Verkligen läsvärt gott folk... Som alltid från Nyström! Håller med om varenda ord,
Det var en fin artikel men vad som skrämmer mig är kommentarerna som följer den... vilka jävla inavel det finns som försvarar svinet Hedman och som säger att "vi vill ha slagsmål" som i NHL.. Jag ska tala om en sanning: I Medialandet USA är det nödvändigt att de regisserar slagsmål som publken sen sitter och hejar på. lite som gladiatorspel fast med riktiga CPn inblandade. Du kan lätt se hur hela jävla slagsmålet är planerat. De har med 99% säkerhet ordnat upp det lagen emellan och har antagligen också ersättare om den ordinarie fightern skulle vara sjuk vid matchtillfället... Det finns väldigt lite som är äkta Over There. Allt är inövat och regisserat.
Om vi börjar slåss på svensk is kommer jag, och förhoppningsvis många med mig, att kräkas på hela hockeyligan. Det är inget inslag som vettiga sportfanatiker behöver. Det är inavlat jävla pack som vill ha slagsmål på isen som underhållning. Vill du se slagsmål? Gå på MMA-galor.
Hedmans spel mot Honken igår var bara äckligt. Att se svinet bromsa in och höja armbågen i väntan på Honken är vidrigt.
UNDERBART med TRE POÄNG!!
Död åt hedman.
Årets mest förvirrade och motsägelsefulla inlägg, allt i ett! Imponerande.
Har du någon länk till dessa regissörer som alltså enligt din specialla insider-info styr och regisserar det som händer på isen?
Känns som det kan vara bra med en sån här tråd så delade matchtråden // MOD
Verkligen läsvärt gott folk... Som alltid från Nyström! Håller med om varenda ord,
Synd att Jimmie och Printz inte var inne på isen när det hände...
Dubbelfemman var inne på isen, dock så är han väl trögfattad så han hann inte börja puckla på äcklet Hedman.
Åh fan, och ändå fick han gå ut helskinnad Såg inte matchen igår, så trodde Jimmie och Printz satt på bänken. Nästa möte hoppas jag han får mycket stryk, bara vi inte sjunker till hans nivå.
Det var en fin artikel men vad som skrämmer mig är kommentarerna som följer den... vilka jävla inavel det finns som försvarar svinet Hedman och som säger att "vi vill ha slagsmål" som i NHL.. Jag ska tala om en sanning: I Medialandet USA är det nödvändigt att de regisserar slagsmål som publken sen sitter och hejar på. lite som gladiatorspel fast med riktiga CPn inblandade. Du kan lätt se hur hela jävla slagsmålet är planerat. De har med 99% säkerhet ordnat upp det lagen emellan och har antagligen också ersättare om den ordinarie fightern skulle vara sjuk vid matchtillfället... Det finns väldigt lite som är äkta Over There. Allt är inövat och regisserat.
Om vi börjar slåss på svensk is kommer jag, och förhoppningsvis många med mig, att kräkas på hela hockeyligan. Det är inget inslag som vettiga sportfanatiker behöver. Det är inavlat jävla pack som vill ha slagsmål på isen som underhållning. Vill du se slagsmål? Gå på MMA-galor.
Hedmans spel mot Honken igår var bara äckligt. Att se svinet bromsa in och höja armbågen i väntan på Honken är vidrigt.
UNDERBART med TRE POÄNG!!
Död åt hedman.
Årets mest förvirrade och motsägelsefulla inlägg, allt i ett! Imponerande.
Har du någon länk till dessa regissörer som alltså enligt din specialla insider-info styr och regisserar det som händer på isen?
Äsch då, jag generaliserar men mycket bygger också på självupplevda USof A-episoder där de inte kör något från höften utan planerar och repeterar in allt. Vi repeterade hur vi skulle gå in på stadium på examensdagen, de repeterar alla skämt som dras i t ex jay Leno, Conan O'brien etc... därför är det inget long-shot att tro att hockeyn är likadan. Och att inlägget jag skrev är förvirrat beror nog mest på att du är lite svagsint?! Fattade du verkligen inte vad jag skrev eller ville du bara vara otrevlig? jag läste igenom det och tycker att det är relativt klart.
Förtydligande: Att vilja ha slagsmål som i USA skulle bli farsartat eftersom vi inte skulle öva innan utan mer slåss på riktigt. Sen är det sinnessvagt att köra slagsmål på is.. I USA är det ett måste för att få folk att gå på matcherna. Annars tjänas inte tillräckligt med $$. Kommer fler inavlade fucktards till våra matcher om våra spelare avbryter spelet 2x5 min varje match? Jo, ok. Det blir mer pengar till klubbarna men tråkigare hockey för de av oss som tycker om laget OCH själva sporten.
Magnutz skrev:
Förtydligande: Att vilja ha slagsmål som i USA skulle bli farsartat eftersom vi inte skulle öva innan utan mer slåss på riktigt. Sen är det sinnessvagt att köra slagsmål på is.. I USA är det ett måste för att få folk att gå på matcherna. Annars tjänas inte tillräckligt med $$. Kommer fler inavlade fucktards till våra matcher om våra spelare avbryter spelet 2x5 min varje match? Jo, ok. Det blir mer pengar till klubbarna men tråkigare hockey för de av oss som tycker om laget OCH själva sporten.
Jag kan direkt konstatera att jag inte håller med dig för fem öre, varken din verklighetsuppfattning om vad som händer på andra sidan atlanten eller dina åsikter om slagsmål på sig köper jag. Jag garanterar dig att jag är långt ifrån ensam. När någon av våra spelare tar till nävarna på isen jublas det lika högt som vid mål, det alena borde säga dig någonting.
Magnutz skrev:
Jag kan direkt konstatera att jag inte håller med dig för fem öre, varken din verklighetsuppfattning om vad som händer på andra sidan atlanten eller dina åsikter om slagsmål på sig köper jag. Jag garanterar dig att jag är långt ifrån ensam. När någon av våra spelare tar till nävarna på isen jublas det lika högt som vid mål, det alena borde säga dig någonting.
In med Mitman!
Nu är du lite larvig. Spelarna Over There har stallorder att slåss - därför är det kass. varför vill du ha hit sån skit? Det har försökts förr men vi svenskar verkar inte gilla det. Vi går på hockey ändå verkar det som. Och visst, vi har rovdjursinstinkten i oss och tycker väl att det är lite spännande när folk slåss men för helv... vi är då fundamentalt olika. Jag älskar DIF och hockey. Spelet. Slagsmålen hör inte hemma i sporten.
Titta på den här skiten: http://www.youtube.com/watch?v=S8OIZ8rsgXg visst, lite kul men fan, det är inte hockey, det är fylleslagsmål. Intressant också att detta skedde under NHL-lockouten...
Sen är nog USA ett av de mest ogenuina länder som finns. Allt övas in och inget lämnas åt slumpen. Inte heller dessa fantasiskt tarvliga slagsmålen som de planerar in. Skulle va kul att ta reda på hur de matchar busarna mot varandra i de olika lagen.
Summering: Du gillar slagsmål och hockey. Jag tycker slagsmålen är utvecklingsstörda och älskar hockey. Olika. Jorsåatte.
Senast redigerad av Magnutz den 2010-11-22 01:31:12, redigerad totalt 1 gånger.
Jag tycker inte om uppgjorda fighter som när några börjar slåss direkt när en tekning går. Däremot anser jag att man ska få spö om man delar ut en knätackling på en motspelare, då bör det vara upp till närmaste lagkamrat att slänga handskarna och markera.
Som i Souray/Kronwall incidenten. Kronwall delar ut en smäll när Jenni redan är fasthållen av Czerkawski, som Obsut gjorde på Fimpen för några år sedan också, då gör Souray rätt som står upp för Jenni.
Var det inte Nilson som sa att det var MER trashtalk och tjuvnyp och skit Elitserien än i NHL? Varför? För att i Elitserien behöver du aldrig stå upp för vad du säger eller gör. Ingen vill droppa handskarna och få sig en avstängning på 3-4 matcher om motståndaren börjar blöda.
Tillåt slagsmål!
För övrigt kan vi väl flytta diskussionen till elitserietråden?
SirDIFalot skrev:Jag tycker inte om uppgjorda fighter som när några börjar slåss direkt när en tekning går. Däremot anser jag att man ska få spö om man delar ut en knätackling på en motspelare, då bör det vara upp till närmaste lagkamrat att slänga handskarna och markera.
Som i Souray/Kronwall incidenten. Kronwall delar ut en smäll när Jenni redan är fasthållen av Czerkawski, som Obsut gjorde på Fimpen för några år sedan också, då gör Souray rätt som står upp för Jenni.
Var det inte Nilson som sa att det var MER trashtalk och tjuvnyp och skit Elitserien än i NHL? Varför? För att i Elitserien behöver du aldrig stå upp för vad du säger eller gör. Ingen vill droppa handskarna och få sig en avstängning på 3-4 matcher om motståndaren börjar blöda.
Tillåt slagsmål!
För övrigt kan vi väl flytta diskussionen till elitserietråden?
genuina slagsmål ser jag inte som problematiska. De uppkommer sällan och är befogade när de uppstår. Uppgjorda/planerade NHL-fighter är inget vidare. Vi kan flytta diskussionen.