Så var det väl med Stefan Liv också. Hygglig i serien, vägg i slutspelet. Det är ju faktiskt vad som sker i slutspelet som spelar roll. Men ja... Finns ju inget bevis på att Wesslan blir så varje år.Enbom skrev:Wesslau kommer knappast hålla sin slutspelsform över en hel säsong. Han kommer dippa och vara så där jävla dålig som han var ibland, och det kommer han varva med att vara en jävla vägg.
Hellre Tellqvist, då vet man vad man får.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Expert.
Tycker inte det är lika självklart med Tellan, även om jag nog också lutar åt det. Men inte tusan är jag "säker på vad man får" med Tellan heller. Blir nog nöjd med vilken som, förutsatt att Tellan kanske stannar i Riga och inte går till typ HiV.
In med Tellan eller Wesslau. Ut med Riddarn.
Tellan/Wesslau
Owuya
Sandberg
In med Tjärnqvist. Ut med Lassen och Lennhammer.
Eventuellt in med Timmy P / Fernholm istället för Bom-Bom.
Kronwall - Printz
Tjärnqvist - Holmqvist
Eklund - Timmy/Fernholm/Bom-Bom
Falk - Claesson
Deilert
In med helst två kapabla centrar, Oscar Möller och vem mer? Niklas Persson lär ju bli jagad av både köpköping och HiV vad det verkar. Engqvist är en våt dröm.
Forwards fyller vi på med från juniorleden.
Typ så.
Edit: Kan ju eventuellt räcka med en grym center. Otto, Zibbe och Fimpen är ju dugliga 2:a, 3:e och 4:e centrar.
In med Tellan eller Wesslau. Ut med Riddarn.
Tellan/Wesslau
Owuya
Sandberg
In med Tjärnqvist. Ut med Lassen och Lennhammer.
Eventuellt in med Timmy P / Fernholm istället för Bom-Bom.
Kronwall - Printz
Tjärnqvist - Holmqvist
Eklund - Timmy/Fernholm/Bom-Bom
Falk - Claesson
Deilert
In med helst två kapabla centrar, Oscar Möller och vem mer? Niklas Persson lär ju bli jagad av både köpköping och HiV vad det verkar. Engqvist är en våt dröm.
Forwards fyller vi på med från juniorleden.
Typ så.
Edit: Kan ju eventuellt räcka med en grym center. Otto, Zibbe och Fimpen är ju dugliga 2:a, 3:e och 4:e centrar.
Senast redigerad av kaminor den 2011-02-17 19:33:08, redigerad totalt 2 gång.
Förstår inte hur så många kan räkna med att Widing stannar även nästa säsong. Trodde grejen var att han blev erbjuden ett fint 1-års kontrakt för att täcka upp för Mackan. Om han ska stanna ett år till kommer han vara tvungen att gå ner en hel del i lön. Ser inte riktigt heller att han personligen skulle vilja stanna kvar då denna säsong måste varit ganska ångest-präglad, känns lite som att han kommit undan med blotta förskräckelsen.
Om jag var vinnarskalle 110% skulle jag vilja ha upprättelse innan jag drog vidare. Att lämna en klubb med ett sopresultat i bagaget är inte flott. Så, Widing stannar för att visa att han minsann är en målspruta. 

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- Jim Morrison
Precis min tanke. Sen är det väl lättare att fixa ett fett KHL kontrakt med en grym säsong bakom sig än med en sisådär.Magnutz skrev:Om jag var vinnarskalle 110% skulle jag vilja ha upprättelse innan jag drog vidare. Att lämna en klubb med ett sopresultat i bagaget är inte flott. Så, Widing stannar för att visa att han minsann är en målspruta.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Givetvis är det så - men jag säger det igen; det KAN ju bli så att även Owuya gör en "Wesslau" i slutspelet och då blir det ett väldigt lyxproblem. Läste jag förresten rätt? Har Tellan varit borta i två månader pga. en knäskada? Illavarslande minst sagt.Jockmaniac skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ny-malvakt
Är detta sant så är det inget snack. Tellan går klart före Wesslau! Gustaf är en bra keeper men vi minns alla hans ojämnhet! Tellqvist känns bra mycket jämnare och är dessutom en riktig Järnkamin, plus att han verkligen vill hem. Där snackar vi hjärta i den killen!
DIF måste handskas med denna situation med silkesvantar, man måste vänta och se hur Owuya avslutar säsongen. Att ha hem Tellan är en sån notstalgirush att jag nästan pissar på mig, men ÅTERIGEN - vem har sett honom spela här? Vad är status? Skadebenägen? Jämnhet? Toppar? Dalar? Något konkret eller har ni 6-5-matchen mot Finland som färskaste Tellqvist-minne?
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Han spelar igen. Spelade i onsdags mot Salavat med bland annat Radulov och Thoresen. Räddade 32 skott men förlorade i OT.DIF_Soldier skrev:Givetvis är det så - men jag säger det igen; det KAN ju bli så att även Owuya gör en "Wesslau" i slutspelet och då blir det ett väldigt lyxproblem. Läste jag förresten rätt? Har Tellan varit borta i två månader pga. en knäskada? Illavarslande minst sagt.Jockmaniac skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ny-malvakt
Är detta sant så är det inget snack. Tellan går klart före Wesslau! Gustaf är en bra keeper men vi minns alla hans ojämnhet! Tellqvist känns bra mycket jämnare och är dessutom en riktig Järnkamin, plus att han verkligen vill hem. Där snackar vi hjärta i den killen!
DIF måste handskas med denna situation med silkesvantar, man måste vänta och se hur Owuya avslutar säsongen. Att ha hem Tellan är en sån notstalgirush att jag nästan pissar på mig, men ÅTERIGEN - vem har sett honom spela här? Vad är status? Skadebenägen? Jämnhet? Toppar? Dalar? Något konkret eller har ni 6-5-matchen mot Finland som färskaste Tellqvist-minne?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- DIF_Soldier
Följer du honom? Hur ser han ut? Stabil? Ojämn?Jim Morrison skrev:Han spelar igen. Spelade i onsdags mot Salavat med bland annat Radulov och Thoresen. Räddade 32 skott men förlorade i OT.DIF_Soldier skrev:Givetvis är det så - men jag säger det igen; det KAN ju bli så att även Owuya gör en "Wesslau" i slutspelet och då blir det ett väldigt lyxproblem. Läste jag förresten rätt? Har Tellan varit borta i två månader pga. en knäskada? Illavarslande minst sagt.Jockmaniac skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ny-malvakt
Säg den glädje som varar
- Jim Morrison
Nja, inte direkt. Han har varit skadad länge som du sagt. Såg matchen i onsdags och då såg han ut som Tellan helt enkelt. Ingen tvekan om att han skulle göra ett bra jobb i Elitserien då han kan "hold his own" i KHL så att säga.DIF_Soldier skrev: Följer du honom? Hur ser han ut? Stabil? Ojämn?
- SirDIFalot
http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7987
A-lagskontrakt för Philip Holm.
Skulle gärna se att man förlänger med någon av A-lagsspelarna snart.
A-lagskontrakt för Philip Holm.
Skulle gärna se att man förlänger med någon av A-lagsspelarna snart.
Expert.
Det kommer inte ske särskilt många uppdateringar förrän säsongen är över pga ev. hemvändare, Nils Ekmans skada, målvaktssituationen samt spelare som ev. ska dra till NHL/KHL.SirDIFalot skrev:Skulle gärna se att man förlänger med någon av A-lagsspelarna snart.
Mark Owuya
Accepterar han att vara andremålvakt kommande säsong så får han förnyat kontrakt. Djurgården lär dock göra klart med antingen Wesslau/Tellqvist innan en andremålvakt kritar på.
Stefan Ridderwall
Adjö.
Tim Sandberg
Adjö.
Oscar Eklund
Ingen het spelare på spelarmarknaden, han förnyar när säsongen är över.
Staffan Kronwall
Lär invänta KHL/NHL bud. Stannar han så skriver han nog på ett nytt kontrakt i juni eller juli.
Daniel Brodin
Lär förnya när som helst. Han spelar med oss nästa säsong.
Christian Eklund
Ingen het spelare, så det är därför ingen brådska. Han förnyar efter att säsongen är slut.
Nichlas Falk
Tack för allt?
Mika Hannula
Mika lär invänta KHL bud, och om han skriver på (inte en så stor sannolikhet) så gör han det i juni/juli. Hannulas fortsättning i Djurgården är dock beroende på vad för besked som Ekman ger.
Kristofer Ottosson
Ottosson kan skriva på när som helst. Ingen anledning att oroa sig.
Mathias Tjärnqvist
Mathias är den enda som jag är direkt orolig för, men jag tror att han vill stanna. Det hade varit skönt om hans kontrakt förnyades.
Daniel Widing
Njae, det blir nog inget nytt kontrakt med Widing. Han är för dyr helt enkelt.
Josef Boumedienne
Har kontrakt över nästa säsong som han och Djurgården kan bryta, och besked om en ev. förlängning kommer givetvis efter att säsongen är slut.
Så med andra ord, det är ingen mening att vara orolig. I så fall angående Tjärna, men övriga spelare kritar på nya kontrakt efter att säsongen är slut som alltid.
Elitserielag har visat intresse för sämre backar än Oscar Eklund. Han är en ordinarie Elitseriespelare, 23 år och tagit kliv framåt i utvecklingen senaste säsongerna. Han kommer säkerligen få välja mellan ett bud från DIF och bud från andra klubbar, däremot får man väl hoppas att han visar samma lojalitet mot Djurgården som Djurgården har visat mot honom.Salas skrev:Oscar Eklund
Ingen het spelare på spelarmarknaden, han förnyar när säsongen är över.
I övrigt håller jag med din analys, bortsett från Tjärnqvist som jag tror är sugen på ett utlandsäventyr nästa säsong.
- SirDIFalot
Tror Tjärnqvist gärna prövar KHL ett år, speciellt om brorsan viftat med lönecheckarna framför honom.
Expert.
- -daniel-
Personligen är jag inte helt övertygad om att det finns något intresse från KHL för M.Tjärnqvist? Tror många internationellt sett anser han är för seg på rören.
Ser också gärna att han stannar i DIF nästa säsong, ruskigt viktig för vårt PP. Men inte till vilket pris som helst.
Ser också gärna att han stannar i DIF nästa säsong, ruskigt viktig för vårt PP. Men inte till vilket pris som helst.
Jag håller med dig. Jag tror snarare att Mathias lyckas få hem brorsan sin.-daniel- skrev:Personligen är jag inte helt övertygad om att det finns något intresse från KHL för M.Tjärnqvist? Tror många internationellt sett anser han är för seg på rören.