Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
lilleman

Re: Brynäs IF - Djurgårdens IF, 27/11 2010

Inlägg av lilleman »

Sydor skrev:
Jockmaniac skrev:Haha kan du inte namnet på eran egen reservmålvakt? Det är Svedberg, inte Sandberg!

Det syns tydligt att Svedberg låser klubban avsiktligt. Anedningen till att den är där, är helt enkelt för att Nisse tacklar. Sådana situationer sker flertalet gånger varje match utan att spelare slänger sig över klubban som ett brunstigt svin.
Dumstrut på, klart jag vet vad han heter, men jag gjorde en "Nisse Ekman" dvs fick hjärnsläpp... :)

Kolla filmen igen så ser du att målisen inte gör ett skvatt avsiktligt med Ekmans klubba.

Det "viktiga" är ju ändå att för många Djurgårdare inte kan stå för att det var en jävligt ful slashing... Och det oavsett vad som hände med Ekmans klubba innan.
Hade bara Ekman gjort avbön direkt och om inte Hardy backat upp honom osv så hade stormen blåst över rätt fort.
Sen blir det såklart störtlöjligt med polisanmälan osv..

Sen har många här såklart rätt i att Hedmans armbåge inte var nån vacker syn.
Men olika brott ska såklart också dömmas olika.
Du ska ha credd för att du i alla fall är en av de få användarna från andra lag man kan ha ett moget argument med.
Dock så håller jag inte med dig, men tänker inte gå in mer på det då det mesta redan är sagt av andra Djurgårdare.

Dock så kan nog Svedberg och hela Brynäs hockeylag vänta sig ett helvete på Hovet nästa gång de kommer hit. Det kommer inte att bli enkelt, tro mig.
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
sthlm1891
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av sthlm1891 »

Sydor skrev:
Jockmaniac skrev:Haha kan du inte namnet på eran egen reservmålvakt? Det är Svedberg, inte Sandberg!

Det syns tydligt att Svedberg låser klubban avsiktligt. Anedningen till att den är där, är helt enkelt för att Nisse tacklar. Sådana situationer sker flertalet gånger varje match utan att spelare slänger sig över klubban som ett brunstigt svin.
Dumstrut på, klart jag vet vad han heter, men jag gjorde en "Nisse Ekman" dvs fick hjärnsläpp... :)

Kolla filmen igen så ser du att målisen inte gör ett skvatt avsiktligt med Ekmans klubba.

Det "viktiga" är ju ändå att för många Djurgårdare inte kan stå för att det var en jävligt ful slashing... Och det oavsett vad som hände med Ekmans klubba innan.
Hade bara Ekman gjort avbön direkt och om inte Hardy backat upp honom osv så hade stormen blåst över rätt fort.
Sen blir det såklart störtlöjligt med polisanmälan osv..

Sen har många här såklart rätt i att Hedmans armbåge inte var nån vacker syn.
Men olika brott ska såklart också dömmas olika.
Men vad fan ingen har sagt att det inte är fult och ingen jag har sett har varit emot en avstängning heller men fan kamma dig och kom in i matchen, så klart så ska klubben stötta sina spelare även om dem gör något så dumt som detta.
Svedberg håller i Ekmans klubba och det kan fan en blind se
Användarvisningsbild
Stulle
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Stulle »

Hela den här historien har ju gått över styr. Naturligtvis finns det ingen ursäkt för den slashingen Ekman gjorde, jag satt själv med hakan i knät och försökte fatta vad jag precis skådat efter tilltaget.

Förbannad blev jag också att tilltaget skedde just när det gjorde eftersom DIF precis kommit bra in i matchen igen, naturligtvis hade jag blivit det oavsett.

Jag hade hoppats på att Ekman kunnat tygla sina känslor bättre i stundens hetta, men jag tror med hela mitt hjärta att det inte alls var med mening att träffa Silfverberg. Om Ekman såg att Silfverberg stog där han gjorde tänker jag inte spekulera i, men att Ekman har blicken fäst ut i spelarbåset är det inget att sia om. Jag önskar bara så här i efterhand att Silfverberg varit placerad en halvmeter längre ut på isen så situationen slutat annorlunda.

Blir man tillräkligt provocerad av en eller annan anledning så kan bägaren rinna över även för den mest harmoniska spelaren, oavsett vikket lag man spelar i eller vilka man möter, tro mig.

Blev Ekman tillräkligt provocerad för att till rättfärdiga hans handling? Nej, det tycker jag inte, men jag anser samtidigt att media har blåst upp detta till något det inte behöver vara. Straff ska han ha, det kan nog de flesta Djurgårdare hålla med om, men inte i den mån media vill få det till.

Hur vida brynäsbåsets agerade var regelrätt eller fair play tänket jag behålla för mig själv för att bespara mig eventuella diskussioner som förmodligen inte kommer leda någonstans.

Polisanmälan? Ja vad säger man...

/DIF-Stulle
Jag är inte arg, och inte besviken.
Norrastååå

Inlägg av Norrastååå »

Två saker:

* Det är lätt att kräkas på Boork och Wennerholm mfl "experter" för att de får tuppjuck och kräver drakoniska avstängningar för Nisse Ekman. MEN: Skälet till att de går i omloppsbana och tar i så hårt är att det är lite extra konkurrens mellan kommentatorer och "experter" just nu. Genom att göra tillspetsade och uppseendeväckande utspel skapar de rubriker = framstår som mediamässiga och lönsamma = får de attraktiva uppdragen. Kort sagt: Boork är inte dum i huvudet - han är en hora ;-).

* Snacket om att Nisse Ekman behöver psykolog är såklart mest illvilligt prat från DIFs motståndares supportrar, men det ligger något i det. Inte för att Ekman är elitseriens mest obalanserade spelare (den titeln är det många som slåss om) utan därför att ALLA lag kommer att försöka få honom ur balans under kommande omgångar. Allt annat vore tjänstefel. DIF-ledningen borde förbereda honom på det och ta hjälp av proffs för att ge honom motmedel.

// JV

(Kanske lite fel att ta upp en matchtråd med denna enskilda händelse, men jag tar seden dit jag kommer.)
Bergan

Inlägg av Bergan »

Stulle skrev: Polisanmälan? Ja vad säger man...

/DIF-Stulle
Som jurist, även om jag inte sysslar med straffrätt, säger jag följande. Enligt praxis kan man samtycka till ringa misshandel eller till misshandel av normalgraden, men inte till grov misshandel. En ishockeyspelare samtycker till misshandel av normalgraden, och det Ekman gjorde var definitivt inte över normalgraden, snarare var det en ringa misshandel. Med andra ord: polisanmälan är löjlig och kommer att avskrivas fortare än kvickt.
Användarvisningsbild
Stulle

Inlägg av Stulle »

Norrastååå skrev:Två saker:

* Det är lätt att kräkas på Boork och Wennerholm mfl "experter" för att de får tuppjuck och kräver drakoniska avstängningar för Nisse Ekman. MEN: Skälet till att de går i omloppsbana och tar i så hårt är att det är lite extra konkurrens mellan kommentatorer och "experter" just nu. Genom att göra tillspetsade och uppseendeväckande utspel skapar de rubriker = framstår som mediamässiga och lönsamma = får de attraktiva uppdragen. Kort sagt: Boork är inte dum i huvudet - han är en hora ;-).

* Snacket om att Nisse Ekman behöver psykolog är såklart mest illvilligt prat från DIFs motståndares supportrar, men det ligger något i det. Inte för att Ekman är elitseriens mest obalanserade spelare (den titeln är det många som slåss om) utan därför att ALLA lag kommer att försöka få honom ur balans under kommande omgångar. Allt annat vore tjänstefel. DIF-ledningen borde förbereda honom på det och ta hjälp av proffs för att ge honom motmedel.

// JV

(Kanske lite fel att ta upp en matchtråd med denna enskilda händelse, men jag tar seden dit jag kommer.)
Att alla "experter" skriker så högt som möjligt för att skapa rubriker är ju ingen nyhet direkt. Dessutom drar det en massa folk som i slutändan leder till mer klirr i kassan, så absolut, man får allt ta dessa "experter" med en nypa salt.

Att Ekman kommer att behöva snacka om det som hänt med antingen en tränare, psykolog eller motsvarande är jag helt säker på. Jag tror även att Ekman kommer tänka till en extra gång om liknande situation uppstår, om inte för lagets skull så för sin egen.
Som jurist, även om jag inte sysslar med straffrätt, säger jag följande. Enligt praxis kan man samtycka till ringa misshandel eller till misshandel av normalgraden, men inte till grov misshandel. En ishockeyspelare samtycker till misshandel av normalgraden, och det Ekman gjorde var definitivt inte över normalgraden, snarare var det en ringa misshandel. Med andra ord: polisanmälan är löjlig och kommer att avskrivas fortare än kvickt.
Det var lite i dessa banor min tankar gick.
Jag är inte arg, och inte besviken.
Användarvisningsbild
Frasse
Säsongskort: Ja

Inlägg av Frasse »

Fortsatt diskussion om Ekman och evdentuellt straff tas i denna Säsongen 2010/2011.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
Låst