Varför Nordic Trophy?
Varför Nordic Trophy?
Varför är vi med i denna turnering som vi inte har något realistisk chans att vinna? Inte nog med att spelarna får sämre självförtroende (jag undra hur Daniel Larsson mår just nu) så är anmälningsavgiften 25 000 Euro. Pengar som vi kunde gjort något annat och betydligt vettigare med.
Luktar förra årets försäsong....att slå ett halvt ordinarie HIFK är ingen större bedrift.Jojje skrev:Varför tror du t ex de flesta fotbollslag som håller hög klass värmer upp mot sämre lag? Jo för att de ska få föra spelet och få upp självförtroendet.
Att åka på pisk hjälper oss knappast, sen borde vi sparat pengarna. Vi kunde matchat mot huddinga, aik och bajen på hemmaplan istället.
Saknar Kung Wikegård!
Jämtland Hockey Cup fick läggas ned i år pga att det saknades lag - något svenskt lag drog sig ut kvar fanns ett Modo och ett Schweiziskt topplag (tror jag) den turneringen hade DIF förmodligen kunnat spela och gått med lite vinst oavsett resultat. De sponsrarade in pengar till turneringen förr.
Modo, Timrå och säg Davos låter rimligare än Kärpät, LHC, FBK osv för DIF's del. DIF kommer ju att möta lag som Skellefteå, Malmö, Mora osv där de har chansen att föra matcherna - det får de väldigt svårt att göra under Nordic Trophy.
Modo, Timrå och säg Davos låter rimligare än Kärpät, LHC, FBK osv för DIF's del. DIF kommer ju att möta lag som Skellefteå, Malmö, Mora osv där de har chansen att föra matcherna - det får de väldigt svårt att göra under Nordic Trophy.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
/Friedrich Nietzsche
- Andy
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Har man ett långsiktigt perspektiv tror jag att cupen är klok. Den kan om några år - givet att den hanteras rätt - både ge ett extra tillskott till kassan och fungera som ett bra försässongsupplägg. Rätt att bygga för framtiden.
Sedan stämmer jag in i varningarna om att det gäller att inte knäcka våra grabbars själförtroende (minns vad som hände med Savoia efter en jippomatch för några år sedan).
Kall-el har också rätt - vi får nog räkna med att bli tillbakapressade i år så det är lika bra att vänja sig.
Sedan stämmer jag in i varningarna om att det gäller att inte knäcka våra grabbars själförtroende (minns vad som hände med Savoia efter en jippomatch för några år sedan).
Kall-el har också rätt - vi får nog räkna med att bli tillbakapressade i år så det är lika bra att vänja sig.
Börjar faktiskt dela lite åsikter med dig Kall-El (tro det eller ej)Kall-El skrev:jag tror nog vi får inrikta oss på att bli tillbakapressade i de flesta matcher kommande säsong.
Med en neutral syn kommer dif harva bland de sista lagen kring slutspelssträcket. Jag är övertygad om att det kommer bli bättre inom de närmsta säsongerna och jag tror fortfarande på slutspel redan denna säsong.
Att vi ligger lite sämre till nu är förståeligt då vi bygger från grunden. När vi har en stabil grund, som lades förra säsongen, kommer det gå mycket bättre och vad säger att DIF inte är ett topplag inom de närmaste 3-4 säsongerna?
Jag tror på slutspel, jag tror på en bra utveckling, jag hoppas på segrar och jag drömmer om guld! ;)
Saknar Kung Wikegård!
-
Tror du Foppa blir rädd av en propp? Eller Oduya?Jojje skrev: Undra hur Morten Asks och Dick Axelssons psyke är efter de proppar de åkte på mot det erkänt fula laget helsingfors.
Att man åker på en hjärnskakning är i princip vardagsmat för en hockeyspelare. Det blir ingen rädd av. Händer i var och varannan match.
Jag är säker på deras psyke är i alldeles utmärkt och oförändrat skick.
Sen verkar du tro att Morten Ask är en orutinerad junior. Han är 26 år och har varit en av Norges bästa spelare ett bra tag (enligt min norska hockeyfanatiska vän)
Ehhh va? Inte mycket. Det händer väldigt sällan som tur är då man bara klarar av ca 5-7 allvarliga hjärnskakningar innan man får avsluta sin karriär.fd skuggan skrev:Jojje skrev:Att man åker på en hjärnskakning är i princip vardagsmat för en hockeyspelare. Det blir ingen rädd av. Händer i var och varannan match.
Förstår bara inte varför DIF spelar en så pass ung och orutinerad kille mot ett lag som spelar så pass brutalt som helsingfors alltid gör.
Vet precis hur gammal Norrbaggen är. Men tack ändå.
-