Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Snazzi
Tipsmästare 2009/10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Djurgårdens IF - Timrå IK, 6/1 2011 Järnkaminernas dag!

Inlägg av Snazzi »

Daniel942 skrev:
luncano skrev:
Snazzi skrev:Du var något alldeles extra...

Antar att du var en av turisterna på matchen som inte "orkade" sjunga.
Okej.. Jag var ej på matchen då jag inte hade möjlighet. Orkade inte sitta och bläddra igenom varje sida i den här tråden, speciellt inte efter denna match då mitt tålamod tryter. Så tagga ner lite..
Så då ska vi andra göra det åt dig? :)
Men Daniel, tagga ner!
Nu tvingade du honom att läsa en kommentar till. Du vet hur jobbigt det är för honom.

Vissa orkar ligga och krypa på alla fyra i tre dygn i rad utan att sova för att sen skrika halsen av sig på match, medan andra inte orkar bläddra igenom en matchtråd. :roll:
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Mash

Inlägg av Mash »

luncano skrev:

Okej.. Jag var ej på matchen då jag inte hade möjlighet. Orkade inte sitta och bläddra igenom varje sida i den här tråden, speciellt inte efter denna match då mitt tålamod tryter. Så tagga ner lite..
Haha, seriöst? Ska vi bläddra igenom varje sida för dig så att du slipper? Ska vi kanske gå och köpa biljett till dig inför varje match i butik så att du slipper gå och köpa den?
Vill man komma någonstans i livet så får man ta tag i det själv, ingen gör det åt dig.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Mash skrev:
luncano skrev:

Haha, seriöst? Ska vi bläddra igenom varje sida för dig så att du slipper? Ska vi kanske gå och köpa biljett till dig inför varje match i butik så att du slipper gå och köpa den?
Vill man komma någonstans i livet så får man ta tag i det själv, ingen gör det åt dig.
"Din mamma läser inte här" kanske borde stå på hans förstasida. Någon admin? ;)
DIF!
Användarvisningsbild
luncano

Inlägg av luncano »

Haha herregud vad upprörd man kan bli. Frågade bara vilken sida det var, no moore. Lägg ilskan på dagens insatts ist.
spocksbeard

Inlägg av spocksbeard »

Grymt tifo idag :D Tack för allt ert jobb ni ni lade ner .Ni är grymma:) ...Var både bra o dåligt o stå på as idag ...vissa ramsor blev bra:) ...Matchen e inte mycket o prata om .:(
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

luncano skrev:
Snazzi skrev:
D.A skrev:Nej nu kräver jag en beskrivning/bild på Kenttas omtalade banderoll!
Gå tillbaka tidigare i tråden så finns det bild på den.
Hur långt då?
As long as it takes, Private Pyle! Now get the FUCK OFF OF MY OBSTACLE!!!
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Användarvisningsbild
Stocky

Inlägg av Stocky »

Hatten av till Tifo gänget, ni är bäst thats it! Sen måste man börja undra med BB och A sittplats, hålla ta kt e n är inte den starka sida ibland ;) lite http://www.youtube.com/watch?v=6G5o1DUKJBo över det. Men grymt att vi har er som drar igång lata sittplats! Kommer bli väldigt bra i framtiden!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

DIF!
Mash

Inlägg av Mash »

Daniel942 skrev:"Din mamma läser inte här" kanske borde stå på hans förstasida. Någon admin? ;)
HAHAHAHA :lol:
Mash

Inlägg av Mash »

Stocky skrev:Hatten av till Tifo gänget, ni är bäst thats it! Sen måste man börja undra med BB och A sittplats, hålla ta kt e n är inte den starka sida ibland ;) lite http://www.youtube.com/watch?v=6G5o1DUKJBo över det. Men grymt att vi har er som drar igång lata sittplats! Kommer bli väldigt bra i framtiden!
Fanns väl ingen takt idag? ;) Nejmen tror det beror på att vi på AS satt på andra sidan Hovet och då blev det fördröjning, märkte det i ''Hardy Nilssons Järnkaminer'' och ''Framåt Kämpa Djurgården'' då ni i klacken uppfattades som väldigt sega på att svara. Kanske bara var jag som inbillade mig men takten är helt klart något som måste förbättras om något sånt här ska fungera igen.
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Jaha, det här var ju inte sådär jättekul.

Två ord: Urusel insats.
Grattis Otto till 600 matcher i den vackraste av tröjor! Önskar innerligt att du hade fått fira med en bättre match och ett bättre resultat. (Varför hade han inte fått en specialtröja med 600 på istället för sin vanliga 9? Borde finnas även vid 600 tycker jag, men kanske bara gäller vid 500?)

Det verkade innan som om det skulle bli minst lika bra på läktaren som förra året, även om det inte var lika mycket drag under uppvärmningen idag som förra året, men det kändes som om det aldrig riktigt kom igång. Det lyfte inte riktigt till de magiska höjder som jag hade förväntat mig, men det kanske är jag som haussar upp det för mycket innan och har för höga förväntningar.

Tifot. Ja, vad ska man säga? Vet inte vilka ord jag har som räcker till. Trestegstifo. Wow. Imponerande. Mäktigt. Galet. Underbart. Fantastiskt. Stort, fett jättehyll till alla som har slitit med att förverkliga det. Och som alltid är det jättekul att stå mitt i konfettiregnet. :D

Till sist: Ni som står i klacken och inte sjunger: AVGÅ!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Fredrik Claesson
- Vilket jäkla tifo! Määktigt
för 11 timmar sedan via Android
DIF!
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Mash skrev:
Stocky skrev:Hatten av till Tifo gänget, ni är bäst thats it! Sen måste man börja undra med BB och A sittplats, hålla ta kt e n är inte den starka sida ibland ;) lite http://www.youtube.com/watch?v=6G5o1DUKJBo över det. Men grymt att vi har er som drar igång lata sittplats! Kommer bli väldigt bra i framtiden!
Fanns väl ingen takt idag? ;) Nejmen tror det beror på att vi på AS satt på andra sidan Hovet och då blev det fördröjning, märkte det i ''Hardy Nilssons Järnkaminer'' och ''Framåt Kämpa Djurgården'' då ni i klacken uppfattades som väldigt sega på att svara. Kanske bara var jag som inbillade mig men takten är helt klart något som måste förbättras om något sånt här ska fungera igen.
Det är ju samma sak på Stadion när det bollas mellan Sophia och Lidingö. Takten måste anpassas till avståndet. På Hovet när klacken och AS är nära varandra kan man köra dem i högre tempo och kortare mellanrum mellan sektionernas sång, men både tempot och pauserna måste förändras när avståndet är ett annat.
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
Användarvisningsbild
PNY

Inlägg av PNY »

Daniel942 skrev:Fredrik Claesson
11 timmar sedan??? Kl. 12 på dan?
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

PNY skrev:
Daniel942 skrev:Fredrik Claesson
11 timmar sedan??? Kl. 12 på dan?
Ja, han såg tifot såklart när vi jobbade med det under deras värmning.
DIF!
Skriv svar