DIF_Soldier skrev:Bra text och en intressant läsning.
Jag håller med dig i det mesta, och tycker att dina formationer ser väldigt bra ut.
Men jag börjar bli tveksam på om man inte ska ge Lassen mer och mer speltid nu och låta Falken gå upp som center igen. Djurgården som helhet har nu börjat prestera bra samtidigt som poängen rullar in, och i samma stund som segrarna började komma så har faktiskt Lassen, hur osannolikt det än är, börjat spela stabilt defensivt och kryddat det med ett mål mot Skellefteå. Ingen kan ju förneka att Lassen har varit helt värdelös hittills och under all kritik, med all rätt, men om han själv har fått självförtroende nu efter några bra insatser så tycker jag verkligen att det är dags att ge honom mer speltid för att spela in honom ordentligt och visa att vi har förtroende för honom så att han förhoppningsvis kan bygga upp självförtroendet och höja spelet både en och två nivåer och landa på den nivån som han höll under VM.
Lassen har potential till att bli en stabil elitserieback, men för att han ska lyckas med detta så krävs det att han har självförtroende och får speltid, så jag tycker verkligen att Hardy & Co bör ge honom en ny chans att visa vad han går för.
Sen om han trots det skulle spela dåligt igen så har vi väl inget annat val än att bänka honom, men han är värd en andra chans ur mitt tycke på grund av att han sitter på ett kontrakt över nästa säsong men även för att han har visat vad han kan tidigare.
Den främsta fördelen med om Lassen kommer igång är ju att Falk kan gå upp och leda en femtekedja alá slutspelet ifjol med två hungriga juniorer. Det är ett extra vapen som enbart Djurgården har en potential bredd för att klara av, och det vore utmärkt om vi kunde gå in med fem fungerande kedjor i slutspelet den här säsongen och trötta ut våra motståndare likt ifjol.