svar