Ok, here goes:
Säsongens...
...konstigaste upplägg: Järlans värvningar. Bygg laget bakifrån nästa gång med i tur och ordning: en suverän målvakt, stabila, elaka backar, grymma centrar och sist bra forwards. Inte femton bra forwards och sen får resten bli som det blir.
...(läs: tidernas) legend: Micke Johansson. Min största idol, alla kategorier, alla sporter, alla...ja... Jag blir gråtmild varje gång jag ser eller hör dig. Tack för alla gamla suddendeath-mål, Micke!
...Mona-Lisa: Tomas Montén. Förvantansfull, glad, besviken, ledsen, arg - men alltid med ett gåtfullt leende!
...förstärkning: Mika Hannula. Riktigt bra spelare med internationellt snitt. Hoppas få se hans fulla potential i slutspelet.
...ON/OFF-knapp: Widing. Gör inte ett mål på fyrtio matcher, gör mål tio matcher i rad, gör inte mål på tio matcher. Typ.
...Superman: Daniel Brodin. En vanlig Svenssonspelare i DIF som inte får så mycket uträttat i poängväg, men som sen kliver in i telefonkiosken och svidar om till Supermandräkt då det är dags för landslagshockey. Jag förstår att Pär Mårts gillar honom.
...passningsgeni/passningsslarver: Krüger. Varvar fantastiskt kyliga och bra passningar med rena "slängainframförmål/urzon/tillmotståndare"-passningar.
...vattentrampare: Cehlin. Otrolig potential och drömmål mot Kanada, men vad har han egentligen uträttat i DIF? Ingenting. Stor besvikelse som måste börja producera. Ser bättre ut än förra året men är sämre. Konstigt.
...utlåning: Deilert till Örebro. Håller allsvensk klass och får gärna stanna där. Nonchalant.
...Tim: Tim Eriksson. Har gjort en riktigt bra säsong trots lite ont om speltid. Sandberg-kärleken förstår jag dock inte riktigt. Alla älskar honom och han får långt mer cred än Owuya som är #1 i räddningsligan. Varför? Inget ont om Tim, han verkar okej men har ju faktiskt inte testats riktigt än.
...mest saknade: Ragge. Tänk så mycket du betytt de senaste åren. Overkligt tungt att inte ha dig på isen och jag tycker inte att vi har någon som är i närheten av att vara den ledare som du var.
...näst mest saknade: Åååååh Jimmie Jimmie. Hoppas du kommer tillbaka till slutspelet. Vi är i stort behov av dina ledaregenskaper och speed!
...trotjänare: Falken och Ottosson. Falk spelar oförskämt bra som back och Ottosson har efter en ovanligt svag säsong kommit igång ordentligt. DIFs ryggrad enligt mig.
...järnkamin: Fimpen. Växer som person och djurgårdare varje år. Alltid hundraprocentig inställning och även en kul person. Don´t ever change, Fimpen!
...perspektiv på livet: Nisse Ekman. Verkligen ingen höjdaråterkomst spelmässigt, men det är glömt nu och nu håller vi alla tummarna för att Nisse repar sig och kommer tillbaka en vacker dag!
...uppryckning: Printz. Gjorde väldigt många misstag med pucken förra säsongen, men har varit otroligt bra i år. Djurgårns bästa defensiva back.
...skickamigpåsolresa: Kronwall. Fantastisk värvning som började precis så bra som vi hoppats. Skulle dock behöva lite vila just nu.
...fiasko: Marcus Nilson. Var outstanding långa stunder i fjol men har aldrig, ens i en enstaka match, kommit upp i den nivån i år.
...backlöfte: Fredrik Claesson. Kommer från ingenstans och går in med en otrolig attityd, vilja och styrka och vänder upp-och-ner på ettriga motståndare. Ett par snygga mål har det blivit också.
...Homer: Tjärnqvist. Sveriges i särklass bästa spelare framför mål. Livsviktig!
...bästa PP-spelare: Honken. Här finns ingen annan som ens är i närheten. Jag vill dock ge Falk credit också, ofta är det han som sätter upp Honken.
...rekvisita: Hardys block. Hardy gör slut på kollegieblock som de andra tränarna gör av med tuggummin. Glöm inte att du är huvudcoach för världens bästa lag, Hardy. Ibland måste man slänga en blick på spelet också!
...mål: Kempes solomål medelst tunnel mot Frölunda på Hovet.
...straffskytt: John Norman. Sällan har jag skådat någon som varit så säker på straffar. Till nästa säsong måste han dock lägga till någon variant. Man vill ju inte vara lika förutsägbar som Gynge.
...tackling: Zibanejad på John Klingberg. Var sargen för låg just där?
...krasch: Riddarn. Efter att äntligen ha gjort en mycket bra säsong tillsammans med Wesslau så sprack allting i år, tyvärr. Dags att söka nya jaktmarker?
...lägsta högsta lägstanivå: Boumedienne. Kan vara fullständigt outstanding ibland med rejält spel, mål och assists. Men kan också vara bedrövligt usel och hålla pojknivå.
...var är blålinjen: Oscar Eklund. Snälla backa inte ut ur zonen helt omarkerad i power play fler gånger. Det ser helt hjärndött ut.
...komet: Mark in the park. Från hyfsat okänd och dundertabbe mot AIK till elitseriens bästa räddningsprocent. Jag lyfter på hatten.
...junis: Galler-Mika. Svensk hockeys nya Mats Sundin? Ja kanske, men Mika är rivigare!
BONUS
...mediasuccé: 08Hockey. Riktigt skönt program vars 60 min alltid är rena högtidsstunder. Wille, jag vill se din nuna resten av mitt liv.
...mest envise: Magnutz. Ser Kronwall pigg ut? Är BomBom bra?
...uppviglare: Mäklaren. Självutnämnd hockeyexpert "som ser saker andra inte ser". Fast vi gillar dig ändå, forumet skulle kännas tomt utan dina ibland provocerande åsikter!
...mest vettiga: -daniel-. Skriver sakliga och bra inlägg som jag ofta håller med om. Kan dock ha dips efter dåliga dagar på jobbet eller 0-2-förluster i Södertälje med efterföljande snigelfärd hem till lägenheten.