Djurgårdens IF - Färjestads BK, 15/8 2006

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

fd skuggan skrev:Ok då, det var Lassillas fel att vi torskade. Vi är värdelösa, måste värva, åkte på ett par hjärnskakningar i förra matchen vilket gjort att några i truppen pissar på sig av rädsla, vi åker ur i år....

Nu har jag sammanfattat Jojje, eller missade jag nåt?

PS. Är du ett fan, eller vad är du egentligen. Varför hejar du på DIF? Kan du inte heja på några andra istället?
Jag reagerade bara på att vissa tycker att man kan göra en bra match trots att man släpper in ett skitmål i slutet som i detta fall kostade oss segern och lite senare också indirekt gjorde att vi förlorade på straffar.

Då har man enligt mig inte varit bra, men jag också oerhört höga krav på allt.

Du får väl vara jättenöjd med en förlust om du vill. Jag kommer aldrig att vara det.
Pepp91

Inlägg av Pepp91 »

Jojje skrev:
fd skuggan skrev:Ok då, det var Lassillas fel att vi torskade. Vi är värdelösa, måste värva, åkte på ett par hjärnskakningar i förra matchen vilket gjort att några i truppen pissar på sig av rädsla, vi åker ur i år....

Nu har jag sammanfattat Jojje, eller missade jag nåt?

PS. Är du ett fan, eller vad är du egentligen. Varför hejar du på DIF? Kan du inte heja på några andra istället?
Jag reagerade bara på att vissa tycker att man kan göra en bra match trots att man släpper in ett skitmål i slutet som i detta fall kostade oss segern och lite senare också indirekt gjorde att vi förlorade på straffar.

Då har man enligt mig inte varit bra, men jag också oerhört höga krav på allt.

Du får väl vara jättenöjd med en förlust om du vill. Jag kommer aldrig att vara det.
Du var ju inte så nöjd över vinsten mot HIFK, så då borde du ju vara nöjd om DIF förlorar :wink:
Användarvisningsbild
Jojje

Inlägg av Jojje »

Pepp91 skrev:Du var ju inte så nöjd över vinsten mot HIFK, så då borde du ju vara nöjd om DIF förlorar :wink:
Jo jag var väl nöjd. Men jag tyckte bara inte att man skulle dra några slutsatser av en seger mot ett sådant dåligt lag.
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Måste säga att det var ett styrkebesked att spela så jämnt mot svenska mästarna...! =)
Saknar Kung Wikegård!
Therocket1
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Therocket1 »

Bild
Ask och Bremberg jublar efter 3-2 målet.

Bild
2 fria Djurgårdare framför mål i PP.

Bild
Fortsatt tryck i PP.

Bild
Bästa anfallaren i DIF för dagen, spelmässigt!

Bild
Lite gruff efter en blockering, Tompa nära på att sänka Storkäften #97

Bild
Trixkedjan ställer upp för tekning i anfallszon.

Bild
Med 2 sekunder kvar så skjuter Löfberg iväg stora bössan som missade krysset med ca 2 cm.

Bild
Danielsson får ett gyllene läge i PP i förlängningen.

Bild
En aktiv DIF bänk under förlängningen.

Bild
Den aktiva DIF klacken.
Algot2003

Inlägg av Algot2003 »

Schyssta bilder :)

färjestad har ur fula dräkter :P

Känns ändå mycket bättre än inför förra säsongen tycker jag (utan att sett nån match ska tillägas)
Användarvisningsbild
Hank

Inlägg av Hank »

Härligt med lite bilder. Blir bara mer och mer sugen på hockey för varje dag som går. 1 månad kvar till premiären dock =(

FBK har som vanligt gräsliga dräkter, men till deras försvar så lär årets tröjor bli mindre fula när de fått reklamtryck. Undrar förresten om det var DIF-klackens skanderande "Bögigt med lila" som slutligen fick värmlandsbönderna att byta till mer neutrala dräkter...
Djurgårdare

Inlägg av Djurgårdare »

vet någon om dick axelsson eller dennis persson spelade bra den här matchen?
Användarvisningsbild
slagskott

Inlägg av slagskott »

Hank skrev:Härligt med lite bilder. Blir bara mer och mer sugen på hockey för varje dag som går. 1 månad kvar till premiären dock =(

FBK har som vanligt gräsliga dräkter, men till deras försvar så lär årets tröjor bli mindre fula när de fått reklamtryck. Undrar förresten om det var DIF-klackens skanderande "Bögigt med lila" som slutligen fick värmlandsbönderna att byta till mer neutrala dräkter...

Vi fick sjukt mycket pengar för att byta färger så vi krigar om guldet även kommande säsong
Sports dont build character, it reveals it
Skriv svar