Ja troligtvis är det bara du.Kentta skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ran-derbyn
Bara jag som tycker att det vore fantastiskt skönt?!
Säsongen 2010/2011
Re: Säsongen 2010/2011
Det är ingen slump att det mesta händer när gnaget har hemmamatch. De har NOLL koll på hur man arrangerar en sån här tillställning, från A till Ö så är de sopor.Mash skrev:Jävligt konstigt att det bara är på råttpackens hemmaderbyn som det spårar ur...Kentta skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ran-derbyn
Visst vore det skönt men ändå inte, jag vill vara där och sjunga ut packet och förnedra dom. Derby utan en bortaklack är inget ''äkta'' derby... Men hellre ingen klack än skandalscener, pyroteknik, slagsmål etc.
Bara att se hur de tillåts vandra över halva läktaren gång efter gång, kvar vid gnagetklacken står 4-5 förvirrade guljackor och undrar vad som hände.
Jo men det var dit jag ville komma , märks att det är svårt att förmedla en ironisk mening på nätetAMMC skrev:Det är ingen slump att det mesta händer när gnaget har hemmamatch. De har NOLL koll på hur man arrangerar en sån här tillställning, från A till Ö så är de sopor.Mash skrev:Jävligt konstigt att det bara är på råttpackens hemmaderbyn som det spårar ur...Kentta skrev:http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... ran-derbyn
Visst vore det skönt men ändå inte, jag vill vara där och sjunga ut packet och förnedra dom. Derby utan en bortaklack är inget ''äkta'' derby... Men hellre ingen klack än skandalscener, pyroteknik, slagsmål etc.
Bara att se hur de tillåts vandra över halva läktaren gång efter gång, kvar vid gnagetklacken står 4-5 förvirrade guljackor och undrar vad som hände.

Att dom får ta bort ''täcket'' som hänger över 4rader visar bara hur patetiskt det verkligen är. Gå in och slå till dom med batongen, och visa ingen nåd då, gå in och slå till.
Ska man se det i överlag så tycker jag även ordningsvakterna är mesiga på våra hemmaderbyn också. Dom står och ser ''coola'' ut, armarna i kors och tittar hockey mer än på klacken. Patetiskt är bara förnamnet för alla myndigheter vi har här i Sverige, vore det USA så skulle det minsann komma ett och annat fängelsestraff tror jag.
Vet inte riktigt hur du tänker nu, men jag förespråkar absolut inte något större kontravåld från ordningsvakter, extrem repression eller "fängelsestraff". Men jag kan iaf konstatera att om gnaget hade haft samma kontroll över situationen som oss så hade det här aldrig hänt.Mash skrev: Jo men det var dit jag ville komma , märks att det är svårt att förmedla en ironisk mening på nätet![]()
Att dom får ta bort ''täcket'' som hänger över 4rader visar bara hur patetiskt det verkligen är. Gå in och slå till dom med batongen, och visa ingen nåd då, gå in och slå till.
Ska man se det i överlag så tycker jag även ordningsvakterna är mesiga på våra hemmaderbyn också. Dom står och ser ''coola'' ut, armarna i kors och tittar hockey mer än på klacken. Patetiskt är bara förnamnet för alla myndigheter vi har här i Sverige, vore det USA så skulle det minsann komma ett och annat fängelsestraff tror jag.
Ett bra exempel är gnagaren som spenderade lätt 10 minuter av matchen på vänstersidan om våran klack på sittplats ståendes på ett räcke görandes obscena gester. Hade han stått på högersidan istället hade det lätt betytt konfrontation. Hade någon tagit honom i armen och bett honom sätta sig ner tidigt hade något sådant aldrig hänt, enkelt.
Samma grej gäller gnagets sittplats bredvid vår klack till höger. Newsflash...låt inte sittplatspubliken stå och peka finger, göra skära-halsen-tecken. Det kommer betyda stök...
Daniel Widing, värd varenda krona!
Sen spelar det väl ingen roll om det bara är hemmasupportrar på derbyna, gnagarna boxar ju på ändå.
Sen spelar det väl ingen roll om det bara är hemmasupportrar på derbyna, gnagarna boxar ju på ändå.

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Ny ramsa:
Brodin
Brodin
En Järnkamin
Brodin
Brodin
En råttkrossarmaskin
Brodin
Brodin
En Järnkamin
Brodin
Brodin
En Järnkamin
Brodin
Brodin
En råttkrossarmaskin
Brodin
Brodin
En Järnkamin
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Börjar nästan bli trött på mig själv då jag tycker att jag påpekat detta tillräckligt många ggr men för att ändå cementera min åsikt. Vad är problemet med att fördela istiden bättre mellan samtliga 4 kedjor? Var så vi gjorde förra säsongen och då orkade vi verkligen köra hela 60 (65) minuter och i slutspelet även längre än så. Igår var istiden rejält snedfördelad, en del pga utvisningar, men vi har inte många forwards i truppen som måste spela mer än 15 min per match för att fungera. Däremot har vi en hel del som skulle vara bra mycket bättre om dom låg över 8 min.
Igår såg det ut såhär på forwarssidan:
19 Jimmie Ölvestad LW 17:03
20 Christian Eklund CE 16:17
34 Daniel Brodin RW 12:47
70 Mario Kempe LW 18:24
32 Marcus Krüger CE 20:11
41 Daniel Widing RW 15:00
4 Marcus Nilson LW 15:25
9 Kristofer Ottosson CE 20:50
3 Nils Ekman RW 15:02
26 Tim Eriksson LW 07:20
37 John Norman CE 07:22
33 Mika Zibanejad RW 03:55
Säger inte så mycket om Mika, han är extremt fräsch men både Norman och Tim bör ligga på 10min (minst) för att komma in i spelet och få någon form av flow. Alla vi som utövar/utövat idrotter som innefattar längre spelsekvenser och byten vet att det tar ett tag att göra sig bekant med puck/boll och känna sig trygg i situationen här och nu. Spelar ingen roll hur mycket man än värmer upp, man måste få känna på hetluften.
Säger inte att folk inte förtjänar sina istider men ovanstående tycker jag inte handlar om att förtjäna sin istid. Det har Hardy visat ganska klart att han uppenbarligen inte brytt sig ett skit om, utan vad spelarna behöver för att kunna göra sig själva rättvisa.
Igår såg det ut såhär på forwarssidan:
19 Jimmie Ölvestad LW 17:03
20 Christian Eklund CE 16:17
34 Daniel Brodin RW 12:47
70 Mario Kempe LW 18:24
32 Marcus Krüger CE 20:11
41 Daniel Widing RW 15:00
4 Marcus Nilson LW 15:25
9 Kristofer Ottosson CE 20:50
3 Nils Ekman RW 15:02
26 Tim Eriksson LW 07:20
37 John Norman CE 07:22
33 Mika Zibanejad RW 03:55
Säger inte så mycket om Mika, han är extremt fräsch men både Norman och Tim bör ligga på 10min (minst) för att komma in i spelet och få någon form av flow. Alla vi som utövar/utövat idrotter som innefattar längre spelsekvenser och byten vet att det tar ett tag att göra sig bekant med puck/boll och känna sig trygg i situationen här och nu. Spelar ingen roll hur mycket man än värmer upp, man måste få känna på hetluften.
Säger inte att folk inte förtjänar sina istider men ovanstående tycker jag inte handlar om att förtjäna sin istid. Det har Hardy visat ganska klart att han uppenbarligen inte brytt sig ett skit om, utan vad spelarna behöver för att kunna göra sig själva rättvisa.
Varför fick inte Mika spela mer egentligen? Tycke han såg sjukt het ut i början av matchen. Han hade bra fart, smällde på och lirade allmänt bra enligt min mening.crike skrev:
Senaste matchen:inloss skrev:Vart kan man se tacklings stats?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7797620.ab
Under Livestatistik/lineups, vette fan dock om dom stämmer, tycker det känns som om det är för få faktiskt. Har försökt att söka runt efter någon mer officiell statistik och samlad för säsongen men inte kunnat hitta.
Som konstaterats i en annan tråd så har vi alltså två forwards till som ska in om vi har fullt lag. Sitter här och funderar lite på kedjor och sånt (som alltid), och jag kan fan inte få till det så det blir bra alltså!
Hur skulle ni formera våra kedjor vid fullt lag?

Det tar sig, sa mordbrännaren...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
1:AKentta skrev:Som konstaterats i en annan tråd så har vi alltså två forwards till som ska in om vi har fullt lag. Sitter här och funderar lite på kedjor och sånt (som alltid), och jag kan fan inte få till det så det blir bra alltså!
David Prints - Staffan Kronwall
Ölvestad - Fimpen - Brodin
2:A
O.Eklund - Lassen
Kempe - Otto - Widing
3:E
Boumedienne - Honken
Ekman - Tjärnan - Mackan
4:E
Mitman - Deilert
Tim - Norman - Mika
Cehlin?

Det är svårt att sitta och försöka få ihop kompletta kedjor med Tjärnan och Cehlin med i laget igen. 1:a kedjan ska vara som den är, don't touch!
Jag vill gärna ha Otto upp i andra kedjan, Otto och Kempe ser ut att ha likadant spelsinne. Kan bli ett fint klapp-klapp spel där. På höger flanken vette fan om jag ska sätta Cehlin eller Widing, Widing som börjar gå uppåt eller Cehlin som kommer tillbaka från JVM och är hel taggad, svårt beslut.
Jag valde även att flytta upp Lassen till 2:a då han har börjat producera, senaste två matcherna så tycker jag han varit duktig, inte gjort mycket misstag. Honken och Boumedienne som backpar kan dock bli farligt men i anfall blir det mycket direktskott tack vare rörliga forwards som sätter pucken på klubban och Tjärnan som står framför mål och skymmer/styr.
4:e är bra som den är tycker jag, dom sliter och jobbar över hela banan. Det är en bra kedja som kan åka in för att hålla puck/göra mål etc.
Så problemet är då, vart kommer Cehlin in? Jag vill inte byta ut Widing då jag tycker han är på väg uppåt. Svåra val Hardy får göra..
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Simon Mitman som back? Hur tänkte du nu?Mash skrev:1:AKentta skrev:Som konstaterats i en annan tråd så har vi alltså två forwards till som ska in om vi har fullt lag. Sitter här och funderar lite på kedjor och sånt (som alltid), och jag kan fan inte få till det så det blir bra alltså!
David Prints - Staffan Kronwall
Ölvestad - Fimpen - Brodin
2:A
O.Eklund - Lassen
Kempe - Otto - Widing
3:E
Boumedienne - Honken
Ekman - Tjärnan - Mackan
4:E
Mitman - Deilert
Tim - Norman - Mika
Cehlin?![]()
Det är svårt att sitta och försöka få ihop kompletta kedjor med Tjärnan och Cehlin med i laget igen. 1:a kedjan ska vara som den är, don't touch!
Jag vill gärna ha Otto upp i andra kedjan, Otto och Kempe ser ut att ha likadant spelsinne. Kan bli ett fint klapp-klapp spel där. På höger flanken vette fan om jag ska sätta Cehlin eller Widing, Widing som börjar gå uppåt eller Cehlin som kommer tillbaka från JVM och är hel taggad, svårt beslut.
Jag valde även att flytta upp Lassen till 2:a då han har börjat producera, senaste två matcherna så tycker jag han varit duktig, inte gjort mycket misstag. Honken och Boumedienne som backpar kan dock bli farligt men i anfall blir det mycket direktskott tack vare rörliga forwards som sätter pucken på klubban och Tjärnan som står framför mål och skymmer/styr.
4:e är bra som den är tycker jag, dom sliter och jobbar över hela banan. Det är en bra kedja som kan åka in för att hålla puck/göra mål etc.
Så problemet är då, vart kommer Cehlin in? Jag vill inte byta ut Widing då jag tycker han är på väg uppåt. Svåra val Hardy får göra..

DIF!
Man brukar väl sätta upp extraspelarna som backar i fjärdekedjan?