Hoppas på blocket då. Vi fullkomligt dryper av rädsla idag. Smärtsam upplevelse.Jockmaniac skrev:Säger 6-1, Djurgårdens mål görs av Hardys aneckningsblock. Fyra av saiks mål görs på grund av att Kempe försöker hjälpa till i försvaret och två på grund av markeringsmissar av Lassen.
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
Re: Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag har sett en bild och vet hur det kommer sluta men berättar inte förrän efteråt, över en mosbricka och Pucko på "shellmacken"...
Äh vafan, så här såg det ut:
Jag tror absolut att vi är bättre idag än i de tre senaste matcherna (borde inte vara så svårt iof).
Tycker att vi de senaste åren spelat betydligt sämre mot sämre motstånd och höjt oss mot de bra lagen. Sen om det räcker till tre poäng, det vet jag inte. Men vi kanske kan få lite hopp om framtiden iaf!
Okej då, gud vad ni tjatar, här kommer facit:
2-3 efter straffar. Widing och BomBom i ordinarie tid och sen Norman på straff, såklart!
Jag tror absolut att vi är bättre idag än i de tre senaste matcherna (borde inte vara så svårt iof).
Tycker att vi de senaste åren spelat betydligt sämre mot sämre motstånd och höjt oss mot de bra lagen. Sen om det räcker till tre poäng, det vet jag inte. Men vi kanske kan få lite hopp om framtiden iaf!
2-3 efter straffar. Widing och BomBom i ordinarie tid och sen Norman på straff, såklart!
Jag lefflar till och avslöjar min spådomskonst: saik-DIF 0-6. Widing 3, Nilson 2, Blocket 1.SkönaDjurgårn skrev:Jag har sett en bild och vet hur det kommer sluta men berättar inte förrän efteråt, över en mosbricka och Pucko på "shellmacken"...
Edit: När man laddar för match med DIF-ssk 1-2 är det inte vackert. Men jag vågar fan inte se på de bra matcherna jag har inspelade heller. Speciellt inte de från slutspelet ifjol...

Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
- SkönaDjurgårn
Hoppas du har rätt, det skulle bli karnevalsstäming här inne.Magnutz skrev:Jag lefflar till och avslöjar min spådomskonst: saik-DIF 0-6. Widing 3, Nilson 2, Blocket 1.SkönaDjurgårn skrev:Jag har sett en bild och vet hur det kommer sluta men berättar inte förrän efteråt, över en mosbricka och Pucko på "shellmacken"...
Edit: När man laddar för match med DIF-ssk 1-2 är det inte vackert. Men jag vågar fan inte se på de bra matcherna jag har inspelade heller. Speciellt inte de från slutspelet ifjol...

Precis som vanligt så är det omöjligt att tippa DIF's matcher, har ju ingen aning om vilket humör killarna är på. Hoppas i alla fall att vi får se kattens lek med (plast)råttan.
- Datsyuk_13
Lassie inte ens med i truppen! Vad fan är det frågan om? 

Senast redigerad av Datsyuk_13 den 2011-01-29 15:10:10, redigerad totalt 1 gånger.
"Håkan Andersson ringde mig en kväll och frågade om jag var intresserad av en ung kille som förvisso var väldigt tunn men som tydligen skulle vara extremt, extremt spelskicklig. Hans namn var Pavel Datsyuk. Jag tackade nej."
- Niklas Wikegård
- Niklas Wikegård
Vi får hoppas att SSK var droppen som fick bägaren att rinna över.
Ikväll vill jag se ett mentalt taggat Djurgården, så taggat att det nästan går överstyr.
Kom igen grabbar, jag tror på er!
Ikväll vill jag se ett mentalt taggat Djurgården, så taggat att det nästan går överstyr.
Kom igen grabbar, jag tror på er!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
30 Mark Owuya (GK)
39 Stefan Ridderwall (GK)
1:a
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
17 Mathias Tjärnqvist (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:a
78 Josef Boumedienne (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
33 Mika Zibanejad (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
41 Daniel Widing (RW)
3:e
16 Nichlas Falk (LD)
14 Fredrik Claesson (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
20 Christian Eklund (CE)
70 Mario Kempe (RW)
4:e
34 Daniel Brodin (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
51 Mika Hannula (LW)
37 John Norman (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)
http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 9-SAIK-DIF
39 Stefan Ridderwall (GK)
1:a
55 David Printz (LD)
24 Staffan Kronwall (RD)
17 Mathias Tjärnqvist (LW)
9 Kristofer Ottosson (CE)
4 Marcus Nilson (RW)
2:a
78 Josef Boumedienne (LD)
15 Oscar Eklund (RD)
33 Mika Zibanejad (LW)
32 Marcus Krüger (CE)
41 Daniel Widing (RW)
3:e
16 Nichlas Falk (LD)
14 Fredrik Claesson (RD)
26 Tim Eriksson (LW)
20 Christian Eklund (CE)
70 Mario Kempe (RW)
4:e
34 Daniel Brodin (LD)
7 Andreas Holmqvist (RD)
51 Mika Hannula (LW)
37 John Norman (CE)
29 Patrick Cehlin (RW)
http://live2.hockeyligan.se/live_v4/ind ... 9-SAIK-DIF
Härligt att Holmqvist är tillbaka, får se hur mycket speltid han får. Eller om han bara lirar PP.
Jag förstår inte varför Hardy envisas med backparet O.Eklund och Boumedienne?! Slöaste backarna med sämst spelförståelse i laget, det såg vi prov på i Torsdags. Hoppas det är mer fart i hela laget idag, för jag orkar inte genomlida en pissmatch igen.
Jag förstår inte varför Hardy envisas med backparet O.Eklund och Boumedienne?! Slöaste backarna med sämst spelförståelse i laget, det såg vi prov på i Torsdags. Hoppas det är mer fart i hela laget idag, för jag orkar inte genomlida en pissmatch igen.
-
- Säsongskort: Ja
Skellefteå AIK - Djurgårdens IF, 29/1 2010
Är det inte högkvalitativ ironi att Lassen har nr 21 på ryggen?
- reservjesus
Skönt med Owuya i kassen, hoppas han kan visa vem som ska stå hädanefter. Ingen lassie? Kanske en markering av Hardy(förhoppningsvis). DIF vinner med 2-3
clowns to the left of me, jokers to the right
- SkönaDjurgårn
Ja, BomBom och Oscar var sjukt dåliga senast. Jag hade också särat på dem tills vidare.Mash skrev:Härligt att Holmqvist är tillbaka, får se hur mycket speltid han får. Eller om han bara lirar PP.
Owuya <3
Sitter man här igen och hoppas att vi vinner. Varför lär man sig aldrig?
Tycker att laget e perfekt utformat utefter tillgängliga spelare. Hoppas nu bara Owuya kan spela lika bra som han gjorde innan skadan så kan nog detta gå bra.
Första gången jag ser via csports. Snälla, Djurgårn, PRESTERA! Kan ju knappast bli sämre än de tidigare. Hoppas jag i alla fall..