Snazzi skrev:Varför kastar man in mynt på isen?
Finns några val man kan göra med mynten istället för att kasta in dem på isen.
*Lägg det i tifohinken och bidra till alla tifon. Fabriken behöver alltid pengar, speciellt nu till den 6:e.
*Ge myntet till en hemlös, gatumusikant eller dylikt. Du blir av med myntet precis som du vill, och den hemlöse kanske kan köpa lite mer dricka för att hålla värmen.
*Behåll myntet i fickan! Kan anses vara lite snålt, men då slipper vi i alla fall både böter och en möjlig skada på spelare.
*Spara ihop till en öl så att du kan lugna ned dig i pausen. På en säsong har vi 27/28 hemmamatcher, och snittet ligger väl snart på omkring två mynt per match. Det blir 54-56 kronor på en hel säsong.
Detta kanske Mäklaren kan svara på, eftersom han verkar tycka det är helt ok med att kasta in mynt på isen!
Jag tycker inte att det är okej, men någonstans förstår jag det. Jag vet själv hur förbannad man blir på motståndarlag och domare under matcherna och det är lätt hänt att det brinner till i huvudet. Sen att det inte finns någon som helst farlighet med detta, eftersom matchen alltid bryts vid minsta myntinkast gör det till en mildare sak än många framställer det som.
Jag håller faktiskt med Mäklaren i detta. Inte för att jag har kastat in mynt själv, men precis som Mäklaren säger så gör man saker i stundens hetta.
Av ren nyfikenhet: Vart går pengarna som kastats in på isen?
Började titta på alla intron vi haft genom åren, finns ett par bra som man får gåshud av. Men så kom jag in på en tanke, ice projection introt. Vad hände med det? Det introt vi kör på nu, kommer det vara vårat intro säsongen igenom?
Men hur är det med biljetter till matchen på torsdagen? Är det biljetter i kön som gäller som vanligt eller kan man hämta ut de tidigare? dvs.. måste jag vänta med polarna i kön