Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Jag hoppas vi lyckas hitta någon eller att det lossnar för någon nästa säsong a'la Lindström. Skulle vara skönt med en lirare som har så stort självförtroende att han kan göra 50 poäng på en säsong. Det skulle även lyfta hela laget.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Du inser inte hur sjukt det är att du lägger förlusten på en av våra bästa spelare sett till helheten igår? Ledning: Gör man 1 turmål under 60 minuter så är det inte backarnas fel att vi "tappar" matchen.
Redan i European Trophy såg Boumedinne slö och loj ut med pucken. Man trodde att det skulle bli bättre men det har det inte blivit. Inte nog med att han är slö, han drar på sig utvisningar i otroligt viktiga lägen. I går var väl fjärde gången vi tappade en match pga det. Av någon outgrundlig anledning har han mer istid än Kronwall... Matchen igår var inget undantag på någon front, han slog bort massa puckar, drog ner på tempot, felpassningar. Och då har han alltså gått ut och sagt att "nu är det slutspel, man taggar till lite extra". Jag såg ingenting av det igår.
Tala även om för oss vilken spelare från igår som var helt felfri under 60 minuter, och som även var i närheten av Bomboms istid?
Gärna handleder men först ett rejält fysiskt spel
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
I det här specifika fallet håller jag med om BomBom, löjligt att skylla på honom igår. Han gör en kanonmatch (förutom sista 5 minutrarna när han uppenbarligen är för trött).
Däremot har han i mitt tycke tidigare under säsongen stundtals varit under all jävla kritik. Fruktansvärt ojämn. Tror dock en lång slutspelsserie passar honom....
Däremot har han i mitt tycke tidigare under säsongen stundtals varit under all jävla kritik. Fruktansvärt ojämn. Tror dock en lång slutspelsserie passar honom....
Jag skyller inte förlusten enbart på honom. Däremot står jag för att han har varit ganska kass hela säsongen. Jag tycker definitivt också att han var en av våra sämre spelare igår...
Har våran trio kontrakt även nästa säsong? Förläng med Hardy och ta in Ragge som assisterande. Johansson och Montens flin har jag sätt tillräckligt. Deras positiva syn efter varje förlust orkar jag inte, där har de mycket att lära av Melin. Ragnarsson och Hardy skulle nog passa bra.
Om inte 78an slarvar så mot slutet av matcher hade vi vunnit fler. Han är med och avgör, negativt, när han tar puckade beslut mot slutet av en match. Visst, han har spelat OK/bra under perioder tidigare under match men också haft sämre byten då med som inte resulterat i baklängesmål.. Det som gör att det är rätt att skylla pü t ex 78an är att i jämna matcher så är det de individuella misstagen som avgör och -face it -78an har en ruskigt hög frekvens på just puckade beslut mot slutet av matcherna. Bänka honom när det är 10-5 minuter kvar i 3e så blir det nog bättre.sensei skrev:Du inser inte hur sjukt det är att du lägger förlusten på en av våra bästa spelare sett till helheten igår? Ledning: Gör man 1 turmål under 60 minuter så är det inte backarnas fel att vi "tappar" matchen.
Redan i European Trophy såg Boumedinne slö och loj ut med pucken. Man trodde att det skulle bli bättre men det har det inte blivit. Inte nog med att han är slö, han drar på sig utvisningar i otroligt viktiga lägen. I går var väl fjärde gången vi tappade en match pga det. Av någon outgrundlig anledning har han mer istid än Kronwall... Matchen igår var inget undantag på någon front, han slog bort massa puckar, drog ner på tempot, felpassningar. Och då har han alltså gått ut och sagt att "nu är det slutspel, man taggar till lite extra". Jag såg ingenting av det igår.
Tala även om för oss vilken spelare från igår som var helt felfri under 60 minuter, och som även var i närheten av Bomboms istid?
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Tycker inte att DIF ska utnyttja optionsåret på Josef, även Lassen bör man avbryta sammarbetet med. In med Tjärna och Fernholm ! dyrt såklart men Josefs lön är stor och Widing lär inte heller få förnyat.
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Tycker våran trio funkar utmärkt. Johansson vill jag aldrig ha av bänken utan att han själv väljer att gå vidare.henka83 skrev:Har våran trio kontrakt även nästa säsong? Förläng med Hardy och ta in Ragge som assisterande. Johansson och Montens flin har jag sätt tillräckligt. Deras positiva syn efter varje förlust orkar jag inte, där har de mycket att lära av Melin. Ragnarsson och Hardy skulle nog passa bra.
Inte för att Melin gör det men är man en bättre coach om man går ut och sågar laget/lagmedlemmar efter en förlust? Visste inte det.
Du tog den enkla vägen att tolka inlägget på.
Det jag syftade på är att de alltid kommer med undanflykter. Melin är rak och ärlig utan att på något sätt såga laget. Denna tränartrio passar inte in i våran Djurgårdstrupp. Jag tror tyvärr en daltande tränare skulle passa våran ganska lata trupp, den uppfattningen har jag fått. Jag tror grabbarna har ett större förtroende för Ragge eftersom de också spelat med honom.
Fö. Så ska man definitivt plocka bort BomBom och Widing. Sen tycker jag Owuya ska bytas ut mot en målvakt som är tät och lugn a la Daniel Larsson och absolut inte Tellan då jag tror han är a la Honken i VF. Hannula ska behållas, dock får han ju ha försåelse för att han inte kan tjäna 200-250k i månaden längre då han inte presterar efter det. Sen är det tjänstefel om vi inte kontaktar Laine i HIV 71. HAn ä'r påväg bort och skulle passa PERFEKT in i vårat bygge....
Det jag syftade på är att de alltid kommer med undanflykter. Melin är rak och ärlig utan att på något sätt såga laget. Denna tränartrio passar inte in i våran Djurgårdstrupp. Jag tror tyvärr en daltande tränare skulle passa våran ganska lata trupp, den uppfattningen har jag fått. Jag tror grabbarna har ett större förtroende för Ragge eftersom de också spelat med honom.
Fö. Så ska man definitivt plocka bort BomBom och Widing. Sen tycker jag Owuya ska bytas ut mot en målvakt som är tät och lugn a la Daniel Larsson och absolut inte Tellan då jag tror han är a la Honken i VF. Hannula ska behållas, dock får han ju ha försåelse för att han inte kan tjäna 200-250k i månaden längre då han inte presterar efter det. Sen är det tjänstefel om vi inte kontaktar Laine i HIV 71. HAn ä'r påväg bort och skulle passa PERFEKT in i vårat bygge....
En bra lösning tycker jag. Sen kan vi ta bort Owuya och Ridderwall och satsa på en rejäl förstamålvakt med pondus och lugn och sedan på Tim som andra keeper.Billx skrev:Tycker inte att DIF ska utnyttja optionsåret på Josef, även Lassen bör man avbryta sammarbetet med. In med Tjärna och Fernholm ! dyrt såklart men Josefs lön är stor och Widing lär inte heller få förnyat.
Tjärna, Fernholm och Laine är mina 3 drömspelare inför 2011/2012. Laine skulle nog älska DIF, han va inte sen att påpeka att hovet i finalserien va en underbar plats.
Laine! Dra mig baklänges på en bajsvagn vad jag inte vill se honom i DIF.henka83 skrev:En bra lösning tycker jag. Sen kan vi ta bort Owuya och Ridderwall och satsa på en rejäl förstamålvakt med pondus och lugn och sedan på Tim som andra keeper.Billx skrev:Tycker inte att DIF ska utnyttja optionsåret på Josef, även Lassen bör man avbryta sammarbetet med. In med Tjärna och Fernholm ! dyrt såklart men Josefs lön är stor och Widing lär inte heller få förnyat.
Tjärna, Fernholm och Laine är mina 3 drömspelare inför 2011/2012. Laine skulle nog älska DIF, han va inte sen att påpeka att hovet i finalserien va en underbar plats.
Fernholm och Tjärna, absolut. Men Timmy lika gärna om inte hellre.
Bort med Widing. In med Nicky D om MoDo åker ur. In med Wesslan eller Tellan och behåll Owuya. Riddarn lämnar. Hoppas att Andreas Engqvist är less på AHL eller att Oscar Möller vill hem. Andreas Falk kan också få komma om han inte får förlängt i HiV.
Skillnaden mellan Johan Holmqvist (som någon drog parallel till) är att Tellan hela tiden kommer att kriga för skölden. Kommer inte ens behöva titta ner på tröjan för att vara tokladdad i varje match.
Spelar ingen roll om Temu Laine vore lika bra som Ovechkin och på egen hand vinner fem SM-guld åt oss. Skulle aldrig vilja se han i Djurgården.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
+1kotten skrev:Spelar ingen roll om Temu Laine vore lika bra som Ovechkin och på egen hand vinner fem SM-guld åt oss. Skulle aldrig vilja se han i Djurgården.
Äckligare jävel får man leta efter.