Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Jack Daniel

Re: Djurgårdens IF - Solna Aik IF, 4/11 2010

Inlägg av Jack Daniel »

Mäklaren skrev: 1. MARK ''VÅLDTA MIG'' OWUYA. Du är den i särklass sämsta och mest håglösa målvakten som har snörat på sig ett par skridskor. Att du är så fruktansvärt självsäker och tror att du är jättebra måste vara någon slags dimmridå i din skalle som försöker trycka undan att du har haft en jobbig uppväxt i någon slumområde. Jag vill aldrig mer se dig i DIF-målet förrän du, på dina bara knän, ber om ursäkt till alla oss fans och betalar tillbaka oss våra matchbiljetter genom att låta din lön dras in för resten av livet. Du är inte ens värd vatten och bröd din satans egocentriska jävel. Jag vill inte se någon jävla sosse på detta forum som nu kommer och försvarar honom med ''sånt som händer'' och ''han har otur''. Det är ingen slump att han släpper in såna här mål. Killen är ett stort skämt och bör så fort som möjligt skänkas till Bajen Fans eller liknande förening där han passar in. Eller just det, ingen vill ha honom. Bara DIF, som kör social bullbakarverksamhet och verkligen år efter år vägrar att visa något missnöje ö h t mot egna spelare genom att ersätta dem.

2. MATCHVÄRMNINGEN I EFTERMIDDAG. Jag vill aldrig, ALDRIG, ALDRIG mer höra att stämningen har varit lätt och humoristisk på en träning med DIF Hockey inför en match som denna. aik:arna tar denna match på fullaste allvar och är toktaggade, medan DIF:s missbildade legoknektar glider omkring och garvar och leker bara timmarna före matchstart. DET SKA TAMIGFAN VAR FULL JÄVLA TAGGNING OCH ALLVAR. Det SKA vara slagsmål, blodvitor och stygn på en träning före en match av denna kaliber. Jag är dessutom starkt hatisk och mordbenägen mot spelarnas agerande vid introt... slött glidande in på isen och totalt nonchalant jävla inställning. Jag vill ALDRIG mer se något liknande.

3. INSTÄLLNINGEN PÅ ISEN. Nu kommer vi kanske till den värsta punkten av dem alla. VI HAR ett LAG PÅ PAPPRET som SKA vara OTROLIGT mycket BÄTTRE än solnas. Vi har spets på varje position och har en oerhört RESPEKTERAD tränartrojka. Att vi har en psykopatpajas i målet ska inte spela någon roll. Trots vårt totala övertag på pappret förmår laget INTE ATT SKAPA EN ENDA JÄVLA MÅLCHANS under TJUGO minuter i den sista perioden. INGEN spelare förutom Marcus Nilson kan skapa någonting kreativt och INGEN visar något hjärta för DIF eller hat mot aik. INGEN tacklar, ingen bromsar snö i ansiktet på Fasth, INGEN delar ut tjuvnyp, INGEN försöker väcka laget genom ett slagsmål eller lite gruff, INGEN står upp framför egen kasse, INGEN skäller på domare, INGEN är kylig, INGEN är het, ALLA tappar all form av känsla för spelet så fort det blir derby. Förstår spelarna inte hur otroligt jävla viktiga dessa matcher är? Jag tror inte det och helt ärligt, jag ska gå på den öppna träningen imorgon och visa mitt missnöje. Dags för DFG att göra samma sak? Detta ÄR INTE acceptabelt och jag vill inte se EN ENDA leende spelare imorgon.

4. VÅRA STÖTTESPELARE. Avgå alla. Orkar inte se er mer.

5. LÄTTJAN. Går väl hand i hand med inställningspunkten, men jag SER spelare som inte ens ser besvikna ut efter matchjäveln. Det är för mig så jävla äckligt att det slår alla rekord. Spelare som Kempe och Krüger bryr sig inte ett skvatt och jag kunde nästan ana ett leende på deras läppar när de stod nära sargen under matchen, trots underläge. Är detta acceptabelt, Djurgårdsvänner? Jag tror att detta slöa, fantasilösa och överbetalda säckgäng behöver en uppsträckning av några mindre uppskattade C-vänner, innan vi står på ruinens brant igen. Vi kommer att TORSKA ALLA derbymatcher mot solna om det fortsätter så här. Och gör vi det, då kommer Mäklarens liv inte gå att rädda.

Avslutningsvis vill jag bara avsluta med att be om ursäkt för mina ordval ibland, men detta är så oerhört viktigt och jag är så fruktansvärt besviken på spelarna att ett vuxet vokabulär inte räcker till. Dom kan dra åt helvete ett tag och sedan komma tillbaka när de fattar vilken klubb de spelar för.

HELVETES JÄVLA KUK

Håller med i varje stavelse. Mår fan illa och nej jag vill aldrig se den där jävla Owuya i DIF-målet någonsin igen. Om tränarna ger honom en enda chans till så vet jag inte vad jag gör. Man kan inte acceptera vad som helst!
Användarvisningsbild
Caveman
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Caveman »

Millwall skrev:
Jockmaniac skrev:Äckliga medgångare i DIF-klacken idag! Hur fan kan ni gå innan matchen är slut. Ni är en skam för er själva. Börja heja på solna hybris IF istället!
Var det inte du som gnällde på Linkan så förbannat för nått år sedan. Frågan man kan ställa sig är om det är mindre illa än att gå när DIF Hockey inte spelat?
Vem fan bryr sig om vad en snorunge i från obygden tycker..... Inte många...
V-sign

Inlägg av V-sign »

Jag lär inte kunna sova i natt....

Helvetes jävla skit!
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac skrev:Äckliga medgångare i DIF-klacken idag! Hur fan kan ni gå innan matchen är slut. Ni är en skam för er själva. Börja heja på solna hybris IF istället!
Kom igen... ibland får man fan acceptera att vissa inte orkar med mer.
Expert.
Användarvisningsbild
lajjnus

Inlägg av lajjnus »

Mäklaren skrev: 1. MARK ''VÅLDTA MIG'' OWUYA. Du är den i särklass sämsta och mest håglösa målvakten som har snörat på sig ett par skridskor. Att du är så fruktansvärt självsäker och tror att du är jättebra måste vara någon slags dimmridå i din skalle som försöker trycka undan att du har haft en jobbig uppväxt i någon slumområde. Jag vill aldrig mer se dig i DIF-målet förrän du, på dina bara knän, ber om ursäkt till alla oss fans och betalar tillbaka oss våra matchbiljetter genom att låta din lön dras in för resten av livet. Du är inte ens värd vatten och bröd din satans egocentriska jävel. Jag vill inte se någon jävla sosse på detta forum som nu kommer och försvarar honom med ''sånt som händer'' och ''han har otur''. Det är ingen slump att han släpper in såna här mål. Killen är ett stort skämt och bör så fort som möjligt skänkas till Bajen Fans eller liknande förening där han passar in. Eller just det, ingen vill ha honom. Bara DIF, som kör social bullbakarverksamhet och verkligen år efter år vägrar att visa något missnöje ö h t mot egna spelare genom att ersätta dem.

2. MATCHVÄRMNINGEN I EFTERMIDDAG. Jag vill aldrig, ALDRIG, ALDRIG mer höra att stämningen har varit lätt och humoristisk på en träning med DIF Hockey inför en match som denna. aik:arna tar denna match på fullaste allvar och är toktaggade, medan DIF:s missbildade legoknektar glider omkring och garvar och leker bara timmarna före matchstart. DET SKA TAMIGFAN VAR FULL JÄVLA TAGGNING OCH ALLVAR. Det SKA vara slagsmål, blodvitor och stygn på en träning före en match av denna kaliber. Jag är dessutom starkt hatisk och mordbenägen mot spelarnas agerande vid introt... slött glidande in på isen och totalt nonchalant jävla inställning. Jag vill ALDRIG mer se något liknande.

3. INSTÄLLNINGEN PÅ ISEN. Nu kommer vi kanske till den värsta punkten av dem alla. VI HAR ett LAG PÅ PAPPRET som SKA vara OTROLIGT mycket BÄTTRE än solnas. Vi har spets på varje position och har en oerhört RESPEKTERAD tränartrojka. Att vi har en psykopatpajas i målet ska inte spela någon roll. Trots vårt totala övertag på pappret förmår laget INTE ATT SKAPA EN ENDA JÄVLA MÅLCHANS under TJUGO minuter i den sista perioden. INGEN spelare förutom Marcus Nilson kan skapa någonting kreativt och INGEN visar något hjärta för DIF eller hat mot aik. INGEN tacklar, ingen bromsar snö i ansiktet på Fasth, INGEN delar ut tjuvnyp, INGEN försöker väcka laget genom ett slagsmål eller lite gruff, INGEN står upp framför egen kasse, INGEN skäller på domare, INGEN är kylig, INGEN är het, ALLA tappar all form av känsla för spelet så fort det blir derby. Förstår spelarna inte hur otroligt jävla viktiga dessa matcher är? Jag tror inte det och helt ärligt, jag ska gå på den öppna träningen imorgon och visa mitt missnöje. Dags för DFG att göra samma sak? Detta ÄR INTE acceptabelt och jag vill inte se EN ENDA leende spelare imorgon.

5. LÄTTJAN. Går väl hand i hand med inställningspunkten, men jag SER spelare som inte ens ser besvikna ut efter matchjäveln. Det är för mig så jävla äckligt att det slår alla rekord. Spelare som Kempe och Krüger bryr sig inte ett skvatt och jag kunde nästan ana ett leende på deras läppar när de stod nära sargen under matchen, trots underläge. Är detta acceptabelt, Djurgårdsvänner? Jag tror att detta slöa, fantasilösa och överbetalda säckgäng behöver en uppsträckning av några mindre uppskattade C-vänner, innan vi står på ruinens brant igen. Vi kommer att TORSKA ALLA derbymatcher mot solna om det fortsätter så här. Och gör vi det, då kommer Mäklarens liv inte gå att rädda.

Avslutningsvis vill jag bara avsluta med att be om ursäkt för mina ordval ibland, men detta är så oerhört viktigt och jag är så fruktansvärt besviken på spelarna att ett vuxet vokabulär inte räcker till. Dom kan dra åt helvete ett tag och sedan komma tillbaka när de fattar vilken klubb de spelar för.

HELVETES JÄVLA KUK
Håller med helt och hållet. Du borde fan bli president. Jag skäms över det jag såg idag. Åt helvete med allt.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Mäklaren skrev:Håll i hatten nu alla moraltanter, för nu kommer motorsågen att gå varm här inne. Jag måste gardera mig genom att be alla personer under 20 år att gå och lägga sig nu, annars kan ni få men för livet av detta inlägg som nu stundar.

Jag väljer att fokusera på fem punkter. Egentligen borde jag använda mig av 300, men då inte detta forum hade räckt till då, så håller jag mig till dessaf em. Nä förresten, DIF är så monumentalt genomusla och vidriga att jag hade kunnat använda mig av tre miljarder punkter. Men nu blir det dessa fem, fem, fem.

1. MARK ''VÅLDTA MIG'' OWUYA. Du är den i särklass sämsta och mest håglösa målvakten som har snörat på sig ett par skridskor. Att du är så fruktansvärt självsäker och tror att du är jättebra måste vara någon slags dimmridå i din skalle som försöker trycka undan att du har haft en jobbig uppväxt i någon slumområde. Jag vill aldrig mer se dig i DIF-målet förrän du, på dina bara knän, ber om ursäkt till alla oss fans och betalar tillbaka oss våra matchbiljetter genom att låta din lön dras in för resten av livet. Du är inte ens värd vatten och bröd din satans egocentriska jävel. Jag vill inte se någon jävla sosse på detta forum som nu kommer och försvarar honom med ''sånt som händer'' och ''han har otur''. Det är ingen slump att han släpper in såna här mål. Killen är ett stort skämt och bör så fort som möjligt skänkas till Bajen Fans eller liknande förening där han passar in. Eller just det, ingen vill ha honom. Bara DIF, som kör social bullbakarverksamhet och verkligen år efter år vägrar att visa något missnöje ö h t mot egna spelare genom att ersätta dem.

HELVETES JÄVLA KUK

Word!
Magnutz

Inlägg av Magnutz »

Nyss hemkommen. Synd att säga att det där jävla superman-tifot känns sådär jävla risigt just nu.. vilken satans töntgrej. Återkommer... med mer.
Nu tar vi mazarin så ses vi sen.
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Millwall skrev:
Var det inte du som gnällde på Linkan så förbannat för nått år sedan. Frågan man kan ställa sig är om det är mindre illa än att gå när DIF Hockey inte spelat?
Jag har gnällt på många igenom alla år som Djurgårdare! Men likförbannat så står jag där... Jag tänker inte gnälla på någon speciell idag efter som alla spelade som kärringar med brutna höftkulor. Finns ingen som förtjänar att lyftas fram och samtliga spelare bör be varandra, fansen(de riktiga Djurgårdarna som stod kvar) och föreningen om ursäkt. Att gå in utan någon som helst stolthet och klubbkänsla är inte okej. That's it! Men de som lämnade matchen pissade minst lika mycket på skölden som spelarna gjorde idag. Det är tamefan värre än Owuyas insats! För att inte tala om DFG som står och hånar Mark mer än motståndarlaget. Kan du förklara för mig hur det hjälper oss, och hur det gör att han lirar bättre? Personligen så sjöng jag med i Sandberg-ramsan helt enkelt för att jag kände att ett målvaktsbyte var nödvändigt. Owuya hade absolut noll självförtroende vilket syntes på kroppsspråket. Men jag sjöng för skölden, jag sjöng för föreningen, jag sjöng för mitt lag, inte för spelarna. De var inte värda det.

Förresten, det står på diverse olika sidor att ajk är bäst i Sthlm. Sen när är solna IF ett Stockholmslag? Faktafel helt enkelt! Bör nog skicka iväg ett mail så att man inte slår i folk en massa lögner.
100% DJURGÅRDSJ***L
Ellelicious

Inlägg av Ellelicious »

Jag kommer självklart vara på den öppna träningen imorgon! Hoppas spelarna förstår att vi måste visa mer hjärta för att nå resultat!
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

Hur i helvete kan man stå och flina efter matchen???????
http://tv.expressen.se/sport/1.2201599/ ... e-skit-dar
DIF!
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Efter att ha tänkt efter lite..

Det som var på gång, kedjorna som föll på plats, alla som jobbade så bra, har på 60 minuter fallit ner i botten. Som vanligt efter en stortorsk så har man svårt att se hur fasen vi ska vinna över något lag. Det är många frågor som ska bli besvarade mot Skellefteå på lördag. Och om vi spelar som vi gjorde idag så är det risk att det blir ännu större siffror mot oss.

Dock så tror jag att Hardy och grabbarna kan vända på den här skutan och ta tag i "stjärnorna". Vi hade ju något på gång matcherna innan den här, och det är viktigt att vi snabbt glömmer den här matchen och tar vid där vi slutade mot SSK. Om vi inte gör det blir det tungt.

Och Sandberg ska stå på lördag, finns inget annat!
Jockmaniac

Inlägg av Jockmaniac »

Caveman skrev:
Millwall skrev:
Vem fan bryr sig om vad en snorunge i från obygden tycker..... Inte många...
Hade du inte ignorerat mig? Inte visste jag att du var så nyfiken på mig ändå... Hoppas du haft en trevlig kväll med chipspåsen och dippen. Ta du ett par extra lökringar också, det är du värd så duktig som du har varit med att visa din kärlek idag.

Förresten, våldtagit några nya barn på vägen hem till den blåslagna flickvännen? Ha det så trevligt med Dulle vid isoleringen!
100% DJURGÅRDSJ***L
Användarvisningsbild
Kentta

Inlägg av Kentta »

Daniel942 skrev:Hur i helvete kan man stå och flina efter matchen???????
http://tv.expressen.se/sport/1.2201599/ ... e-skit-dar
Jag blir äcklad av den där "mannen".
Användarvisningsbild
SirDIFalot

Inlägg av SirDIFalot »

Jockmaniac: Han ser ju dina inlägg om dom quotas av någon annan. Dvs Millwall.
Expert.
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

Det är märkligt att det är "bönder" som sågar DIF-publiken.....
Låst