Tror inte ett dugg på att Ante skulle vända hem efter endast en säsong i AHL. Han borde och ger det nog mer än en chans.Kentta skrev:Undra hur Ante tänker om det skiter sig i AHL. Han verkar vara envis, men tänk om han får harva på i AHL hela säsongen utan att få kontrakt? Skulle ju vara fint att plocka hem honom och ha honom som center i en andraformation.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Jag tycker att vi borde försöka värva Guter tills nästa säsong. Han visade förra året att han kan göra mål i ett annars mycket dåligt Oskarshamn och i år så fortsätter han på den inslagna vägen och gör mycket poäng.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
- SirDIFalot
Känns som att vi kommer få göra en del såna värvningar på nytt, som när vi tog Danielsson för några år sedan till exempel. Vi lär plocka tillbaka Hank och ja, kanske Guter. När vi går bak ekonomiskt år för år så tvingas sånt fram. Kan ju vara nyttigt för en förening också.tdk skrev:Jag tycker att vi borde försöka värva Guter tills nästa säsong. Han visade förra året att han kan göra mål i ett annars mycket dåligt Oskarshamn och i år så fortsätter han på den inslagna vägen och gör mycket poäng.
Expert.
Under samma säsong kommer Linkan hem och hamnar i fjärdekedjan tillsammans med Guter. Guter gör succe med 28 mål och 10 assist och blir kung i slutspelet. När Linkan går i pension kan han titta tillbaka på karriären där han hann med att skicka tre stycken DIF-spelare till NHL. Thoresen, Hörnqvist och Guter...SirDIFalot skrev:Känns som att vi kommer få göra en del såna värvningar på nytt, som när vi tog Danielsson för några år sedan till exempel. Vi lär plocka tillbaka Hank och ja, kanske Guter. När vi går bak ekonomiskt år för år så tvingas sånt fram. Kan ju vara nyttigt för en förening också.tdk skrev:Jag tycker att vi borde försöka värva Guter tills nästa säsong. Han visade förra året att han kan göra mål i ett annars mycket dåligt Oskarshamn och i år så fortsätter han på den inslagna vägen och gör mycket poäng.
Jag satt och kollade lite på stats från olika toppligor i Europa, och ögonbrynen höjdes direkt för Perttu Lindgren, som vid en 23 års ålder har hunnit testa lyckan i NHL/AHL, återvänt till Finland där han nu leder poängligan överlägset med ett snitt på 1,4 poäng/match. Han är dessutom en center och hans kontrakt går ut efter säsongen.
Det är mycket möjligt att han får ett nytt NHL kontrakt tills nästa säsong, men om inte så vore det kanske inte helt fel att signa honom om han skulle kunna tänka sig att ta nästa steg i karriären i Sverige med tanke på vårt behov av en center.
Det är mycket möjligt att han får ett nytt NHL kontrakt tills nästa säsong, men om inte så vore det kanske inte helt fel att signa honom om han skulle kunna tänka sig att ta nästa steg i karriären i Sverige med tanke på vårt behov av en center.
- SirDIFalot
Tyckte han var för dålig när han var här och känns inte som en spelartyp vi är i behov av till nästa säsong, och framför allt inte den här säsongen.Mårten_ skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3636
Något för DIF? Verkar ha börjat bra i AHL.
Expert.
Minst lika bra juniorer som kan gå in.
Sprider nog bra stämning och kan ha utvecklats. Han hade ju lite oflax med sin handskada. Var dock riktigt bra första matchen (Lassen syndromet)? Tänk om hardy kunde få igång alla spelare att spela så, alla matcher?
Sprider nog bra stämning och kan ha utvecklats. Han hade ju lite oflax med sin handskada. Var dock riktigt bra första matchen (Lassen syndromet)? Tänk om hardy kunde få igång alla spelare att spela så, alla matcher?
Född till sportchef.
Hugg Charlie Cook förtusan!
En spelare som väl liknar Kyle lite, kortväxt och högerfattad.
Han fick sparken av MoDo idag tydligen.

Han fick sparken av MoDo idag tydligen.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
För det första, han har ganska så nyss börjat sin resa ''over there'' och lär inte va så sugen på att komma hem till Stockholm, för det andra, vafan ska vi med Figren till??????Mårten_ skrev:http://www.eliteprospects.com/player.php?player=3636
Något för DIF? Verkar ha börjat bra i AHL.
Är isåfall inne på Kentas linje att kanske hugga på Charlie Cook, i vanliga fall en bra PP back och rightare, Lassen/Deilert lånas ut!
Spela fult
Guter är gnagare och är enligt rykten i princip redan klar för de nästa säsong.tdk skrev:Jag tycker att vi borde försöka värva Guter tills nästa säsong. Han visade förra året att han kan göra mål i ett annars mycket dåligt Oskarshamn och i år så fortsätter han på den inslagna vägen och gör mycket poäng.
Som jag skrev tidigare i tråden, vi lär få vänta på att se Ante i DIF igen. Så lika bra att släppa det!Kentta skrev:Undra hur Ante tänker om det skiter sig i AHL. Han verkar vara envis, men tänk om han får harva på i AHL hela säsongen utan att få kontrakt? Skulle ju vara fint att plocka hem honom och ha honom som center i en andraformation.
Tills nästa säsong så står ju redan Weigel och Sörensen till förfogande. Båda är riktigt jävla bra av det jag sett (och spelat mot). Weigel borde kunna knipa en centerroll i tredje/fjärde (beror på om Falk lägger av eller inte) nästa år.
Anta kör nog på i AHL ett tag.
Guter? Vad ska vi med honom till. Tar hellre hem Ahlen eller Hank innan Guter.
Angående Weigel och Sörensen..
Weigel känns som Norman. Båda är och har varit stooora talanger från ungdomsåren.
Norman hade lirat 25 officiella U och J-landskamper inför i år. Weigel är uppe i 19.
Weigel hade kanske behövt ett par kilo till för att kunna spela sitt spel i a-laget. Han tar ett stort defensivt ansvar och har bra spelsinne och skapligt skott. Lite som en Ottoson light.
Sörensen kanske kan få svårare att direkt gå in i a-laget. Han tar ett enormt stort offensivt ansvar. Om Weigel är Ottoson så är Sörensen Nilson. Jag tycker att dom är lika i spelstilen. Starka med pucken, bra spelsinne och ett bra skott.
Sörensen skulle nog kunna gå in och åka jävligt mycket skridskor och smälla på också. Fast för det behöver han nog också ett par kilo.
Nej, skulle vara kul att se dessa lirare en match i a-laget.
Sedan finns det en hel del backar i J20-laget som det inte snackas om heller. Dom kan ju omöjligen vara sämre än Lassen i alla fall. Jag hade gärna sett att man testat Philip Holm. Vet inte om han ens är med på a-lagets träningar.
Det jag har sett av Philip är i alla fall en skridskostark back som åker ända ut i hörnen, kan vända bort sin forward och slå ett bra förstapass.
Vill bara poängtera att det är stor skillnad på J20 och seniorspel också. Jag är inte kompetent nog att bedöma om en spelare kan spela i a-laget bara för att han gör det bra i J20. Se bara på Lennhammer som var helt okej i J20 förra säsongen.
Tycker också att Stefan Söder ska få chansen före någon junior. Jag tycker att Stefan har sett bra ut i träningsmatcherna och det lilla jag har sett honom i Örebro. Dock har han ju inte riktigt testats i ES.
Guter? Vad ska vi med honom till. Tar hellre hem Ahlen eller Hank innan Guter.
Angående Weigel och Sörensen..
Weigel känns som Norman. Båda är och har varit stooora talanger från ungdomsåren.
Norman hade lirat 25 officiella U och J-landskamper inför i år. Weigel är uppe i 19.
Weigel hade kanske behövt ett par kilo till för att kunna spela sitt spel i a-laget. Han tar ett stort defensivt ansvar och har bra spelsinne och skapligt skott. Lite som en Ottoson light.
Sörensen kanske kan få svårare att direkt gå in i a-laget. Han tar ett enormt stort offensivt ansvar. Om Weigel är Ottoson så är Sörensen Nilson. Jag tycker att dom är lika i spelstilen. Starka med pucken, bra spelsinne och ett bra skott.
Sörensen skulle nog kunna gå in och åka jävligt mycket skridskor och smälla på också. Fast för det behöver han nog också ett par kilo.
Nej, skulle vara kul att se dessa lirare en match i a-laget.
Sedan finns det en hel del backar i J20-laget som det inte snackas om heller. Dom kan ju omöjligen vara sämre än Lassen i alla fall. Jag hade gärna sett att man testat Philip Holm. Vet inte om han ens är med på a-lagets träningar.
Det jag har sett av Philip är i alla fall en skridskostark back som åker ända ut i hörnen, kan vända bort sin forward och slå ett bra förstapass.
Vill bara poängtera att det är stor skillnad på J20 och seniorspel också. Jag är inte kompetent nog att bedöma om en spelare kan spela i a-laget bara för att han gör det bra i J20. Se bara på Lennhammer som var helt okej i J20 förra säsongen.
Tycker också att Stefan Söder ska få chansen före någon junior. Jag tycker att Stefan har sett bra ut i träningsmatcherna och det lilla jag har sett honom i Örebro. Dock har han ju inte riktigt testats i ES.
Född till sportchef.
Vi har junisar som bör få chansen för Guter så det smäller om det!