-daniel- skrev:Jo fast det stod ju något om att de hade testat att kyla ner den innan match och då hade det fungerat, så antagligen var det väl just det som gjordes i de påföljande matcherna han var med.
PatteW skrev:Nån som vet hur det är med Riddarn?
Han gick ju av i matchen mot Jokerit och haltade ut till omklädningsrummet.
Mycket oroväckande inför säsongen. Han är dessutom skadebenägen, känns skakigt att ha en förstakeeper som går sönder så ofta.
Jag med sällskap stod på klacksektion bakom Djurgårdskassen när han skadade sig i andra perioden under matchen mot Jokerit..Han fick ont och hade svårt att resa sig efter en makalös spagat liknande räddning (mycket bra räddning). Eftersom det blev lite gruff efter hans räddning tror jag inte många såg att han faktiskt satt kvar på isen ganska länge efter räddningen. Reste sig med möda och hade lite snack med andra domaren som med största sannolikhet såg att ahn hade ont. Sen spelade han väl en 5 minuter till innan han gick av isen. Under de här 5 minuterna syntes det tydligt att han testade och försökte men att han tog nog bara det säkra före det osäkra och gick av för att inte förvärra ev. skada. Jag tror dock det var en sträckning "bara"....
Hoppas jag har rätt..även om Mark har sett ok ut!
F ö måste jag spy ut min besvikelse över ALLA som SITTER ner på klacksektion även om det är en försäsongsmatch. Det var direkt pinsamt att SITTPLATS uppmanade STÅPLATS genom ramsan "Ståpalts - ställer er upp".. Hallå?! Va fan?! Stå upp för laget - ALLTID!!
Grrr..Hoppas på bättring om en vecka mot Gävlebona!
Senast redigerad av Mary den 2010-09-01 08:42:08, redigerad totalt 1 gånger.
PatteW skrev:Nån som vet hur det är med Riddarn?
Han gick ju av i matchen mot Jokerit och haltade ut till omklädningsrummet.
Mycket oroväckande inför säsongen. Han är dessutom skadebenägen, känns skakigt att ha en förstakeeper som går sönder så ofta.
Verkar som att min oro kring Ridderwalls skadebenägenhet var helt befogad. Hoppas det inte är något allvarligt. Men jag har alltid haft en känsla av att Stefan aldrig kommer bli nummer 1 och en målvakt att lita på. Fråga mig inte varför, bara en känsla jag fått som sagt.
Man kan säga samma sak nu, räkna INTE IN Ragge än, vilja & inställning har lite med att göra hur kroppen håller..... Låt han ta emot och dela ut några tacklingar innan vi ropar hej.