Hur går det för vårat kära djurgården.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Hace

Inlägg av Hace »

Plats 4-8 och ett jävla roligt slut spel, med att slå ut kaffekokkarna och sillstryparna....... :twisted: :twisted:
Användarvisningsbild
Andy
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Andy »

Självklart blir det guld!
Användarvisningsbild
Bladman
Säsongskort: Ja

Inlägg av Bladman »

6:a känns realistiskt!
Djurgår'n tills jag dör!
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

wiken tippar åtta, men inom något år ett riktigt bra topplag

Vi började från grunden förra året, det tar några år att "lära upp" juniorer men när det är gjort, kommer det gå lika bra som frölunda, som gjorde precis samma satsning.
Saknar Kung Wikegård!
Användarvisningsbild
X3M

Inlägg av X3M »

8:a gissar jag på (Men hoppas på förstaplats) :)
jensa öhling

Inlägg av jensa öhling »

Näst sist enligt Hockeycentralen.

Känns som vi kan komma var som helst mellan 7 - 12. Jag hoppas givetvis på slutspel och säger plats 8.
Gripen

Inlägg av Gripen »

Jag tror och hoppas på plats numer ETT givetvis... allt annat talar emot i mitt sargade DIF-hjärta (sargat efter fotbollen).

Rimligt senario är att vi vinner ca 100% av matcherna... nej men om man tittar på det seriöst så ska vi väl vinna 2 av 3 matcher... och då bör vi ha en god chans till en drömplacering...

PÅ TISDAG GÄLLER DET !!! DÅ JÄVLAR !
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Hm, ja jag hoppas och tror (som jag sagt tidigare) att vi landar mellan 6-8. Det känns inte alltför orealistiskt ändå, tror vi kan överraska!

Kvalserien är inget alternativ!
Kagen

Inlägg av Kagen »

jensa öhling skrev:Näst sist enligt Hockeycentralen.

Känns som vi kan komma var som helst mellan 7 - 12. Jag hoppas givetvis på slutspel och säger plats 8.
Ja det där bör oroa en del. HC är grymt seriösa och har bra koll på alla andra lag.

Många säger ju att DIF är mycket bättre än ifjol och då slutade laget tia, alltså kommer DIF att sluta bättre än tia i år. Sure - om allt annat var konstant ja. Men det är det ju inte.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Timpa

Inlägg av Timpa »

KOmmer ni ihåg stämingen i globen säsongen 99/00
En sån publik skulle inte va helt fel att lyfta fram vårt kära DIF till minst slutspel.
Själv tror jag på en 4e plats, laget ser bättre och bättre ut.
Kagen

Inlägg av Kagen »

Det finns förutsättningar för skapligt med publik i globen tycker jag - hockeyn har fått ett uppsving efter VM- och OS-Guld, samtidigt som fotbollen är på dekis, VM är över och Zlatan, Henke och Freddie är människor och inte gudar nu mera.

DIF har heller inte ägt i Allsvenskan så det kan finnas en hunger efter något annat bland fotbollsfansen.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Användarvisningsbild
Jordan
Kontakt:

Inlägg av Jordan »

Hjärtat säger: GULD!!! :P
Hjärnan säger: 5:e plats. :wink:
Användarvisningsbild
Ölvestad
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Ölvestad »

På någotvis så känns det riktigt jvl bra i år. En stabil försäsong, med oförskämt mycket vinster ochoffensivt spel. Värvningar som enligt mig är en av Elitseriens bästa, både ungdomar och gamla rävar. Det känns helt enkelt som vi är påväg tillbaka till den underbara era som vi hade under 2000-talets start.

Grundserien: 4 plats
Slutspel: Klarar kvarten med stil, men räcker inte riktigt till i semin. (Hoppas på att jag har fel!)
I UR & SKUR
isolerad

Inlägg av isolerad »

Jag börjar få känslan att Djurgården kan sluta på allt mellan en elfte och en tredje plats. Känns väldigt svårtippat.

Men inom ett par år däremot (om vi får behålla talangerna) så blir det guld!!
Användarvisningsbild
rollestolz

Inlägg av rollestolz »

Bland dom fyra bästa blir vi nog ,skador är det enda som kan sätta stopp för det.

dom gamla spelarna är sugna på framgång när det gick lite halvknackigt förra året.

Kan inte nog hylla Bremberg som valt dif framför penningstinna kontrakt i mellaneuropa.
Skriv svar