android skrev:Ser också hellre att vi lägger största resurserna på back och målvaktssidan nästa säsong.
Det är du inte ensam om, men så som jag ser det så är det inte rätt väg att gå att enbart ha 3 riktigt bra backar om vi ska ha en grym backuppsättning. Jag personligen anser att vi bör ha 4 backar av klass och Tellqvist i mål, sen får forwardsuppsättningen se lite "sämre" ut, men det är det värt.
Tellqvist
Sandberg
Kronwall - Holmqvist
Boumedienne - D. Tjärnqvist
Printz - Eklund
Lassen
(Deilert och Claesson lånas ut)
Med den defensiven hade vi kunnat komma hur långt som helst, och det enda som jag anser att vi behöver bland våra forwards är en tvåvägscenter samtidigt som Widing, Krüger och Falk lämnar, och om någon annan utöver dessa 3 lämnar så får juniorer fylla ut deras platser.
Ekman - Zackrisson - Nilson
Tjärnqvist - Ottosson - Cehlin
Brodin - Fimpen - Ölvestad
Kempe - Norman - Eriksson
Jag vet inte riktigt om allt detta hade fått plats under vårt "lönetak", men det borde väl åtminstone vara runt omkring vad vi klarar av att betala ut i löner.
Jag vet inte hur det är för er andra, men jag längtar som fan tills nästa säsong. Det är väl delvis för att jag mer eller mindre har gett upp alla förhoppningar om ett SM-guld, men även för att nästa säsong verkligen kan bli perfekt om vi får de spelarna som vi vill och som vi saknar i dagsläget.