Säsongens ******* hittills! 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongens ******* hittills! 2010/2011

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Kom att tänka på några saker och sen rasslade det bara på så hade jag en hel lista. Vad tycker ni? Vad håller ni med om och var har jag fel? Fyll på listan med fler saker!

Ok, here goes:

Säsongens...

...konstigaste upplägg: Järlans värvningar.
Bygg laget bakifrån nästa gång med i tur och ordning: en suverän målvakt, stabila, elaka backar, grymma centrar och sist bra forwards. Inte femton bra forwards och sen får resten bli som det blir.

...(läs: tidernas) legend: Micke Johansson. Min största idol, alla kategorier, alla sporter, alla...ja... Jag blir gråtmild varje gång jag ser eller hör dig. Tack för alla gamla suddendeath-mål, Micke! :D

...Mona-Lisa: Tomas Montén. Förvantansfull, glad, besviken, ledsen, arg - men alltid med ett gåtfullt leende! ;)

...förstärkning: Mika Hannula. Riktigt bra spelare med internationellt snitt. Hoppas få se hans fulla potential i slutspelet.

...ON/OFF-knapp: Widing. Gör inte ett mål på fyrtio matcher, gör mål tio matcher i rad, gör inte mål på tio matcher. Typ.

...Superman: Daniel Brodin. En vanlig Svenssonspelare i DIF som inte får så mycket uträttat i poängväg, men som sen kliver in i telefonkiosken och svidar om till Supermandräkt då det är dags för landslagshockey. Jag förstår att Pär Mårts gillar honom.

...passningsgeni/passningsslarver: Krüger. Varvar fantastiskt kyliga och bra passningar med rena "slängainframförmål/urzon/tillmotståndare"-passningar.

...vattentrampare: Cehlin.
Otrolig potential och drömmål mot Kanada, men vad har han egentligen uträttat i DIF? Ingenting. Stor besvikelse som måste börja producera. Ser bättre ut än förra året men är sämre. Konstigt.

...utlåning: Deilert till Örebro.
Håller allsvensk klass och får gärna stanna där. Nonchalant.

...Tim: Tim Eriksson.
Har gjort en riktigt bra säsong trots lite ont om speltid. Sandberg-kärleken förstår jag dock inte riktigt. Alla älskar honom och han får långt mer cred än Owuya som är #1 i räddningsligan. Varför? Inget ont om Tim, han verkar okej men har ju faktiskt inte testats riktigt än.

...mest saknade: Ragge.
Tänk så mycket du betytt de senaste åren. Overkligt tungt att inte ha dig på isen och jag tycker inte att vi har någon som är i närheten av att vara den ledare som du var.

...näst mest saknade: Åååååh Jimmie Jimmie.
Hoppas du kommer tillbaka till slutspelet. Vi är i stort behov av dina ledaregenskaper och speed!

...trotjänare: Falken och Ottosson.
Falk spelar oförskämt bra som back och Ottosson har efter en ovanligt svag säsong kommit igång ordentligt. DIFs ryggrad enligt mig.

...järnkamin: Fimpen.
Växer som person och djurgårdare varje år. Alltid hundraprocentig inställning och även en kul person. Don´t ever change, Fimpen!

...perspektiv på livet: Nisse Ekman.
Verkligen ingen höjdaråterkomst spelmässigt, men det är glömt nu och nu håller vi alla tummarna för att Nisse repar sig och kommer tillbaka en vacker dag!

...uppryckning: Printz. Gjorde väldigt många misstag med pucken förra säsongen, men har varit otroligt bra i år. Djurgårns bästa defensiva back.

...skickamigpåsolresa: Kronwall. Fantastisk värvning som började precis så bra som vi hoppats. Skulle dock behöva lite vila just nu.

...fiasko: Marcus Nilson.
Var outstanding långa stunder i fjol men har aldrig, ens i en enstaka match, kommit upp i den nivån i år.

...backlöfte: Fredrik Claesson. Kommer från ingenstans och går in med en otrolig attityd, vilja och styrka och vänder upp-och-ner på ettriga motståndare. Ett par snygga mål har det blivit också.

...Homer: Tjärnqvist. Sveriges i särklass bästa spelare framför mål. Livsviktig!

...bästa PP-spelare: Honken.
Här finns ingen annan som ens är i närheten. Jag vill dock ge Falk credit också, ofta är det han som sätter upp Honken.

...rekvisita: Hardys block.
Hardy gör slut på kollegieblock som de andra tränarna gör av med tuggummin. Glöm inte att du är huvudcoach för världens bästa lag, Hardy. Ibland måste man slänga en blick på spelet också!

...mål:
Kempes solomål medelst tunnel mot Frölunda på Hovet.

...straffskytt: John Norman.
Sällan har jag skådat någon som varit så säker på straffar. Till nästa säsong måste han dock lägga till någon variant. Man vill ju inte vara lika förutsägbar som Gynge.

...tackling: Zibanejad på John Klingberg.
Var sargen för låg just där?

...krasch: Riddarn.
Efter att äntligen ha gjort en mycket bra säsong tillsammans med Wesslau så sprack allting i år, tyvärr. Dags att söka nya jaktmarker?

...lägsta högsta lägstanivå: Boumedienne.
Kan vara fullständigt outstanding ibland med rejält spel, mål och assists. Men kan också vara bedrövligt usel och hålla pojknivå.

...var är blålinjen: Oscar Eklund.
Snälla backa inte ut ur zonen helt omarkerad i power play fler gånger. Det ser helt hjärndött ut.

...komet: Mark in the park.
Från hyfsat okänd och dundertabbe mot AIK till elitseriens bästa räddningsprocent. Jag lyfter på hatten.

...junis: Galler-Mika.
Svensk hockeys nya Mats Sundin? Ja kanske, men Mika är rivigare!

BONUS

...mediasuccé: 08Hockey.
Riktigt skönt program vars 60 min alltid är rena högtidsstunder. Wille, jag vill se din nuna resten av mitt liv.

...mest envise: Magnutz.
Ser Kronwall pigg ut? Är BomBom bra? ;)

...uppviglare: Mäklaren.
Självutnämnd hockeyexpert "som ser saker andra inte ser". Fast vi gillar dig ändå, forumet skulle kännas tomt utan dina ibland provocerande åsikter! :)

...mest vettiga: -daniel-.
Skriver sakliga och bra inlägg som jag ofta håller med om. Kan dock ha dips efter dåliga dagar på jobbet eller 0-2-förluster i Södertälje med efterföljande snigelfärd hem till lägenheten. ;)
Senast redigerad av SkönaDjurgårn den 2011-02-25 16:16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Re: Säsongens ******* hittills! 2010/2011

Orkade inte spalta upp det snyggare än sådär. Fick total megadamp på redigeringsverktyget. Fuuuuuuuu!!!!

:P
lilleman

Inlägg av lilleman »

Då säsongen inte är avslutad ännu så väljer jag att göra en sådan lista för forumet.

Säsongens...
debatörrer: Salas och Daniel942 - Jävlar i min lilla låda. Har dessa två någonsin kommit överrens? Kul diskussion är det hur som helst och den håller alltid bra nivå.
Daniel Brodin: Snazzi- Han vet själv varför.
spådam: lefflan- Utan tvekan! Vem fan saknar inte hans spådomar i efterhand och hans snack Shell osv...
Daniel: -daniel- eller Daniel942? - En tufft val mellan två duktiga skribenter, där jag tror min röst ändå faller på Daniel9425693920.
jobbigaste användarnamn: m00ng0se- Ditt jävla nick gjorde mig galen ett par sena nätter under rättningen av tippningstävlingen.
diktator: SirDIFalot- Den nya moderatorn här på forumet, alltid ordning och reda.
bästa avatar: Mäklaren- din bild på Widing är totalt underbar.
´Vi kom aldrig överrens` : Mäklaren/-daniel- Jag kom aldrig överrens med dessa två, och frågan är om vi någonsin kommer att göra det.
´Nu jävlar, pinsamma DIF`- Lee Harvey Oswald- Du kritiserar alltid DIF men vi älskar dig för det.
ord - AVGÅ!- Ett ord som har används alldeles för många gånger på forumet.
morfar: Magnutz - Alltid här och står med i alla trådar. Keep it up grandpa.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Hahaha, morfar! 36 bast och trådmorfar! Too much time spent on the forum.. Men det är så.. vart ska man annars ventilera allt som har med DIF att göra?! :)

Annars:

Säsongens raket: Galler-Mika
Säsongens ubåt: #78
Säsongens piggaste: Widing
Säsongens tröttaste: Mackan
Säsongens hot-Shot: Honken
... fortsätter sen.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Haha, skönt skrivet. Satt å log genom hela inlägget, typ.
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev:Kan dock ha dips efter dåliga dagar på jobbet eller 0-2-förluster i Södertälje med efterföljande snigelfärd hem till lägenheten. ;)
Haha....

Bra tråd. Håller med i många. Här är några till:

....säsongens spåtant: lefflan. Kommentarer överflödiga.

....säsongens engelsklärare: lefflan. "Och sen heter det faktiskt We shell overcome"

....säsongens roligaste alla kategorier: Lee Harvey Oswald.

....säsongens kappvändare: Hela forumet (undertecknat inkluderat). Efter en vinst är allt fantastiskt och efter förlust så är hela DIF ett gäng överbetalda divor som glider omkring på isen. Härligt!

....säsongens gnällspik: Mäklar'n. Ibland känns det som en uppdragbar speldosa med upprepningar men det är uppfriskande. Jävligt mycket "upp:ande här"! Uppenbarligen.

....säsongens nattuggla: SkönaDjurgårn. Sover du hela dagarna eller? ;)

....säsongens tävlingsledande grodlår: lilleman.

....säsongens eviga "vi har för kassa centrar / back debattör": Kall-El.

....säsongens svammel: Kall-El. Blablab centrar. Blablabla (25 sidor senare) backar.

....säsongens stenkoll-på-juniorer: android. AMMC.

....säsongens härligaste PM: alskar_dif. "Så som du skriver så är du nästan taggad att mottaga en-mot-en-fighter och jag vet inte om du är redo för det. Det vet du nog bäst själv. Tagga ner, blir bäst för alla så. Annars - BÖRJA TRÄNA SOM ETT AS!"

....säsongens terapi: difhockey.se/forum

....säsongens skämt: Boumedienne.

....säsongens starkaste psyke trots dåligt självförtroende (oxymoron?): Owuya. No contest.

....säsongens psykbryt: Yxhugget i Gävle.

....säsongens våldtäkt: 2-5, 2-5. Usch.

....säsongens eko: "Så göra vi när vi krossar Djurgården, IGEN, krossar Djurgården IGEN" (fortfarande mardrömmar).

....säsongens skönaste seger: 2-1 Straffvinsten i Globen över Solna.

....säsongens fegaste jävel: Svettberg i Brynäs. Även kallad Båsman.

....säsongens "Neeeeeeeeej!": Widings alla missar.

....säsongens "Jaaaaaaa!": Widings "alla" mål. De få han har gjort har samtliga varit viktiga känns det som. Bådar gott för slutspelet?

....säsongens uppryckning: David Printz. Stabil. Som fan.

....säsongens yrväder: Tim.

....säsongens frisk fläkt: Zibanejad & Norman.

....säsongens käftsmäll: 28/12. SSK borta. Går in på Aftonbladet i pausen och läser om Nisses stroke.

....säsongens kalldusch: När varmvattnet inte fungerade i duschen en fullständigt isande kall usel morgon efter en pissig DIF-förlust. Brutalt uppvaknande? Leker livet? Ha. Ha. Ha.

....säsongens utvisad-för-puck-out: BommarIgen. Allas vår #78.

....säsongens GameBoy-spelare: Hardy i båset 95% av säsongen.

....säsongens XBOX-lirare: Hela laget. Uppenbarligen.

....säsongens flopp: Ridderwall. Jag trodde på Stefan innan säsongen.

....säsongens upp-som-en-sol-ner-som-en-fiol (???): Kronwall. Han kom. Han sågs. Han spelade fantastiskt bra. Han sög fet getballe. Punkt.

....säsongens antiklimax: Fetaste Tifo't i hockeysveriges historia, segaste laget på banan. JK-dagen mot Timrå vart inte rolig. Alls.

....säsongens godaste Whiskey: den Famous Grouse jag har i näven nu. Skål!

....och slutligen....
....säsongens kristen: DIF_Soldier.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

-daniel- skrev: ....och slutligen....
....säsongens kristen: DIF_Soldier.
Hahaha, jag tar det som en komplimang.

...säsongens match: Premiären mot Hv. Hovets explosion efter den snabba vändningen
...säsongens "Hur fan ska det här gå?": Kung Ragges farväl
...säsongens "IN YOUR FACE!": Psyko-Nisses revansch på rubrikhoran Boork
...säsongens "Nu kan ingen stoppa oss! (...): Nummer fyra annonserar "klar för fyra" i periodpaus och DIF vinner
...säsongens snabbaste: 40-sekunders Widing x2
...säsongens sjukaste: Widings 3-3 med sju sekunder kvar mot fbk
...säsongens skönaste: Gissa...
...säsongens stämningshöjare: Blue Brigade
...säsongens spelare: Mika Zibanejad
...säsongens "skjut mig": Anmälan mot Nisse/5-2 x2
...säsongens psykbryt: Mäklaren.
...säsongens forumsnarkoman: -daniel-
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Haha, kul att ni hakade på, riktigt rolig tråd. Satt och skrattade hela tiden när jag läste.
Lefflan! Hur kunde jag glömma honom?! Shell ftw. :P
Kappvändare ja...det är vi nästan allihopa. Rätt galet egentligen men det är väl så man funkar när man bryr sig riktigt mycket. Förlusterna tar hårt! Speciellt när spelarna inte gett 100%.

lol @ säsongens kristen. :lol:
-daniel- skrev: ....säsongens nattuggla: SkönaDjurgårn. Sover du hela dagarna eller? ;)
Ja. :) Har levt som pokerspelare i nio år så det blir många långa nätter framför datorn. Blandar upp liret med lite NHL, DIF-forum, UFC osv.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SkönaDjurgårn skrev: Ja. :) Har levt som pokerspelare i nio år så det blir många långa nätter framför datorn. Blandar upp liret med lite NHL, DIF-forum, UFC osv.
Låter trevligt, själv har jag planen att gå i pension om 15 år. Då jävlar blir det mycket nattsuddande för egen del också... ;)
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Haha, mer sånt här....

Säsongens skisstecknare:
Hardy

Säsongens –Men jag tycker ändå vi gjorde det bra
Mikael Johansson

Säsongens SALO:
Mark In Da Park.

Säsongens Järn-Psyke:
Mark, som rycker på axlarna efteråt & fortsätter som inget har hänt.

Säsongens våldtäkt 1.
Derby no.1

Säsongens våldtäkt 2
Derby No.2

Säsongens dråpslag.1
Nisse Ekmans stroke

Säsongens dråpslag 2
Ragges pensionering

Säsongens besvikelser
Widing, Nilson, Cehlin, Ridderwall, Boumedienne(i egen zon)

Säsongens mest komiska inslag rent spelmässigt:
Stefan ”jag mötte Lassie” Lassen

Säsongens minst begåvade
Mitman

Säsongen genombrott:
Galler-Mika

---------------------------------------

Säsongens Häxjakt:
DIF_Soldier.
Som gärna skulle korsfästa varenda kristen individ inom räckhåll.
(troligen med undantag då för Zibanejad)

Säsongens -Jag sa ju att DIF var ett fuskbygge redan innan säsongen startade:
Kall-El
(angående DIFs virrevarv i egen zon)

Säsongens Upcoming forumskribent:
Sköna Djurgårn

Säsongens STASI:
Våra kära Moderatorer som fick skrämselhicka & låste trådar hejvilt efter för mycket ”neggande” & ifrågasättande av både laget DIF & lagets dess ledning.

Säsongens ”Tilt/Aggro/Sågningsmästare/argaste-förlorare-Awarad”
Mäklaren (+1)

Säsongens Alltid läsvärd:
-daniel- (+1)

Säsongens mest saknade
*Knirre (+1)

Säsongens säkraste leverantör:
Frasse

Säsongens -Tasken i kläm JajaMensan!
Lilleman.
(Alltid hurtigt på gränsen till sjukligt positiv vad som än sker) (+1)

Säsongen –Men vi tycker nästan om aik & ser dom gärna i ett slutspel:
Salas, Lee Harvey

Säsongens mest sansade debattör /alltid stenkoll på upcoming-fronten:
android

Säsongens Spammare/ mest frekvente forumbesökare/ snabbaste trådsvarare/ med glimten i ögat:
Magnutz

Säsongens bästa visningsbild (i år igen)
Crashmash

Säsongens bittraste gubbe:
Lee Harvey
Senast redigerad av Lee Harvey Oswald den 2011-02-27 12:01:33, redigerad totalt 1 gånger.
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Lee Harvey Oswald skrev:
Säsongens mest saknade
*Knirre (+1)
Vad hände med han sthlm_dif? Som var en av de absolut bästa skribenterna härinne.
Expert.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

SirDIFalot skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:
Säsongens mest saknade
*Knirre (+1)
Vad hände med han sthlm_dif? Som var en av de absolut bästa skribenterna härinne.

Precis, vet inte vad som hänt där.
Tänkte på honom men kom inte på namnet...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
Crashmash

Inlägg av Crashmash »

Lee Harvey Oswald skrev:Säsongens bästa visningsbild (i år igen)
Crashmash
Den har hängt med i många år nu, har ännu inte funnit någon anledning att byta :)
Skriv svar