K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Wainscotting
Säsongskort: Ja

Re: K2: Djurgårdens IF - Luleå HF, 10/3 2011

Inlägg av Wainscotting »

Anders Nilsson är en bra målvakt, det måste jag ge honom. Tabben i förra matchen undantaget. Han är en bra målvakt, men måste våra spelare göra honom bättre genom att skjuta tre fjärdedelar av sina skott i magen eller bröstet på honom? Tre fjärdedelar av de skott som träffar mål alltså.

Näää, inte alls roligt ikväll. :x
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Jag orkar bara inte. Blir svårt att sova inatt, precis som det säkert kommer vara för Brodin..

EDIT: Vad var det Bombom åkte för i slutet? Uppfattade aldrig vad han gjorde.
Senast redigerad av lajjnus den 2011-03-10 23:24:59, redigerad totalt 1 gånger.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Magnutz »

SkönaDjurgårn skrev:
Buford skrev:
henka83 skrev:Äntligen, nu kommer Hardys vinnarskalle fram. Bänka sopan nu!
Bättre sent än aldrig kan tyckas, men det var inte där DIF förlorade matchen. Tveksamt om DIF hade lyckats göra mål även om Josef inte åkt ut, lhf kontrollerad matchen och DIF var tandlösa.
Sant sant.
Det gar inte att leka spatant (Hata tüskt tangentbord. Spatant=sadan som ser in i framtiden. Inte sadan som jobbar pa Spa.) pa det där viset. 78an omöjliggör ett tryck fran oss da han tar en 2a. Det kunde mycket väl ha trillat en nervös puck i slutsekunderna om vi etablerat tryck.

Det är de individuella skitinsatserna som avgör den här matchserien. Tyvärr är det vi som star för det puckade, osmarta - DIF avgör för att vara legoknektar inte orkar ga till jobbet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
detvarsaemrefoerr

Inlägg av detvarsaemrefoerr »

Ääh, kom igen nu deppskallar. Luleå har haft tur! Matchserien påminner om milan-tottenham i CL. Så fruktansvärt tråkiga Tottenham gick vidare utan att SPELA fotboll, bara förstöra. Finns det en GUD så vänder vi det här!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

detvarsaemrefoerr skrev:Ääh, kom igen nu deppskallar. Luleå har haft tur! Matchserien påminner om milan-tottenham i CL. Så fruktansvärt tråkiga Tottenham gick vidare utan att SPELA fotboll, bara förstöra. Finns det en GUD så vänder vi det här!
Det finns ingen gud.
Användarvisningsbild
detvarsaemrefoerr

Inlägg av detvarsaemrefoerr »

Magnutz skrev:
detvarsaemrefoerr skrev:Ääh, kom igen nu deppskallar. Luleå har haft tur! Matchserien påminner om milan-tottenham i CL. Så fruktansvärt tråkiga Tottenham gick vidare utan att SPELA fotboll, bara förstöra. Finns det en GUD så vänder vi det här!
Det finns ingen gud.

#19, Ölvestad, då?
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

detvarsaemrefoerr skrev:
Magnutz skrev:
Det finns ingen gud.

#19, Ölvestad, då?
Sant. Jimpa finns!
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

detvarsaemrefoerr skrev:
Magnutz skrev:
Det finns ingen gud.

#19, Ölvestad, då?
Skulle väl möjligen vara han då. Gud finns nog inte, men Linkan kan gå på vatten.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Challen

Inlägg av Challen »

Älskar smaken av urin när spelarna pissar mig i ansiktet.

Printz får godkänt, resten kan skippa nästa match, upp med J20 så tar vi nog en 3 poängare.
Vi är bara på besök i Allsvenskan och som den goda gäst vi är stannar vi inte längre än nödvändigt - Aggie_66
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

...and all I got was this fucking scarf.

Och klacken sög balle . Som vanligt (förutom inledningsvis och stundtals i tredje). Mumlar varandra i öronen och ser livrädda ut medan andra halvan sjunger sin egen lilla disorienterade visa.

Godnatt.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
soundboy
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av soundboy »

Challen skrev:Älskar smaken av urin när spelarna pissar mig i ansiktet.

Printz får godkänt, resten kan skippa nästa match, upp med J20 så tar vi nog en 3 poängare.
Samba-Printz, backen med världens bästa skott, brytningar samt spelförståelse! Nota bene att det här inlägget inte alls är skrivet med ens ett uns av ironi... eller?
Sjunga högt och dricka bärs,
ta guldet ingen pärs
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

soundboy skrev:
Challen skrev:Älskar smaken av urin när spelarna pissar mig i ansiktet.

Samba-Printz, backen med världens bästa skott, brytningar samt spelförståelse! Nota bene att det här inlägget inte alls är skrivet med ens ett uns av ironi... eller?
Printz var ensam kung på isen idag, hans open ice-smällar är världsklass och stackaren får klara sig själv då han spelar med hönsgårds-Kronwall. Tjärnqvist, Ottosson, Krüger och Oscar Eklund är en skam för sig själva idag och förtjänar inte att lira mer den här säsongen. Otto personifierar ordet mätt på ett strålande sätt och jag skojar inte när jag säger: han bör inte få förlängt kontrakt... Några jävla krav måste man fan ha på gubben och när han inte ens bidrar vid tekningarna så kan vi lika gärna spela en junior på hans position. Sorgligt att en sån i grunden duktig hockeyspelare ska skämma ut sig på ren lathet och ett jävla slarv och oengagemang.

Sen måste jag säga att stämningen på långsidan och delar av klacken höll Scandinavium-klass. Tjockisvarning på att vifta med halsduken och sen klappa lite i takt(otakt?) när det passar. Redigt jävla underkänt!

Tack för mig!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
antti-pekka

Inlägg av antti-pekka »

Kvartsfinalerna ser ut ut som de 55 matcherna i grundserien. Ett par bra perioder i varje match och i övrigt inte mycket. Många spelare ser trötta ut och formationerna fungerar inte. Det ser tungt ut, mycket tungt.

Lite info om Jimmie Ölvestad finns på länken http://bit.ly/fwBmlK. Där finns också många bilder från matchen och en del annat.
altsich

Inlägg av altsich »

Jag var själv på hovet idag som så många gånger förr!
Är dock väldigt irriterad över denna ensidiga pajkastning som tar plats i forumet (läser var och varannan dag, skriver inte ofta).

Det är inte BomBoms fel att vi förlorar.. Det är så otroligt många andra saker tidigare under matchen som avgör. Domarens blockad av dif-anfall förvånas jag över att ingen tog upp.
Det beror väl på att många är för upptagna med att hata sitt eget lag?

Klacken var under all kritik som vanligt. Fanns några tungt krystade försök med hög volym som varade ungefär lika länge som en 6a jäger.. Det värmde lite i magen och lika snabbt va de över!!

Det är 2-0 i matcher i slutspelet nu, och tidigare 3-1 i matcher i elitserien mellan lhf och dif till lhf's fördel.
Men vi gör samma sak som vi alltid gör när vi möter speldödande lag, vi slappnar av och väntar in dom. så att dom ska kliva fram och ge oss pucken lite snällt.
Det enda raka är väl att gå in och tackla dom till kollin? - Men styrkan saknas och hjärtat verkar försvinna ur både spelarna och fansen!!

Nilsson är knappast en syndabock i mina ögon. Han är väl inte så vass som man hade hoppats tyvärr. Han behöver bara få upp lite självkänsla.

Jag tror på fullaste allvar att till nästa match så har Hardy tröttnat och återgår till att vara den Hårde-Hardy som vi en gång i tiden lärt känna!! Och som vi alla saknar!!
Han kommer troligtvis att verbalt köra över dom totalt i några timmar och sen peppa järnet när dom är nedbrutna och formbara (allt detta i expressformat).
Vi gör en stark match nu på lördag och visar att vi är Stockholm Stolthet! Kommer hem med lite medvind och sen är det upp till alla oss!!

Om vi fans bara håller oss till det vi vill och älskar så ska det gå vägen! Även om det är en jävligt snirklig och krokig väg!
Lyssna bara på våran trubadur och SJUNG!!

Lycka till! åt oss alla på lördag om måndag!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Ja, nu är det över.....
Heja Brodin (är dina handleder stelopererade?), jag verkligen älskar han-som-tror-att-han-är-en-stjärna..... Vad bra han är Krüger......

Kan inte krüger bara dra till Chicagos farmalag..... Marcus Nilson, du kan börja att springa i hammarbybacken redan nu...

Owuya, du är så dålig att A.Nilsson framstår som en bra målvakt.

Jävla nollor......

Jag förstår inte varför klacken inte var bättre, det var ju folk från Finspång som piskade på stämningen....
Skriv svar