Inför slutspelet
Inför slutspelet
Nu med endast 16 matcher kvar till slutspelet sitter jag och spekulerar lite i hur våra olika spelare kommer att lyfta sig, alternativt gå ner sig när hockeyn blir snabbare, tätare och bra mycket hetare och viktigare. Vilka gillar att spela när det hettar till och vilka viker ner sig? Så här tror Mäklaren:
Höjer sig:
Marcus Nilson - är en vinnarskalle och är leds på att förlora viktiga matcher.
Daniel Widing - som klippt och skuren för slutspel. Förvånar mig inte om han snittar ett mål per match.
Mattias Tjärnqvist - i slutspelet blir grisjobbet framför mål ännu viktigare. Tjärna är bäst i serien där.
Jimmie Ölvestad - är Jimmie Ölvestad.
Staffan Kronwall - en riktig vinnarskalle och tävlar i allt. Har gått ner sig på slutet av någon anledning, men jag tror han hittar formen igen i början på mars.
Josef Boumedienne - stenhård och rutinerad. Kan bli slutspelets bästa back om han inte tar dumma utvisningar.
Christian Eklund - älskar slutspel och smäller på allt och alla.
Daniel Brodin - kan komma att överraska många med sitt frejdiga spel. Måste dock börja passa pucken i två mot noll och två mot en-lägen.
Mika Hannula - inte spelat ännu, men historiskt sett är han alltid bra i slutspelen.
Nichlas Falk - han suktar efter revansch och det kommer att betyda mycket för hans spel. Minns avgörande semifinalen i Globen ifjol när han, snabbare än någonsin, åkte sig fri och sprätte upp pucken i krysset.
Håller samma nivå som i grundserien:
Marcus Krüger - kommer att vara lika godkänd som han alltid är, men inte mer, som vanligt.
Oscar Eklund - tror han får det svårare i år än ifjol.
David Printz - snuddar på övre halvan, men kommer troligtvis att gå bort sig för ofta.
Stefan Lassen - går inte att bli sämre än han redan är.
Tim Eriksson - jobbar som vanligt i det tysta och gör det bra.
John Norman - samma som Tim.
Kristofer Ottosson - håller samma halvhöga nivå som alltid.
Mark Owuya - otroligt svårbedömd, men jag tror att returerna rakt ut i banan kommer att bestå.
Sänker sin nivå:
Mario Kempe - alldeles för plottrig och egoistisk för att vara bra i slutspel.
Patrick Cehlin - är tveksam till hur han är när det verkligen gäller. Har väldigt svårt att komma in på mål i Elitserien.
Andreas Holmqvist - ofattbart slö och svag i närkamperna. Att man då har ett bra skott och hyfsat spelsinne brukar inte hjälpa i täta matcher. Ifjol var han halvrisig i slutspelet och utan Ragge lär det knappast bli bättre.
Stefan Ridderwall - oseriös och slarvig rakt igenom.
Höjer sig:
Marcus Nilson - är en vinnarskalle och är leds på att förlora viktiga matcher.
Daniel Widing - som klippt och skuren för slutspel. Förvånar mig inte om han snittar ett mål per match.
Mattias Tjärnqvist - i slutspelet blir grisjobbet framför mål ännu viktigare. Tjärna är bäst i serien där.
Jimmie Ölvestad - är Jimmie Ölvestad.
Staffan Kronwall - en riktig vinnarskalle och tävlar i allt. Har gått ner sig på slutet av någon anledning, men jag tror han hittar formen igen i början på mars.
Josef Boumedienne - stenhård och rutinerad. Kan bli slutspelets bästa back om han inte tar dumma utvisningar.
Christian Eklund - älskar slutspel och smäller på allt och alla.
Daniel Brodin - kan komma att överraska många med sitt frejdiga spel. Måste dock börja passa pucken i två mot noll och två mot en-lägen.
Mika Hannula - inte spelat ännu, men historiskt sett är han alltid bra i slutspelen.
Nichlas Falk - han suktar efter revansch och det kommer att betyda mycket för hans spel. Minns avgörande semifinalen i Globen ifjol när han, snabbare än någonsin, åkte sig fri och sprätte upp pucken i krysset.
Håller samma nivå som i grundserien:
Marcus Krüger - kommer att vara lika godkänd som han alltid är, men inte mer, som vanligt.
Oscar Eklund - tror han får det svårare i år än ifjol.
David Printz - snuddar på övre halvan, men kommer troligtvis att gå bort sig för ofta.
Stefan Lassen - går inte att bli sämre än han redan är.
Tim Eriksson - jobbar som vanligt i det tysta och gör det bra.
John Norman - samma som Tim.
Kristofer Ottosson - håller samma halvhöga nivå som alltid.
Mark Owuya - otroligt svårbedömd, men jag tror att returerna rakt ut i banan kommer att bestå.
Sänker sin nivå:
Mario Kempe - alldeles för plottrig och egoistisk för att vara bra i slutspel.
Patrick Cehlin - är tveksam till hur han är när det verkligen gäller. Har väldigt svårt att komma in på mål i Elitserien.
Andreas Holmqvist - ofattbart slö och svag i närkamperna. Att man då har ett bra skott och hyfsat spelsinne brukar inte hjälpa i täta matcher. Ifjol var han halvrisig i slutspelet och utan Ragge lär det knappast bli bättre.
Stefan Ridderwall - oseriös och slarvig rakt igenom.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Re: Inför slutspelet
Fyfan.. är det bara 16 matcher kvar? Dags att börja klättra med andra ord.
Sen älskar jag din "Stefan Lassen - kan inte bli sämre än han redan är". Dock tror jag att Mario kan bli en riktig matchvinnare i slutspelet. Förstår inte varför han får så mycket skit egentligen, jag gillar grabben.
Sen älskar jag din "Stefan Lassen - kan inte bli sämre än han redan är". Dock tror jag att Mario kan bli en riktig matchvinnare i slutspelet. Förstår inte varför han får så mycket skit egentligen, jag gillar grabben.
- SkönaDjurgårn
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Håller väl med om det mesta, men ser inte varför Cehlin och Kempe ska bli sämre t.ex. Tycker snarare att Cehlin har mycket mer att bevisa och gott och väl kan göra det i just slutspelet.
Ottosson har nästan alltid väldigt hög nivå tycker jag, så det blir svårt för honom att höja sig.
Mackan däremot LÄR ju höja sig. Om man ser krasst på det, och om jag minns rätt, så har hans senaste år sett ut ungefär så här (efter en mycket fin mellan/slutakt i grundserien förra säsongen): dålig i slutspelet, kass i VM, misslyckad på NHL-campen och osynlig i elitserien denna säsong. Kom igen nu, Mackan.
Ottosson har nästan alltid väldigt hög nivå tycker jag, så det blir svårt för honom att höja sig.

Mackan däremot LÄR ju höja sig. Om man ser krasst på det, och om jag minns rätt, så har hans senaste år sett ut ungefär så här (efter en mycket fin mellan/slutakt i grundserien förra säsongen): dålig i slutspelet, kass i VM, misslyckad på NHL-campen och osynlig i elitserien denna säsong. Kom igen nu, Mackan.
Mackan brukar väl aldrig vinna någonting, han är/har inte en vinnarskalle.SkönaDjurgårn skrev:Håller väl med om det mesta, men ser inte varför Cehlin och Kempe ska bli sämre t.ex. Tycker snarare att Cehlin har mycket mer att bevisa och gott och väl kan göra det i just slutspelet.
Mark O: Returer rakt ut i banan i ett slutspel är förödande, tyvärr för DIF.
Fråga Jonas Gustavsson vad han tycker om det.Caveman skrev:Mackan brukar väl aldrig vinna någonting, han är/har inte en vinnarskalle.SkönaDjurgårn skrev:Håller väl med om det mesta, men ser inte varför Cehlin och Kempe ska bli sämre t.ex. Tycker snarare att Cehlin har mycket mer att bevisa och gott och väl kan göra det i just slutspelet.
Mark O: Returer rakt ut i banan i ett slutspel är förödande, tyvärr för DIF.
Tippar 500 spänn på att Lassen blir DIFs bäste poängplockare i slutspelet.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Ja då förlorar vi första 4 matcherna. tack och hej till vidare fortsättning i slutspelet.Magnutz skrev:Tippar 500 spänn på att Lassen blir DIFs bäste poängplockare i slutspelet.
scchh, jag anti-jinxar!!Robinhansen skrev:Ja då förlorar vi första 4 matcherna. tack och hej till vidare fortsättning i slutspelet.Magnutz skrev:Tippar 500 spänn på att Lassen blir DIFs bäste poängplockare i slutspelet.
Herregud. Lås tråden för fan. Vi är långt ifrån klara för slutspel. Hur kan ni ens starta en sån här tråd?
Vi är inte klara för slutspel, inte ens nära. Tänk på det!
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
- Lee Harvey Oswald
lilleman skrev:Herregud. Lås tråden för fan. Vi är långt ifrån klara för slutspel. Hur kan ni ens starta en sån här tråd?
Hahahaha...
& av Mäklaren av alla människor

Nästan lika absurt som om jag skulle dragit igång denna tråd...
Håller med, LÅS!
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Äh, till slutspel går vi. Grundkapaciteten finns. Väl där blir det dock respass, för jag vet inget lag i hela serien som är så fasansfullt dåliga som DIF när vi har en dålig dag. Verkligen genomkassa.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- Lee Harvey Oswald
Precis, & det äckliga är att det som i dagens match mot Bif syns ungefär efter 2min spel, jahaa...det är en "sån där" kväll igen.Mäklaren skrev:Äh, till slutspel går vi. Grundkapaciteten finns. Väl där blir det dock respass, för jag vet inget lag i hela serien som är så fasansfullt dåliga som DIF när vi har en dålig dag. Verkligen genomkassa.
Inget driv, ingen fart, inga ideér.
Tror nog också att DIF slingrar sig vidare till slutspel (just på Bif:s bekostnad)
Väl där kommer HV välja DIF direkt.
Man stortrivs inför Hovets publik & vet dessutom att DIF aldrig vinner en Sudden death.
Skönt att ha med sig in i en matchserie...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
-
- Säsongskort: Ja
Ja, Linkan avgör samtliga.Lee Harvey Oswald skrev:Precis, & det äckliga är att det som i dagens match mot Bif syns ungefär efter 2min spel, jahaa...det är en "sån där" kväll igen.Mäklaren skrev:Äh, till slutspel går vi. Grundkapaciteten finns. Väl där blir det dock respass, för jag vet inget lag i hela serien som är så fasansfullt dåliga som DIF när vi har en dålig dag. Verkligen genomkassa.
Inget driv, ingen fart, inga ideér.
Tror nog också att DIF slingrar sig vidare till slutspel (just på Bif:s bekostnad)
Väl där kommer HV välja DIF direkt.
Man stortrivs inför Hovets publik & vet dessutom att DIF aldrig vinner en Sudden death.Skönt att ha med sig in i en matchserie...
Slutspelet börjar kännas stressande nära nu, alldeles för mycket som saknas i spelet för att det ska kännas bra.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
För ett lyckosamt slutspel vill jag se följande saker hända:
#1 spelare som visat bristande disciplin under serien hittar fokus 110%
#2 spelare som haft svårt att gå på mål börjar göra detta ofta, hela tiden.
#3 Hardy låter owuya stå alla matcherna
#4 Hardy ser till att ta fram karismatiska och natuliga ledare i laget som får till uppgift att lyfta lagets olika delar
#5 Hardy Tomas och Micke börjar coacha aktivt.
#6 målprouktionen är jämt fördelad mellan kedjorna. Alla producerar. Ofta.
Så, det var väl mina krav då..
#1 spelare som visat bristande disciplin under serien hittar fokus 110%
#2 spelare som haft svårt att gå på mål börjar göra detta ofta, hela tiden.
#3 Hardy låter owuya stå alla matcherna
#4 Hardy ser till att ta fram karismatiska och natuliga ledare i laget som får till uppgift att lyfta lagets olika delar
#5 Hardy Tomas och Micke börjar coacha aktivt.
#6 målprouktionen är jämt fördelad mellan kedjorna. Alla producerar. Ofta.
Så, det var väl mina krav då..
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Vi ska till slutspel!
Detta inlägg kommer inte från något annat än mitt hjärta,
För oss återstår det nu nio omgångar utav årets Elitserien. Personligen tror jag att det är en av de viktigaste avslutningarna på en säsong på väldigt länge. Vi, Djurgårdsfamiljen, har haft grova krav på årets trupp, vi förväntar oss att se samma lag som förra året. Vi har alla sett att laget inte ens varit i närheten av att uppfylla dessa krav, varken spelmässigt eller viljemässigt. Tyvärr verkar det som om vi på läktaren dragits med i detta. Stämningen på Hovet efter storsatsningen(Gnaget hemma inte inkluderat) har varit överusel. Sämsta säsongen rent stämningsmässigt sen 2006/2007. Helt ofattbart att folk ens tycker det är okej att stå där och inte sjunga ett skvatt under en hel match. Ifall vi mot förmodan inte skulle nå slutspel så ska vi ändå kunna känna att vi har gjort precis allt för att hjälpa spelarna att nå det, och det har vi inte gjort i år. Under säsongsavslutningen vill jag se total jävla inställning från varenda jävel som är där för att stödja DIF, oavsett om det är på Hovet, Globen eller valfri bondarena ute i Sverige.
Det är dags för oss att bara köra fullkomligt och skita fullkomligt i vad som händer på isen. Spelarna ska visa inställning och vilja, och det ska vi också göra. Om inte spelarna gör det ska vi ändå göra det, vi ska hjälpa dem! Vi ska ta tillbaka tronen som Sveriges bästa publik(senaste tiden har vi inte varit i närheten av det). Hovet ska koka, och bortaläktaren i derbyt ska vara fylld av mentala Djurgårdare som är där för att bara köra, även om spelet inte stämmer.
Vi kan göra ett val: Antingen visar inte spelarna vilja, och då visar inte vi det heller och allt blir bara skit.
Eller:
Så visar inte spelarna vilja, och så gör vi det och vi kan ha det jävligt kul.
Det är Djurgårdens IF vi är här för att stödja. Vakna.
Vi ska till slutspel!
För oss återstår det nu nio omgångar utav årets Elitserien. Personligen tror jag att det är en av de viktigaste avslutningarna på en säsong på väldigt länge. Vi, Djurgårdsfamiljen, har haft grova krav på årets trupp, vi förväntar oss att se samma lag som förra året. Vi har alla sett att laget inte ens varit i närheten av att uppfylla dessa krav, varken spelmässigt eller viljemässigt. Tyvärr verkar det som om vi på läktaren dragits med i detta. Stämningen på Hovet efter storsatsningen(Gnaget hemma inte inkluderat) har varit överusel. Sämsta säsongen rent stämningsmässigt sen 2006/2007. Helt ofattbart att folk ens tycker det är okej att stå där och inte sjunga ett skvatt under en hel match. Ifall vi mot förmodan inte skulle nå slutspel så ska vi ändå kunna känna att vi har gjort precis allt för att hjälpa spelarna att nå det, och det har vi inte gjort i år. Under säsongsavslutningen vill jag se total jävla inställning från varenda jävel som är där för att stödja DIF, oavsett om det är på Hovet, Globen eller valfri bondarena ute i Sverige.
Det är dags för oss att bara köra fullkomligt och skita fullkomligt i vad som händer på isen. Spelarna ska visa inställning och vilja, och det ska vi också göra. Om inte spelarna gör det ska vi ändå göra det, vi ska hjälpa dem! Vi ska ta tillbaka tronen som Sveriges bästa publik(senaste tiden har vi inte varit i närheten av det). Hovet ska koka, och bortaläktaren i derbyt ska vara fylld av mentala Djurgårdare som är där för att bara köra, även om spelet inte stämmer.
Vi kan göra ett val: Antingen visar inte spelarna vilja, och då visar inte vi det heller och allt blir bara skit.
Eller:
Så visar inte spelarna vilja, och så gör vi det och vi kan ha det jävligt kul.
Det är Djurgårdens IF vi är här för att stödja. Vakna.
Vi ska till slutspel!