Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
Re: Luleå HF - Djurgårdens IF 23/11 2010
Slutade inte målvaktstränaren från förra säsongen tills iår? Kan det ha något med målvaktspelet att göra? Fast borde ju inte påverka så tycker jag..
Alla spelare utan Mackan vill ju slå pucken löst i rundeln och det är helt sönderläst. Mackan vågar ta tag i pucken 3m innanför blå och sen trampa in mot mitten det är så vi har skapat de farligaste chanserna.
Alltid Oavsett - För evigt Djurgården
Vårt målvaktspel har ju inte direkt varit dåligt eller hur? Han råkade bara släppa en liten klantig retur..Glory skrev:Slutade inte målvaktstränaren från förra säsongen tills iår? Kan det ha något med målvaktspelet att göra? Fast borde ju inte påverka så tycker jag..
Ja, det är ju sant...Kentta skrev:Vårt målvaktspel har ju inte direkt varit dåligt eller hur? Han råkade bara släppa en liten klantig retur..Glory skrev:Slutade inte målvaktstränaren från förra säsongen tills iår? Kan det ha något med målvaktspelet att göra? Fast borde ju inte påverka så tycker jag..
Precis, det såg ju exakt likadant ut förra året.Kentta skrev:Vårt målvaktspel har ju inte direkt varit dåligt eller hur? Han råkade bara släppa en liten klantig retur..Glory skrev:Slutade inte målvaktstränaren från förra säsongen tills iår? Kan det ha något med målvaktspelet att göra? Fast borde ju inte påverka så tycker jag..
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
- Doyle
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Verkar som DIF åker omkring och spar sig för sämre tider. Engagemanget, orken och glädjen i spelet saknas. Fan har aldrig sett DIF så här dåliga. Vad gör bossarna i båset för att ändra detta ????????
Visserligen bara 11 skott på mål men 12 utanför. Visst dom är just utanför men många har slickat stolparna och jag tycker det har varit en jämn period - där Luleå har varit något bättre men Ridderwall har varit den stora skillnaden.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Det gnälldes fan ännu mer ifjol på målvakterna. Trots att vi då hade 1an och 3an i målvaktsligan.Edin skrev:Precis, det såg ju exakt likadant ut förra året.Kentta skrev:Vårt målvaktspel har ju inte direkt varit dåligt eller hur? Han råkade bara släppa en liten klantig retur..Glory skrev:Slutade inte målvaktstränaren från förra säsongen tills iår? Kan det ha något med målvaktspelet att göra? Fast borde ju inte påverka så tycker jag..
Expert.
Det kommer alltid att gnällas på något, oavsett hur bra det går. Nu är det annat som gått före målvakterna i rankingen bara...SirDIFalot skrev: Det gnälldes fan ännu mer ifjol på målvakterna. Trots att vi då hade 1an och 3an i målvaktsligan.
Ser vi på samma match? Just nu ser Djurgården ut som nåt korpen lag som har Barcelona som motståndare.Fricke skrev:Visserligen bara 11 skott på mål men 12 utanför. Visst dom är just utanför men många har slickat stolparna och jag tycker det har varit en jämn period - där Luleå har varit något bättre men Ridderwall har varit den stora skillnaden.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Word.Östgöten skrev:DIF skulle behöva minst en back till som är duktig med pucken i egen zon. Om Boumedienne ersatte Klubertanz, Kronwall ersatte Ragge så har Lassen absolut inte ersatt Timmy P. Vår sportchefs satsning på "backlöften" från Allsvenskan har åteigen inte fallit väl ut.Magnutz skrev:Vi är bra men inte så bra som många skulle vilja. Det saknas delar i spelet. Jag får en känsla av att det är "mittdelen" som är tom. Centrarnas plats. Håller nån med?
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Jag tycker att det:
1.. Saknas några skickliga tvåvägsspelare
2.. Saknas backar som, om de inte kan åka snabbt på rören, MOSAR motståndare (hårt men fair)!
3.. Saknas vilja hos flera nyckelspelare
4.. Finns en rädsla att gå bort sig vilket leder till skakigt spel åt båda håll
Några har klagat på Ölvestad, jag älskar karln. Han står tamejfan inte och småler i kameran mellan perioderna när det går dåligt. Han är FÖRBANNAD.
Näe, inge vidare så här långt ikväll.
1.. Saknas några skickliga tvåvägsspelare
2.. Saknas backar som, om de inte kan åka snabbt på rören, MOSAR motståndare (hårt men fair)!
3.. Saknas vilja hos flera nyckelspelare
4.. Finns en rädsla att gå bort sig vilket leder till skakigt spel åt båda håll
Några har klagat på Ölvestad, jag älskar karln. Han står tamejfan inte och småler i kameran mellan perioderna när det går dåligt. Han är FÖRBANNAD.
Näe, inge vidare så här långt ikväll.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Nu tog du i så att du nästan sprack...Rirre skrev:Ser vi på samma match? Just nu ser Djurgården ut som nåt korpen lag som har Barcelona som motståndare.Fricke skrev:Visserligen bara 11 skott på mål men 12 utanför. Visst dom är just utanför men många har slickat stolparna och jag tycker det har varit en jämn period - där Luleå har varit något bättre men Ridderwall har varit den stora skillnaden.
Vi spelar dåligt, men Luleå imponerar inte heller. Dom har lite mer puckinnehav men det är inte särskilt välspelat och det är ju inte som att Luleå radat upp monsterchanser efter varandra
En back kort idag är det 4 backar kort !Fricke skrev:Vem ska dom spela istället? Kronwall spelar ju redan halva matchen. Om Järlan kunde rycka ut huvuet ur arslet och inse att man är en back kort så kanske det inte skulle se fullt så jävla uselt ut i egen zon.janne08 skrev:När man ser Honken stå framför mål och gunga som en bredseglare och Boumedienne suck komentar överflödig........................
Nu är det nära att man stänger av, för ni kan ge er fan på att Honken och Boumedienne kommer få massor av speltid