Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Magnutz
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Djurgårdens IF - MoDo Hockey 15/1 2011

Inlägg av Magnutz »

-daniel- skrev:Tycker kritiken mot Krüger är något onyanserad. Förvisso har många rätt i att han allt som oftast försöker sig på för svåra grejer och slarvar bort passningar, men tämligen ofta lyckas han skapa farligheter just pga det spelsinne han trots allt besitter. Krüger kan bättre, men tycker ändå han - i takt med laget - lyft sig.
Han gör sjukt stor nytta - 100% - sen är han lite fladdrig i passningsspelt och det blir ganska ofta pannkaka av t ex PP eller anfall där puck går till motspelare. Det positiva han gör är bra mycket högre % än det negativa. Krüger är bra, men förväntningarna (mina) lever han inte upp till, än. ;)
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
pulverapa
Säsongskort: Ja

Inlägg av pulverapa »

Krüger är även grymt bra defensivt. Det är det som en dag kommer göra honom till en perfekt tredjecenter i Chicago. Till exempel i matchen mot LHC med 20 sek kvar så blockar han ett skott i egen zon. Riktigt skönt att se.
Mash

Inlägg av Mash »

pulverapa skrev:Krüger är även grymt bra defensivt. Det är det som en dag kommer göra honom till en perfekt tredjecenter i Chicago. Till exempel i matchen mot LHC med 20 sek kvar så blockar han ett skott i egen zon. Riktigt skönt att se.
Lika viktigt att blocka ett skoty när det återstår 59min kvar som när det står 20sek kvar.

Ger mig in på denna diskussion, denna Krüger, som har gått ifrån stabil till ostabil, från säker till osäker. Passarna han lägger går fram 4/10 till person på ett bra sätt, 4/10 sitter dom på klubbladet, 6/10 blir det passar bakom, för långt fram eller i brösthöjd. 7/10 sätter han dom till icing eller lägger den till en motståndare. Det är en förbättrad version av Boumedienne helt enkelt.

Jag tycker Krüger är en bra spelare, han är spelförståelse men hans passar är minst sagt riktigt usla 7/10. 3/10 skapar han något med sina passar, antingen framåt eller bakåt. Han är även svag i sargspelet, han har svårt att hålla puck intill sarg och vänta. Han spelar mycket bakom ryggen utan att titta vem som är där. I fjol var han bra och jag trivdes med honom på banan, jag visste att han kunde åstadkomma något bra. Nu känner jag inte likadant, han känns stressad, vill inte spela runt utan vill framåt. Ibland lyckas det, ibland lyckas det inte.

Jag hoppas att han förbättrar sig, för med en Krüger i form så blir det farligt i offensiven.
Användarvisningsbild
SkönaDjurgårn

Inlägg av SkönaDjurgårn »

lol
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Jag tycker Tim var bra mot Modo. Han har varit bra på slutet!
Han kanske dribblar lite mycket ibland, men ofta när har får pucken vänder han spelet snabbt och skapar något som leder till en målchans. Han spelar med stort självförtroende nu. Fortsätt så Tim!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Ja Kruger leder ju bara interna poängligan och spelar riktigt bra i boxplay så VI KRÄVER MER ÄN SÅ!!!!
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Well... Krüger gör ju kanske inte riktigt lika många poäng i år som förra året. Å andra sidan har han fått mer defensivt ansvar i år, samtidigt som hans kedjekamrat (Råttslaktaren) inte levererat som han borde gjort hittills i år (även om han är på gång som fan nu). Jag måste nog ändå säga att Krüger har tagit ett steg till i år och kan inte tänka mig annat än att Chicago är väldigt nöjda med hans utveckling.
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

DIFVästertorp skrev:Ja Kruger leder ju bara interna poängligan och spelar riktigt bra i boxplay så VI KRÄVER MER ÄN SÅ!!!!
Krüger ÄR bra, men vi vill se BÄTTRE Krüger för så bra var han förra säsongen! :) Men bra, det är han.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Capcash

Inlägg av Capcash »

Se det från den ljusa sida då... om Krüger är så bra som han är nu men inte blomstrar ut till Superman himself så kanske Chicago håller tassarna borta och vi får ha honom kvar 1-2 säsonger till! :lol:
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Då det inte finns någon matchtråd för FBK ännu så tar jag detta här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 8424809.ab

Salak avstängd mot oss.
DIF!
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Lustigt vad Krüger-hatare det verkar finnas på forumet. Det här med att han slår bort 7/10 pass är ju helt befängt.

Aja, vi får väl se hur han lyckas i NHL. Själv är jag övertygad om att han kommer bli en framträdande spelare även där. Blir intressant att följa.
Användarvisningsbild
pulverapa

Inlägg av pulverapa »

Han har potential att bli en riktigt stabil tredjekedjespelare, s.k. "Bottom Six" (som ju alla vet är lika viktiga för ett lag som "Top Six"). En bra efterträdare till gamla #32 i Chicago - Kris Versteeg.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Henkos »

Jag tror han kommer bli bättre än så. We'll see helt enkelt.
Skriv svar