Hockey är underhållning - fotboll är på riktigt

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Jermuk skrev:Det är ändrat nu...
Nej, ditt inlägg är fortfarande lika uselt. :wink:
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

*gäsp...* du börjar bli ganska tröttsam nu...
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Catfight,catfight,catfight.....
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Jermuk VS Jojje i pauserna, det hade nog dragit folk. Nu har jag löst problemet.
Användarvisningsbild
chribba

Inlägg av chribba »

Hovet skrev:Jermuk VS Jojje i pauserna, det hade nog dragit folk. Nu har jag löst problemet.
Skulle en sådan batalj ske i form av en diskussion (debatt) eller en hederlig gammal rallarfight..?

I vilket fall som helst så hade publiken säkerligen fått sig ett riktigt gott skratt.. :wink:
(Rocklundahallen-98: "Fuck you! You fuckin fuck..")
Användarvisningsbild
Hovet

Inlägg av Hovet »

Självklart ska dom fightas, Jojjes pappa betalar sjukkostnaderna.
Användarvisningsbild
Zkar

Re: Hockey är underhållning - fotboll är på riktigt

Inlägg av Zkar »

Jag tycker att vi alla skrapar ihop till en Amerikabiljett till Jermuk, så kan han få sen den där roliga hockeyn där man slåss och där folk bara skriker när det blir fight eller när grannen spiller kaffe i ens knä.
DIF evigt trogen
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Hovet skrev:Självklart ska dom fightas, Jojjes pappa betalar sjukkostnaderna.
Bangar inte, tränat MMA hela mitt liv.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Zkar skrev:Jag tycker att vi alla skrapar ihop till en Amerikabiljett till Jermuk, så kan han få sen den där roliga hockeyn där man slåss och där folk bara skriker när det blir fight eller när grannen spiller kaffe i ens knä.
Touché! :D
Användarvisningsbild
Jermuk
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

*gäsp*... du börjar bli riktigt tröttsam nu... Ge dig medan du har någon trovärdighet kvar...
KG

Inlägg av KG »

Jermuk skrev:Eftersom, vilket jag antyder i rubriken, hockey är underhållning, borde Elitserien kunna stängas.
Huadå!
Jag lever ju i ett land där ligan är stängd (Finland) och man får ju kalla kårar då man ser att ngn föreslår detta totalt misslyckade system som finns i Finland även i Sverige.
NEJ, tänk om och studera hur misslyckat det är i Finland. NHL är ett kapitel för sej, det kan man inte jämföra med.

Nu håller jag förståss på ett lag (Vasa Sport) som krigar i toppen av Mestis så jag är kanske en aning färgad i det avseendet. MEN publikraset till Sports matcher kom då man stängde dörren till ligan och man spelade bara om äran att vinna nästhögsta ligan utan möjligheter till kval eller chans att stiga till högsta serien. Att ens lag vinner SM-guld eller Finska Mästerskapet är ju helt fantastiskt, men när man t.ex. talar med Kärpät fans som nu upplevt 2 guld två år i följd innan förra säsongen så säger de ändå att det största ögonblicket var nog ändå när de steg till högsta ligan.

Det måste finnas drömmar och mål i sporten!

I dagens läge så är Högsta ligan i Finland ett aktiebolag och lagen som spelar där är aktieägare. Detta är ett stort problem idag då man börjar inse att detta med sluten liga var nog inte så bra ändå. Aktieägarna vill ju inte avstå från sin position i ligan eller riskera att trilla ur den.

Sluten liga trodde man skulle betyda att lag skulle få bygga upp sin ekonomi i lugn och ro, så den skulle bli stabil. Det blev inte alls ngn sådan effekt, däremot börjar intresset för hockeyn att minska eftersom det i slutet av säsongen blir en massa "skit"matcher då lag som insett att de inte kommer att gå till slutspel säljer bort sina bästa spelare för att få pengar att bygga upp nästa års lag. Fy sjutton va booring.

NEJ, jag är en stor förespråkare av det svenska seriesystemet som innehåller mycket kvalmatcher--> mycket intressanta matcher med betydelse i slutet av säsongen som gör att hockeyn är intressant!
rebell

Inlägg av rebell »

Ge er nu för satan ... är ni Djurgårdare så håll ihop istället för att klanka ner på varandra :evil:
m0ng00se

Inlägg av m0ng00se »

jag håller med KG..stänga ligan skulle vara förödande...det måste finnas moroten att ta sig upp i eliten för klubbarna underifrån och för "oss" i eliten obehaget att ligga på gränsen att kanske halka ur..
Användarvisningsbild
Rash
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Nästan lika bra stämning här inne som på Stadion, keep it up!

Jag avgår i brist på mer att tilläga...
Lycka är att vara djurgårdare
Användarvisningsbild
Stocky
Säsongskort: Ja

Inlägg av Stocky »

Det är väl det här som kallas "Djurgård´s-anda"? :wink:
Skriv svar