Säsongen 2010/2011

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
-daniel-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Säsongen 2010/2011

Inlägg av -daniel- »

sunne skrev: Saknar en grovjobbare i första kedjan. Byt plats på Nisse och Ölvestad!
Du måste ha någon som gräver fram puckarna!
Äh, inget snack om att Nisse & Mackan skall spela tillsammans. Är båda i form så är det ES i särklass vassaste ytterforwards vi pratar om. Nisse är en jobbig jävel att möta och kan göra ett likvärdigt jobb som Jimmie gör (men har en grymt mkt högre högsta nivå än vår käre Ölvestad).
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

-daniel- skrev:
sunne skrev: Saknar en grovjobbare i första kedjan. Byt plats på Nisse och Ölvestad!
Du måste ha någon som gräver fram puckarna!
Äh, inget snack om att Nisse & Mackan skall spela tillsammans. Är båda i form så är det ES i särklass vassaste ytterforwards vi pratar om. Nisse är en jobbig jävel att möta och kan göra ett likvärdigt jobb som Jimmie gör (men har en grymt mkt högre högsta nivå än vår käre Ölvestad).
Om de bägge är i form kan jag hålla med, men som dom spelar nu så är det inget bra alternativ. Och varje poäng i dagsläget är så otroligt viktig! Dumt och chansa.
Men samtidigt så vore det bra om de fick speltid tillsammans för att vara som starkast till ett ev slutspel!
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Återigen så saknar vi JVM spelarna så det där är inte möjligt.
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Pratar väl mer i allmänna ordalag, dvs när hela truppen är intakt - inte just mot Solna. Det var så jag tolkade det i varje fall...
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:Pratar väl mer i allmänna ordalag, dvs när hela truppen är intakt - inte just mot Solna. Det var så jag tolkade det i varje fall...
Han skrev ju
"Jag utgår ifrån att samtliga spelare förutom de JVM-uttagna är tillgängliga till den 22:a och då vill jag se följande manskap äntra Globens is för att ta revansch:"
Expert.
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
-daniel- skrev:Pratar väl mer i allmänna ordalag, dvs när hela truppen är intakt - inte just mot Solna. Det var så jag tolkade det i varje fall...
Han skrev ju
"Jag utgår ifrån att samtliga spelare förutom de JVM-uttagna är tillgängliga till den 22:a och då vill jag se följande manskap äntra Globens is för att ta revansch:"
...och vilka rör det? Norman? Känns inte som världens största revision på uppställningen. Upp med Falk på centern istället och spela med Claesson (om han inte tar en plats i JVM-laget) på backen.
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Han skrev ju
...och vilka rör det? Norman? Känns inte som världens största revision på uppställningen. Upp med Falk på centern istället och spela med Claesson (om han inte tar en plats i JVM-laget) på backen.
John Norman, Patrick Cehlin är rätt givna. även Zibanejad, tar man in en så mycket yngre spelare så brukar man vara rätt säker på förhand att han ska med. Sen nu senast blev ju Claesson och Sörensen inkallade till lägret. Så det rör fem spelare.
Expert.
Användarvisningsbild
starvin_marwin

Inlägg av starvin_marwin »

-daniel- skrev:
SirDIFalot skrev:
Han skrev ju
Ponera att samtliga är i form:

Stefan Ridderwall

Marcus Nilson - Marcus Krüger - Nils Ekman
Mathias Tjärnqvist - Kristofer Ottosson - Daniel Widing
Jimmie Ölvestad - Christian Eklund - Daniel Brodin
Tim Eriksson - Nichlas Falk - Mario Kempe

Staffan Kronwall - Josef Boumedienne
David Printz - Andreas Holmqvist
Fredrik Claesson (Lassen/Deilert/Lennhammer) - Oscar Eklund
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

SirDIFalot skrev:
John Norman, Patrick Cehlin är rätt givna. även Zibanejad, tar man in en så mycket yngre spelare så brukar man vara rätt säker på förhand att han ska med. Sen nu senast blev ju Claesson och Sörensen inkallade till lägret. Så det rör fem spelare.
Eh...ser inga Cehlin, Zibanejad, Sörensen i Mäklarens uppställning. Kan vara för att han editerade posten när jag läste, förvisso.
Användarvisningsbild
sunne

Inlägg av sunne »

Nisse är redo! Hoppas att dina tester tar oss till skyarna!!!!
http://hockey.expressen.se/elitserien/1 ... en-evighet
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Tim Eriksson har spelat sin bästa ishockey när han har fått spela med Fimpen, så dom två bör spela i hop.
Tim-Norman-Kempe är ingen bra lina då den är på tok för dålig defensivt. Tycker te.x att Kempe passar i hop med Krüger, kanske skulle Tjärna passa i den linan, när jag tänker på det så tror jag Tjärna är för seg så Widing får ta den platsen.

Nilson-Ottosson-Ölvestad
Kempe-Krüger-Widing
Tim-Fimpen-Brodin
Mitman-Ekman-Tjärnqvist

(Kedjorna är inte rangordnade.....)

Detta laget ser segt, tungt & långsamt ut, vi har varit som bäst när det varit flera juniorer med. Te.x Ekman & Tjärnqvist har mest hållit på med att stanna upp anfallen pga att dom varit så långsamma. Men tills matchen mot aik kanske några fortfarande är skadade/sjuka, då får vi lyfta in några juniorer och helt plötsligt ser laget bättre ut.
Användarvisningsbild
Salas

Inlägg av Salas »

Caveman skrev:Nilson-Ottosson-Ölvestad
Kempe-Krüger-Widing
Tim-Fimpen-Brodin
Mitman-Ekman-Tjärnqvist
Ganska intressanta kedjor det där.
Första och andra kedjan tycker jag ser perfekta ut. Jag hade dock ändrat lite i tredje och fjärdelinan.

Tim - Fimpen - Ekman
Brodin - Zibanejad - Tjärnqvist

Samt att Mitman får gå in och smälla lite istället för Brodin ibland.
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

kul att ni sätter vår bäste målskytt i 4e linan :P
Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Heaty

Inlägg av Heaty »

DIFVästertorp skrev:kul att ni sätter vår bäste målskytt i 4e linan :P
Nu har han väl gjort flest av sina mål framför mål, i powerplay? Ser inte varför detta skulle göra att man ska lira i första linan. Dessutom så innebär det inte alltid att man gör något dåligt för att man får lira i fjärde linan ;)
DIFVästertorp

Inlägg av DIFVästertorp »

Känns självklar i någon av de tre första. Förmodligen andra eller nej tredje =)
Mackan-Otto-Jimmie
Cehlin-Kruger-Kempe
Tjärna-Fimpen-Nisse
Brodin-Norman-Mitman/Tim

men svårt som fan. Bra konkurrens i laget Då jag har Widing,Falk,Mika och Sörenssen utanför. Fast Falk kan ju lira back. Backparen bör bli:
Staffan-Printz
Bom Bom-Falk
Holmqvist-Claesson/Eklund
Svårt även där
Djurgårdens IF
Skriv svar