pulverapa skrev:Krüger är även grymt bra defensivt. Det är det som en dag kommer göra honom till en perfekt tredjecenter i Chicago. Till exempel i matchen mot LHC med 20 sek kvar så blockar han ett skott i egen zon. Riktigt skönt att se.
Lika viktigt att blocka ett skoty när det återstår 59min kvar som när det står 20sek kvar.
Ger mig in på denna diskussion, denna Krüger, som har gått ifrån stabil till ostabil, från säker till osäker. Passarna han lägger går fram 4/10 till person på ett bra sätt, 4/10 sitter dom på klubbladet, 6/10 blir det passar bakom, för långt fram eller i brösthöjd. 7/10 sätter han dom till icing eller lägger den till en motståndare. Det är en förbättrad version av Boumedienne helt enkelt.
Jag tycker Krüger är en bra spelare, han är spelförståelse men hans passar är minst sagt riktigt usla 7/10. 3/10 skapar han något med sina passar, antingen framåt eller bakåt. Han är även svag i sargspelet, han har svårt att hålla puck intill sarg och vänta. Han spelar mycket bakom ryggen utan att titta vem som är där. I fjol var han bra och jag trivdes med honom på banan, jag visste att han kunde åstadkomma något bra. Nu känner jag inte likadant, han känns stressad, vill inte spela runt utan vill framåt. Ibland lyckas det, ibland lyckas det inte.
Jag hoppas att han förbättrar sig, för med en Krüger i form så blir det farligt i offensiven.