Palle skrev:Att det inga pengar finns beror ju dels på styrelsens agerande under flera år samt att det är urusla publiksiffror för ett lag med DIF:s historia.
Du har verligen noll koll... Är du månne ett bajenvrak?
DIF har ungefär samma ekonomi och publiksnitt nu som man hade under guldåren, skillnaden är att många andra lag har fått gigantiska bidrag från sina kommuner och har på så sätt byggt egna hallar och har nu mer pengar vilket har lett till en lönespiral som vi inte kan hänga med i längre.
Hovet: Nu avsåg ju jag inte bara Kagens inlägg, utan generellt de tongångar som jag läser här på forumet.
Vad var det som var så uppenbart med inlägget förresten?
Kagen: Du skriver
"DIF är ju just nu inne i det du kallar för rötår, DIF håller ju just nu på att bygga ett lag från grunden. Därav juniorerna, därav de moderata kraven på sportslig framgång. Ingen i DIF's ledning talar om topp-4 som de alltid gjorde för några år sedan."
Det är ju det jag skriver/menar. Men vissa lever ju fortfarande kvar i det förgågna och ser DIF som ett lag som skall vara med i toppen alltid. Med rätt strategi så lär nu DIF ganska snart ta sig tillbaka till toppen då Stockholm ju är ett stort upptagningsområde som genom åren fostrat många bra värlsspelare. Någon konkurrans från AIK och Hammarby om spelarna lär ni ju inte få än på ett tag.
Det skall ju vara de dåliga avtalen som Svensk hockey alltid tvingas skriva med NHL som är ett hot. Men det är ju lika för alla lagen i Sverige.
Palle skrev:Hovet: Nu avsåg ju jag inte bara Kagens inlägg, utan generellt de tongångar som jag läser här på forumet.
Men för #¤/!!# Palle, du pallrar dig hit, registrerar dig och skriver ditt första inlägg som förste skribent på ett ganska långt inlägg om Djurgården och dess framtida lagbygge - sen menar du att ditt inlägg inte direkt syftade på inlägget ovan utan var mer av en generell utsaga över rådande tongångar.
Tack, det borde vi förstått med en gång Det var ju glasklart, egentligen
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Ja Kagen så är det. Jag har ju innan jag registrerade mig och skrev inlägget läst en del på forumet, så därför blev det väl en allmän åsikt från mig angående flera debatter som förs här.
Nu är det väl inte så precist att alla alltid enbart uttrycker åsikter om just det 1:a inlägget på en tråd, utan det brukar ju fara i väg lite.