Jag delar din uppfattning att forwards åker mindre skridskor och hjälper backarna sämre i år. Jag tycker trots det att backsidan är svagare än föregående säsong. Ragge, Timmy och Kyle har inte ersatts av Boumedienne, Kronwall och Lassen, där jag framförallt är frågande till den sist nämnda backen. I det här läget läggs ett för stort ansvar på DIF:s målvakter. Det är ok för mig att chansa med värvningar av lovande backar - men inte när målvakterna är relativt unga.fidyekcoh skrev:Östgöten
Hockey är ett lagspel. Visst vi släpper till för mycket skott men det beror inte enbart på backarna. Jämför vi med förra säsongen så är det stor skillnad på vårt spel. Då lyckades vi nagla fast motståndarna i deras egen zon och när dom väl fick ut pucken orkade dom inte anfalla. Våra forwards jobbade stenhårt, hjälpte varann och backarna i att återta pucken i backcheckingen. Vi behöll pucken väldigt mycket inom laget också.
Utan backchecking från forwards blir det mycket svårare för backarna att våga stå upp.
DIF:s lag är i år inte stabilt. Satsningen på unga målvakter, Lassen, Widing och Kempe hänger inte riktigt ihop. Jag hade gärna bytt Stefan Lassen, Alexander Deilert och Mario Kempe mot antingen Janne Niinimaa eller Juuso Hietanen.