Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!
Re: Fredrik "Linkan" Bremberg | Mannen, myten, legenden!
Problemet med det resonemanget är att han inte var välkommen till den "ljusa sidan". Klart han ska hyllas. Men det räcker med en ramsa.
Varför skulle vi sjunga Fredrik Brembergs järnkaminer? Varför skulle vi sjunga Nisse Ekmans järnkaminer?
Vi har "Finns bara en Fredrik Bremberg", "Han gör som han vill".. varför ska vi använda en ramsa som vi alltid använder till tränarna?
Vi har "Finns bara en Fredrik Bremberg", "Han gör som han vill".. varför ska vi använda en ramsa som vi alltid använder till tränarna?
- Daniel942
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Självklart menade jag inte att de som inte sjunger med är judas, ville bara spegla artikeln lite 
Men för mig är det självklart att #23 ska hyllas. Han var våran viktigaste person för ett tag sedan, har vi glömt det? Jag har inte. Och nu är det ju inte så att han valde HV före DIF, det var ju vi som inte ville ha honom.
Soldaten: Tror inte det skulle ge någon sådan känsla som du pratar om till någon annan i laget. Skulle mackan krita på nu för LHC istället så skulle ju ingen sjunga om han eftersom vi ville ha kvar honom.

Men för mig är det självklart att #23 ska hyllas. Han var våran viktigaste person för ett tag sedan, har vi glömt det? Jag har inte. Och nu är det ju inte så att han valde HV före DIF, det var ju vi som inte ville ha honom.
Soldaten: Tror inte det skulle ge någon sådan känsla som du pratar om till någon annan i laget. Skulle mackan krita på nu för LHC istället så skulle ju ingen sjunga om han eftersom vi ville ha kvar honom.
DIF!
- SirDIFalot
Apapap!!!DIF_Soldier skrev:Håller med. Ingen ensam man är större än Djurgården Hockey. Vi ska visa honom heder och respekt, utöver det är han numera vår fiende på isen. Dessutom, vad sänder det för signaler till resten av laget om vi skulle sjunga om en person som nu konverterat till Den Mörka Sidan??Lakrisal skrev:Håller inte alls med. Det är upp till varje person hur man vill göra. Nu kommer jag inte finnas på plats eftersom jag flyttar men jag hade nog stått tyst under den ramsan.Daniel942 skrev:Den som inte sjunger med i Fredrik Brembergs Järnkaminer är judas.
Nej, jag förespråkar Nisse Ekmans järnkaminer!
Tränarna och Ölvestad, that's it. Annars tappar den i styrka om vi skulle börja sjunga den vid varje bra spelare.
Undantag är när något spelare firar 500 matcher eller något. Annars, ENDAST tränarna och Ölvestad.
Expert.
Tycker vi ska sjunga: ”Fredrik Bremberg håller på Djurgårn...” och/eller "En Fredrik Bremberg, det finns bara en Fredrik Bremberg..."
- DIF_Soldier
Ja, det kan jag köpa! Men inget annat! Med andra ord - behandla Linkan på ståplats som vi behandlar Challe. Inte för mycket, inte för lite.tomten skrev:Tycker vi ska sjunga: ”Fredrik Bremberg håller på Djurgårn..."
Säg den glädje som varar
-
- Kontakt:
Enig!DIF_Soldier skrev:Ja, det kan jag köpa! Men inget annat! Med andra ord - behandla Linkan på ståplats som vi behandlar Challe. Inte för mycket, inte för lite.tomten skrev:Tycker vi ska sjunga: ”Fredrik Bremberg håller på Djurgårn..."
GULTRÖTTBLÅTT
då, nu, för evigt!
då, nu, för evigt!
Om någon skulle få för sig att bua ut honom är de dumma i huvudet och hylla en motståndarspelare under pågående match kommer iaf. jag aldrig att göra (möjligtvis att "Fredrik Bremberg håller på Djurgår´n" kan vara ok). Linkan vet nog redan själv vad han betytt för DIF.
We can be Heroes http://www.youtube.com/watch?v=PTEj-uuLUw0
"Fredrik Bremberg håller på Djurgårn"
Den är grymt klockren. Och absolut INTE bua ut Bremberg....det finns inte på kartan. Den som buar åt honom slänger vi ut.
Den är grymt klockren. Och absolut INTE bua ut Bremberg....det finns inte på kartan. Den som buar åt honom slänger vi ut.
- Tessan
- Medlem: Ja, ständig medlem
tomten skrev:Tycker vi ska sjunga: ”Fredrik Bremberg håller på Djurgårn...” och/eller "En Fredrik Bremberg, det finns bara en Fredrik Bremberg..."
Håller med! Det är bra ramsor som visar att vi tackar för allt han gjort för oss - dessutom stämmer det. "Inte för mycket, inte för lite" är också bra och givetvis skall han inte hyllas mer än det lag som nu är våra krigare.
Nisse Ekman måste bara få en egen sång! Vi är för dåliga på att få till bra sånger för att hylla enskilda spelare. Det mest patetiska är "Oremo - han gör alla våra mål"

Tycker det är bra att vi är återhållsamma över spelarsånger. Ska man få en sång ska man vara något speciellt. Därför gillar jag inte riktigt Oremo-sången heller. Även om den är jävligt skön.
Landsortslagen försöker ju göra sånger om alla spelare som gör ett mål för dom, alternativt spelar mer än 2 säsonger i laget.
Edit: Helt offtopic inlägg märkte jag.
Bremberg verkar ju gå bättre o bättre i HV. En slowstarter som alltid.
Landsortslagen försöker ju göra sånger om alla spelare som gör ett mål för dom, alternativt spelar mer än 2 säsonger i laget.
Edit: Helt offtopic inlägg märkte jag.
Bremberg verkar ju gå bättre o bättre i HV. En slowstarter som alltid.
Född till sportchef.
Det går grymt bra för Linkan i Hv just nu.. Tror han kommer göra stor nytta i Hv-Dressen iår! 

- Jim Morrison
Ännu har väl säsongen inte börjat?Jhaan skrev:Det går grymt bra för Linkan i Hv just nu.. Tror han kommer göra stor nytta i Hv-Dressen iår!
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Frasse
- Medlem: Ja, ständig medlem
Tråd rensad
Intressant med teologi lära så här på morgonen och visst är det så att Linkan är Gud, men nu är det dags att återgå till ämnet.
Intressant med teologi lära så här på morgonen och visst är det så att Linkan är Gud, men nu är det dags att återgå till ämnet.
Mesta Mästarna är här, Djurgårdens IF
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001
1926, 1950, 1954, 1955, 1958, 1959, 1960, 1961, 1962, 1963, 1983, 1989, 1990, 1991, 2000, 2001