Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Mäklaren
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011

Inlägg av Mäklaren »

Magnutz skrev:
Mäklaren skrev:Hahaha, fan vad roligt egentligen. Lassie! :D

Så otroligt roligt och passande för honom som spelare.
För att han är en Collie?
Haha ja, lika snopen och bortkommen som en nybadad Collie.

Tror det var geniet Lee Harvey som myntade smeknamnet.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Jepe skrev:Förra året var vi ett lag, just nu är vi ett gäng individualister. Ingen verkar vilja kämpa för laget utan alla kämpar för sig själv! Fast ingen gör det bra. Att just nu hitta tre landslagsmän i DIF har jag svårt att se.

Orkar inte skriva mer nu för då lär jag ju bara bli avstängd från detta forum under en tid.

Haha....ja då kan dom lika gärna stänga ner sidan, om man inte tål sågningar efter en sån här usel prestation
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

Spelar ingen roll vilken färg vi har på tröjorna nästa match, de kommer vara pissgula till slut ändå.

Nu börjar man ju bli lite orolig för ekonomin också. Förra året var ju ett riktigt succé-år, alla katagorier, och vi gick väl ändå bara typ even? I år har vi värvat en handfull riktigt dyra, etablerade spelare och håller dessutom på att missa slutspel. Geeeez. Lite skillnad i $$$$$ att gå till sjätte finalmatchen och att inte spela en enda slutspelsmatch.
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

Jepe skrev:Förra året var vi ett lag, just nu är vi ett gäng individualister. Ingen verkar vilja kämpa för laget utan alla kämpar för sig själv! Fast ingen gör det bra. Att just nu hitta tre landslagsmän i DIF har jag svårt att se.

Orkar inte skriva mer nu för då lär jag ju bara bli avstängd från detta forum under en tid.
Tror värvningen av Kempe har bidragit mer negativt än många tror. Han är en stor egoist som varken passar in i spelsystemet eller spelar för laget. Han skjuter från hörnet, vägrar passa pucken och verkar bara vara nöjd när han själv har gjort mål.

Han är absolut ingen usel hockeyspelare, men att ha en spelare som Kempe i ett lag som vill bygga sitt spel genom långa anfall känns väldigt fel eftersom han är dålig på att täcka pucken samt har dåligt spelsinne och tajming. Tror han är en sjukdom för laget.
V-sign

Inlägg av V-sign »

De kan lyckas med konststycket att förstöra allt de byggt upp under flera år!

Bra jobbat DIF!
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Einbuske swingers:
"Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie och jag såg en sopig back
hoppets stjärna lyste klart när han var bänkad o till Hardy sa jag tack
Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie, han var sämst på banan ännu en gång
bänka dansken och skicka honom tillbaka till Leksand så lovar jag att hålla käften med denna sång
"
Mäklaren

Inlägg av Mäklaren »

-daniel- skrev:

Einbuske swingers:
"Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie och jag såg en sopig back
hoppets stjärna lyste klart när han var bänkad o till Hardy sa jag tack
Jag mötte Lassie, jag mötte Lassie, han var sämst på banan ännu en gång
bänka dansken och skicka honom tillbaka till Leksand så lovar jag att hålla käften med denna sång
"
:lol: :lol:
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:

Tror värvningen av Kempe har bidragit mer negativt än många tror. Han är en stor egoist som varken passar in i spelsystemet eller spelar för laget. Han skjuter från hörnet, vägrar passa pucken och verkar bara vara nöjd när han själv har gjort mål.

Han är absolut ingen usel hockeyspelare, men att ha en spelare som Kempe i ett lag som vill bygga sitt spel genom långa anfall känns väldigt fel eftersom han är dålig på att täcka pucken samt har dåligt spelsinne och tajming. Tror han är en sjukdom för laget.
Det är några till som inte släpper pucken utan som 5 gånger av 5 skjuter själva i 2-1-lägen. Det är så jävla lågt. Då är man bara ute efter att stila själv. Vill man lagets bästa ser man till att det blir mål.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Lidingö DIF

Inlägg av Lidingö DIF »

Jag har varit på Hovet under varje match inklusive försäsongsmatcherna och något mer uppgivet har jag aldrig sett. Vad är fel? Varför är spelarna så nedstämnda? Det ser för jävlit ut. Snälla gör nått för detta är hemskat att bevittna.
"Man får spela sarg ut också" - Wikegård 2019 04 16
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Mäklaren skrev:
Magnutz skrev:

För att han är en Collie?
Haha ja, lika snopen och bortkommen som en nybadad Collie.

Tror det var geniet Lee Harvey som myntade smeknamnet.
VOFF
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Haha pinsamt att folk enbart gnäller på Lassen. Visst, han var pissdålig men vem var inte det den här matchen? Tycker det är synd att Fimpen skäms då han, Tim och Mackan är de enda som inte ska göra det idag. Det största skämtet på isen idag heter Ottosson och har nr 9. Tamefan va usel karln är! Nu kommer jag få skit eftersom jag kritiserar en av supportarnas gullepojke men det ger jag blanka fan i. Det finns en gräns och den är nådd. Två alternativ: Skicka Otto åt helvete, eller gör om honom till back då han håller duglig nivå i egen zon. Han kan ju fan inte ens teka längre. Usch så besviken jag blir på räkmackan Otto!

En annan som med facit i hand skulle lagt av inför säsongen är Falk. Han gör inte sig själv rättvisa längre. Han har haft en på tok för bra karriär för att skämma ut sig såhär.

Det tog två matcher sen var det som jag fruktade faktum. Mika Hannula dras ner i det låga tempot som Djurgården håller. De första bytena mot Brynäs så ser han taggad och agressiv ut. Kör järnet! Under fiaskot i Göteborg så försöker han till 75% i alla fall. Idag 50! Ser ni samma mönster som jag?

Avslutningsvis så undrar jag hur Brodin blivit uttagen till LG... Fick nöta bänken ett tag idag men det hjälpte föga. Verkar tro att han är en Linkan som han glider. Patetiskt kass rätt igenom, och tror inte han tacklade en gång.

Förresten är det inte lite ajk att skrika: "Vi kräver mer än så"? Gör som Fimpen rannsaka er själva!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Millwall

Inlägg av Millwall »

Jockmaniac skrev:Förresten är det inte lite ajk att skrika: "Vi kräver mer än så"? Gör som Fimpen rannsaka er själva!
Knappast! Jag och andra gör vårt yttersta. Det kräver vi av spelarna också.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Jockmaniac skrev:Haha pinsamt att folk enbart gnäller på Lassen. Visst, han var pissdålig men vem var inte det den här matchen?
Skillnaden är att Lassen inte spelade annorlunda idag jämfört med de andra matcherna han varit delaktig i. Samma nivå.

Bild
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Magnutz skrev:
Jockmaniac skrev:Haha pinsamt att folk enbart gnäller på Lassen. Visst, han var pissdålig men vem var inte det den här matchen?
Skillnaden är att Lassen inte spelade annorlunda idag jämfört med de andra matcherna han varit delaktig i. Samma nivå.

Bild
Varför lägger du in den där bilden hela tiden? tredje gången nu?
Expert.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

SirDIFalot skrev:
Magnutz skrev:

Bild
Varför lägger du in den där bilden hela tiden? tredje gången nu?
För att den är så jävla klockren. Den symboliserar allt just nu.
Skriv svar