Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
android
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg

Inlägg av android »

Som någon nämnde så måste Oscar arbete stenhårt med att ta emot tacklingar och att undvika tacklingar. Ge honom en film med Mange Johansson, den grabben blir fan aldrig tacklad. Oscar är rätt hårt som aldrig viker undan, men samtidig hamnar han ofta på rumpan..
Född till sportchef.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

Grymt spänd på att se Philip Holm i A-laget senare!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
JohanPez

Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av JohanPez »

Jim Morrison skrev:Grymt spänd på att se Philip Holm i A-laget senare!
Utan tvekan! :)
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Oscar får en himla massa tacklingar och åker i backen, men han är rätt tuff som alltid reser sig och spelar vidare iaf. :)

Herr Holm är jag också nyfiken på!
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Tycker Oscar gjort en bra säsong, förstår inte riktigt gnället? Ja, han kanske är en aning klen i närkamperna men han tar igen det på att han är rörlig och tämligen snabb på grillorna. Han har gått ifrån att vara en fullständigt bedrövlig back i Lassen-klass till att vara en stabil allround back i hyfsat god ES-klass. Dessutom lär han inte kosta speciellt mycket. En solklar fortsättning i DIF vore på sin plats, åtminstone i mitt tycke.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Problemet är att han ALDRIG har fått fram ett skott från blålinjen när det är trafik framför. Haha, pucken tar ALLTID på motståndarnas benskydd/skridskor när han skjuter :D
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

är det bara jag som stör mig lite oscar när han åker inåt banan med pucken i PP och alltid ska lägga in den på mål på någon täckande istället för att spela till den mer spelskicklige på andra sidan?
– Finns bara Djurgården eller ingenting, säger Douglas Murray säkert.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Billx skrev:är det bara jag som stör mig lite oscar när han åker inåt banan med pucken i PP och alltid ska lägga in den på mål på någon täckande istället för att spela till den mer spelskicklige på andra sidan?
Haha ja jag har tänkt på precis samma sak. Sjukt egoistisk kille.
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Mäklaren skrev:
Billx skrev:är det bara jag som stör mig lite oscar när han åker inåt banan med pucken i PP och alltid ska lägga in den på mål på någon täckande istället för att spela till den mer spelskicklige på andra sidan?
Haha ja jag har tänkt på precis samma sak. Sjukt egoistisk kille.
Haha tack. kände mig rätt ensam på den punkten men han verkar inte vilja få igång nån rörelse på motståndarlaget alls.. bara kasta in den där när en hel pluton står i vägen
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Oscar avslutade förra säsongen bra (+ ett starkt slutspel), han började denna säsongen bra men har på slutet varit DIFs sämsta back, han har ingen koll öht, han vet inte var blålinjen befinner sig, han gör uppåkningar bara för att lägga pucken rakt till motståndarna så dom kan vända spelet från egen zon. Han är direkt svag i det fysiska spelet, han sätter sina medspelare i svåra situationer eftersom han helt plötsligt i egen zon kan droppa en puck bakom ryggen, eller så spelar han fast en medspelarna i sarghörnen (det verkar som om han tänker; bara jag slipper klanta mig).

Han måste skärpa till sig så in i helvete! (du är ingen stjärna Oscar)
Användarvisningsbild
Billx

Inlägg av Billx »

Caveman skrev:Oscar avslutade förra säsongen bra (+ ett starkt slutspel), han började denna säsongen bra men har på slutet varit DIFs sämsta back, han har ingen koll öht, han vet inte var blålinjen befinner sig, han gör uppåkningar bara för att lägga pucken rakt till motståndarna så dom kan vända spelet från egen zon. Han är direkt svag i det fysiska spelet, han sätter sina medspelare i svåra situationer eftersom han helt plötsligt i egen zon kan droppa en puck bakom ryggen, eller så spelar han fast en medspelarna i sarghörnen (det verkar som om han tänker; bara jag slipper klanta mig).

Stämmer så väl. Oscar måste göra det enklaste hela tiden, inget illa menat men han är inte direkt kreativ och hittar inte de bästa passningarna men gör han allt enkelt så är han en helt okej back i mina ögon!
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Caveman skrev:Oscar avslutade förra säsongen bra (+ ett starkt slutspel), han började denna säsongen bra men har på slutet varit DIFs sämsta back, han har ingen koll öht, han vet inte var blålinjen befinner sig, han gör uppåkningar bara för att lägga pucken rakt till motståndarna så dom kan vända spelet från egen zon. Han är direkt svag i det fysiska spelet, han sätter sina medspelare i svåra situationer eftersom han helt plötsligt i egen zon kan droppa en puck bakom ryggen, eller så spelar han fast en medspelarna i sarghörnen (det verkar som om han tänker; bara jag slipper klanta mig).

Huvudet på spiken. Exakt så.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Har han spelat PP på senare tid?

Trodde typ han blev petad från det efter att han två matcher i rad, med pucken under kontroll, ostört i PP, åkt bakåt rakt ut ur zon. Fyfan vad arg man var då... Minns ni?
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

SkönaDjurgårn skrev:Har han spelat PP på senare tid?

Trodde typ han blev petad från det efter att han två matcher i rad, med pucken under kontroll, ostört i PP, åkt bakåt rakt ut ur zon. Fyfan vad arg man var då... Minns ni?
Han har väl inte spelat PP sen Kronwall kom in.
Expert.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

SirDIFalot skrev:
SkönaDjurgårn skrev:Har han spelat PP på senare tid?

Han har väl inte spelat PP sen Kronwall kom in.
Ok bra... Han och Printz är nog de två sista jag vill se i PP.
Låst