Men för fan, läs mitt tidigare inlägg, jag har ju redan delgivit min bild och det blir ju 2-14, och jag har ju alltid rätt.Lee Harvey Oswald skrev:Tre ord bara, ak ta digEdin skrev: Ett ord:
Ångest deluxe.
Ja, det här kommer bli en knepig nöt att knäcka för DIF.
Rent historiskt har vi alltid haft svårt mot "bröt-gängen" som bara tutar & kör för allt vad tygen håller (typ Mora, Rögle, Tik, aik & så Ssk då)
Utan att ha kollat så känns som att SlödderTälje borde ha plusstatistik mot oss, brukar oftast knipa poäng på Hovet.
Här kommer det inte räcka med en 100% inställning (på det området är SSk bättre).
Nej, här krävs även smartness, kyla & att inte bjuda på nånting, då kan det bli 3p.
Men jag tror på oavgjort...
Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011
Re: Djurgårdens IF- Södertälje SK ,27/1 2011
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Njae, där har du fel. Vi har tagit 6 poäng på 3 matcher mot SSK den här säsongen, och målskillnaden är +/- 0.Lee Harvey Oswald skrev:Utan att ha kollat så känns som att SlödderTälje borde ha plusstatistik mot oss, brukar oftast knipa poäng på Hovet.
- 2010-10-07 Södertälje - Djurgården 3 - 1
2010-11-02 Djurgården - Södertälje 4 - 3
2010-12-28 Södertälje - Djurgården 1 - 2
- Djurgården, 33 poäng på 18 matcher.
- Södertälje, 21 poäng på 18 matcher.
Med andra ord så har Djurgården inkasserat 61% av de totala 54 poängen de senaste säsongerna, jämt emot Tälje som endast har skrapat ihop drygt 39% av alla de 54 poängen.
Så statistiskt sett så är det en klar fördel för oss, även om det ska tilläggas att Södertälje brukar spela väldigt jämt mot oss på Hovet, precis som du säger. Men även på Hovet har vi plusstatistik mot Tälje de tre senaste åren.
Jag har en biljett över i klacken på torsdag för kampanjpriset 80 kr, då min polare inte kunde gå. Nån som vill köpa den?
Meddela här senast imorgon 16.00!Rufus skrev:Jag har en biljett över i klacken på torsdag för kampanjpriset 80 kr, då min polare inte kunde gå. Nån som vill köpa den?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Helt fel tråd att ta det i.Rufus skrev:Meddela här senast imorgon 16.00!Rufus skrev:Jag har en biljett över i klacken på torsdag för kampanjpriset 80 kr, då min polare inte kunde gå. Nån som vill köpa den?
DIF!
Ofta? Det handlar ju om matchen imorgon??Daniel942 skrev:Helt fel tråd att ta det i.Rufus skrev:Meddela här senast imorgon 16.00!Rufus skrev:Jag har en biljett över i klacken på torsdag för kampanjpriset 80 kr, då min polare inte kunde gå. Nån som vill köpa den?
- Daniel942
- Säsongskort: Ja
http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... &start=585Rufus skrev: Ofta? Det handlar ju om matchen imorgon??
DIF!
- Lee Harvey Oswald
Tack för matnyttig statistiksammanfattning!Salas skrev:Njae, där har du fel. Vi har tagit 6 poäng på 3 matcher mot SSK den här säsongen, och målskillnaden är +/- 0.Lee Harvey Oswald skrev:Utan att ha kollat så känns som att SlödderTälje borde ha plusstatistik mot oss, brukar oftast knipa poäng på Hovet.
På de 18 senaste matcherna (dvs sedan SSKs comeback i elitserien) så ser poängskörden ut enligt följande:
Med andra ord så har Djurgården inkasserat 61% av de totala 54 poängen de senaste säsongerna, jämt emot Tälje som endast har skrapat ihop drygt 39% av alla de 54 poängen.
Så statistiskt sett så är det en klar fördel för oss, även om det ska tilläggas att Södertälje brukar spela väldigt jämt mot oss på Hovet, precis som du säger. Men även på Hovet har vi plusstatistik mot Tälje de tre senaste åren.
Då var det "utan att ha koll då" från mig

Det var väl en sån där känsla man får bara, typ som den att alla lag i formsvacka bryter den dåliga trenden just mot DIF
(säkert inte heller sant

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Aha, okej. TackDaniel942 skrev:http://difhockey.se/forum/viewtopic.php ... &start=585Rufus skrev: Ofta? Det handlar ju om matchen imorgon??

- SkönaDjurgårn
Jag känner likadant men det är nog en psykiskt fenomen, då SSK alltid ligger i botten av tabellen men att vi "alltid" får stryk av dem ändå.Lee Harvey Oswald skrev:Tack för matnyttig statistiksammanfattning!Salas skrev:Njae, där har du fel. Vi har tagit 6 poäng på 3 matcher mot SSK den här säsongen, och målskillnaden är +/- 0.Lee Harvey Oswald skrev:Utan att ha kollat så känns som att SlödderTälje borde ha plusstatistik mot oss, brukar oftast knipa poäng på Hovet.
På de 18 senaste matcherna (dvs sedan SSKs comeback i elitserien) så ser poängskörden ut enligt följande:
Då var det "utan att ha koll då" från mig![]()
Det var väl en sån där känsla man får bara, typ som den att alla lag i formsvacka bryter den dåliga trenden just mot DIF
(säkert inte heller sant)
Sjukt viktig match imorgon. Ångest? Ahadu.
Dagens fråga:
Täljetalibans eller vad deras "ultras"-grupp hette, kommer de ha med sig sina polska flaggor som vanligt?
Någon som har oddset på det?
Täljetalibans eller vad deras "ultras"-grupp hette, kommer de ha med sig sina polska flaggor som vanligt?
Någon som har oddset på det?
För övrigt anser jag att Solna ska förgöras.
-
Någon som har koll på biljettförsäljning eller är det som vanligt bara garanterat "bra sålt"?
100% DJURGÅRDSJ***L
Jobbigt när alla matcher är av denna typ.. men imorgon kan det ju bli lite skoj-hockey. Lite hahaha. Jag ska se den. På TV antagligen. Håller tummarna så de blöder!lajjnus skrev:Sjukt viktig match imorgon. Ångest? Ahadu.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jo, tyvärr har det ju blivit så.. Skönt att man har själv har träning medan matchen pågår (i alla fall första och andra) så slipper man lite av nervositeten och ångesten trots allt.Magnutz skrev:Jobbigt när alla matcher är av denna typ.. men imorgon kan det ju bli lite skoj-hockey. Lite hahaha. Jag ska se den. På TV antagligen. Håller tummarna så de blöder!lajjnus skrev:Sjukt viktig match imorgon. Ångest? Ahadu.

Blir nog en fartfylld match med många mål. Ska vi säga 3-4 till kebabkungarna efter sudden?