Challen skrev:Tycker Hardy ska gå in och läsa på forumet ibland. Skrivs en jävla massa nyttiga saker här.
Var det sarkasm eller?
Det som är glädjande ikväll var ju att Luleå inte alls imponerade, trots hemmaplan. Dom spelade energilöst och utan fart, och det håller inte. Det gäller bara att vi får upp ångan och trampar på som man är van att se DIF så kommer vi att ta det här över sju matcher.
Det var inte redan i K1 som det var meningen att vi skulle knipa bortasegern i den här kvartsfinalserien.
Den "sparar" vi nämligen mer än gärna till på lördag då världens vackraste förening firar 120 år!
Glöm inte det...
Förlusten till trots så är jag ändå hoppfull inför fortsättningen. Tycker DIF överlag gör en rätt gedigen match, varken mer eller mindre. Det är den där sista lilla edgen i anfallsspelet som saknas, men annars tycker jag faktiskt att vi gör en riktigt bra match rent försvarsmässigt.
Plus i kväll får Kronwall, Falk, Owuya, Printz, Zibanejad, Nilson och Eriksson.
Stora minus till Widing, Krüger och Boumedienne.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
Mja vet inte om vi kan beskriva denna match som "gedigen". Jävligt lamt i 1:a och 3:e. I andra perioden har vi flera bra perioder men vi måste fortfarande göra mål.
Sätt skotten på mål och skjut inte Nilsson rakt i bröstet hela tiden, det håller inte. De långa uppspelspassningarna funkade inte alls idag, dags att ha en backup plan?
Men Luleå imponerade verkligen inte och det finns ingen anledning till att vi inte skulle kunna vinna fyra raka om vi bara kommer tillbaka till normal nivå.
Men det största problemet är DIFs anfallsspel, eller bristen på anfallsspel. DIF har riktigt många BRA forwards, men att så många kan skapa så lite på 60 minuter är en gåta.
För dåliga centrar brukar leda till såna problem.
Zibbe går in som center och vinner större delen av sina tek? 17 år? Tänk om, tänk rätt.
"Hälsningar Nisse Ekman, fortfarande rik som ett troll"
Jaja jag är en stor tjock wannabe mod men jag får anse att det var riktigt låg nivå på många av kommentarerna här igår, vill man använda det som en chattråd så fine men man behöver inte basunera ut ett "vi är så jävla dåliga" när det står 0-1 och det är 20 min kvar av matchen. Skaffa er några kompisar som ni kan se matchen med och hetsa mot istället.
Det är jäkligt tråkigt att det är ett individuellt misstag som avgör matchen och det är kanske ingen slump att det är just Bom-Bom. Visst Printz är inte resolut nog men utan utvisningen så hade vi definitivt inte hamnat i den situationen. Jag tycker dock inte att det krävs så stora taktiska förändringar för att vi på torsdag kväll ska kunna sitta här och bara le åt gårdagens debackel. När Luleå spelar som dom gjorde i tredje perioden (med styrspel) vill jag se fler passar mellan backarna och en lite större kyla i att välja lägen. Igår blev det alldeles för mycket transportera upp på egen hand. Något som laget gjorde sjukt bra förra året var att vända hem alá Bandy, när man märkte att det blev tjockt runt offensiv blå. På så sätt behöll dom pucken inom laget, fick möjlighet att tänka och ställa upp sig och sen körde man igen. Nu är det alldeles för mycket bara köra rakt på trots att det verkligen är lönlöst.
Jag vet inte vad Kotten såg som var så dåligt med Widing att han fick ångest. JA han gjorde inte mål på lägen som han verkligen borde ha gjort det på men han hade en enligt mig bra backchecking och satte bra press på deras backar. Det borde ha gjort så att hans medspelare fick tid till bättre lägen. Såg att någon annan gnällde på Brodin´s skridskoåkning...what? Det jag såg igår var bra, även han hade en grym backchecking.
Nu kommer jag att få en hel del arga kommentarer och jag vet att Owuya vann målvaktsligan (iaf i räddnings%) och jag vet att han bara släppte in 1 mål på 60min igår MEN det vore trevligt om pojken någon gång kunde ta ett skott i magen som sedan stannar där eller ovanpå benskydden. Jag såg en (1) sådan sekvens igår (kan säkert ha varit någon mer). Han måste lära sig detta för att iaf jag ska känna mig tryggare.
I övrigt går mina + igår till:
* Owuya, han har ett väldigt bra positionsspel och igår var han även bra i spelet med klubban.
* Hannula, bra fart och bra initiativ
* Zibbe, WOW, härligt och se att när han och Otto är inne samtidigt sista 2 min så är det Zibbe som får ta hand om den defensiva teken. Respekt.
* Fimpen, en riktig järnkamin och en bra slutspels-spelare
* Tim, bra fart på rören, dags att stanna lite efter torsdagsträningen och nöta avslut från 2m bara.
* Printz, precis så elak som han ska vara mot motståndarna...dock får han gärna var elak mot pucken också.
Bland de som var bäst igår finns Mark, Zibbe, Bombom och Printz. De som inte inser det är jag ärligt talat riktigt orolig för.
Ja, Josef gjorde en miss igår. Säg den spelaren som inte gjorde minsta lilla misstag under hela matchen? Det är en fin jävla linje mellan en bra tackling och crosschecking i vissa lägen.
Det stora problemet är naturligtvis att vi endast mäktade med ett turmål på hela machen.
Coachningsmässigt tycker jag Hannula spelade på tok för lite.
Bland de som var bäst igår finns Mark, Zibbe, Bombom och Printz. De som inte inser det är jag ärligt talat riktigt orolig för.
Ja, Josef gjorde en miss igår. Säg den spelaren som inte gjorde minsta lilla misstag under hela matchen? Det är en fin jävla linje mellan en bra tackling och crosschecking i vissa lägen.
Det stora problemet är naturligtvis att vi endast mäktade med ett turmål på hela machen.
Coachningsmässigt tycker jag Hannula spelade på tok för lite.
Widing måste bli kallare i avsluten.
Går det att bli kallare?
Vad det gäller Bombom så har du givetvis rätt i sak.
Problemet är bara att matcherna som Josef avgjort på egen hand i slutskedet med korkade utv börjar bli så många att jag tappat räkningen.
Hade han varit 18 år & alldeles för het skulle jag förstått, men Josef är "gammal" & korkad, en mer oförlåtlig kombination
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Fan va lika brynäs och Luleå är. Brynäs är lite roligare dock.
Tycker vi gör en ok bortamatch, men som många redan sagt så skapar vi för lite framåt. Skickliga spelare måste kunna utnyttja att Luleå stressar så hårt när vi har PP. Spela bort dom bara.
Som jag sa innan får vi inte ta sargdueller mot Luleå. Hade vi haft ante, Jacob och ölvestad så kanske. Nu klarar vi det inte.
Luleå kommer komma riktigt dryga imorgon. Man kommer ta fantastisk lång tid på sig vid byten och liknande.
Nu kan ni fortsätta slänga skit på spelare och ledare.
android skrev:Fan va lika brynäs och Luleå är. Brynäs är lite roligare dock.
Där håller jag helt med dig, lagen tar ut varandra och matcherna blir oftast väääldigt snarlika. Nu gäller det att vända den här trenden med start på torsdag. Allt annat är otänkbart.
Det var någon som skrev att det hade låtit annorlunda om vi hade vunnit denna match. Jag anser att ska ett lag bli bättre så måste man även kunna kritisera och kunna ta kritik i medgång. Visst, det finns en del som häver ur sig saker i ren frustration men samtidigt finns det många som har väldigt konstruktiva åsikter.
Även om vi vunnit denna match, låt oss säga, i sudden, så hade mina åsikter gällande spelet inte varit oförändrade i allafall. Naturligtvis håller jag med om att det inte är backarnas fel att vi förlorade, sett på helheten gjorde dom ett bra jobb. Någon skrev att vi måste utnyttja vårat PP bättre och där håller jag fullkomligt med.