Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Hehe aftonbladet har läst Expressens artikel men vill ju inte sno konkurrentens citat, men får inte ut något av Alexandersson. Och kan därför inte avslöja varför de tror att han stannar.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7309908.ab
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 7309908.ab
Expert.
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Medlem: Ja, vanlig medlem
När Chicago bekräftat det.SirDIFalot skrev:Men när kan vi egentligen vara säkra? När han glider in på Hovet första matchen? När Krüger säger det med egna ord?
Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Hoppas hoppas angånde Krüger, men när vet vi mer ang Mackan?!?
Är det någon som har någon aning? Känns som han är sista pusselbiten för att komplett och bra lag till kommande sesse!?
Är det någon som har någon aning? Känns som han är sista pusselbiten för att komplett och bra lag till kommande sesse!?
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
- -daniel-
Ja, alltså om jag var Engström så skulle jag kontakta Chicago och höra mig för direkt hos dem. Skulle iofs inte förvåna mig ett dugg om klubben (dvs DIF i det här fallet) är tvingade att gå via den agent som företräder spelaren enligt något idiotiskt regelsystem...Snazzi skrev:När Chicago bekräftat det.SirDIFalot skrev:Men när kan vi egentligen vara säkra? När han glider in på Hovet första matchen? När Krüger säger det med egna ord?
Fy fan vilka svikare vi fostrar i Djurgården...
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
- -daniel-
Utveckla. Svikare för att de väljer att sticka över till NHL och tjäna 20 gånger mer pengar, samt att få spela en mer attraktiv ishockey? Av med nattmössan och vakna.Mäklaren skrev:Fy fan vilka svikare vi fostrar i Djurgården...
Håller med dig! Vi ska vara stolta som Djurgårdare som producerar så duktiga hockeyspelare. År efter år skickar vi skickliga spelare till NHL!-daniel- skrev:Utveckla. Svikare för att de väljer att sticka över till NHL och tjäna 20 gånger mer pengar, samt att få spela en mer attraktiv ishockey? Av med nattmössan och vakna.Mäklaren skrev:Fy fan vilka svikare vi fostrar i Djurgården...
Djurgårdare blir man inte, det föds man som!
Ett mycket moget beslut av Krüger. Är mycket tacksam att han inte drar över direkt. Nu kan man andas ut. Det kanske blir bra ändå!
Lägg ner surret om att Kruger skulle vara en svikare.
Att spelare drar till NHL kan nästan aldrig vara ett svek. Skulle han dragit till annan ES-klubb/finland eller nåt. Då kanske man kan snacka svek.
Men att spela i NHL med grym lön, nja inte i min bok.
Mäklaren, på vilket sätt är det ett svek?
Att spelare drar till NHL kan nästan aldrig vara ett svek. Skulle han dragit till annan ES-klubb/finland eller nåt. Då kanske man kan snacka svek.
Men att spela i NHL med grym lön, nja inte i min bok.
Mäklaren, på vilket sätt är det ett svek?
Född till sportchef.
- Lee Harvey Oswald
Ja se dessa giriga ungdomar, vad ska han till nhl för?Mäklaren skrev:Fy fan vilka svikare vi fostrar i Djurgården...
Varför kunde inte Marcus nöjt sig med gratis SL-kort & garanterat massor av istid i DIF?

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Svikare? Tvärt om! Tack för att du stannar Marcus! 

För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
-
Dummaste jag lästMäklaren skrev:Fy fan vilka svikare vi fostrar i Djurgården...
Djurgårdens IF
Ironi?Mäklaren skrev:Fy fan vilka svikare vi fostrar i Djurgården...
Det är tyvärr så här det fungerar i dagens hockey, NHL suger upp varende talang från Elitserien, ibland känns det lite hopplöst att DIF plockar fram talanger från J-20 som sedan NHL väljer att plocka över. Nu får Kruger göra som Engqvist gjorde, som skrev på för ett NHL lag men blev utlånade till DIF ytterligare en säsong.
Man blir lite irriterad på NHL i bland, men tyvärr är det så här det fungerar. Nu får vi hoppas att ytterligare några juniorer kan ta steget och bli ordinarie i DIF.
Senast redigerad av Caveman den 2010-06-16 12:46:34, redigerad totalt 1 gånger.
- -daniel-
Ja, gratis SL-kort är inte att förkasta. Det är väl 700:- pix i månaden, grovt räknat runt 8000:- / år vår gode Marcus skulle tjäna in (ungefär vad han tjänar under en lunchrast i Chicago).Lee Harvey Oswald skrev: Varför kunde inte Marcus nöjt sig med gratis SL-kort
Betänk också vilka underbara platser man kan beskåda med ett SL-kort: Hagsätra med dess gnistrande pulserande liv från hela världen, Fittja med den underbara atmosfären eller varför inte Rågsved? Sveriges högsäte. Ja menar vem är intresserad av Sears Tower eller Millenium Park när man kan flanera på kniv-söder?
Annars kan ju Marcus köra sommarlovskortet, som bara kostar 400 spänn för hela sommaren, och det funkar som ett pluskort! Så då kan han åka till Fittja mitt i natten!-daniel- skrev:Ja, gratis SL-kort är inte att förkasta. Det är väl 700:- pix i månaden, grovt räknat runt 8000:- / år vår gode Marcus skulle tjäna in (ungefär vad han tjänar under en lunchrast i Chicago).Lee Harvey Oswald skrev: Varför kunde inte Marcus nöjt sig med gratis SL-kort
Betänk också vilka underbara platser man kan beskåda med ett SL-kort: Hagsätra med dess gnistrande pulserande liv från hela världen, Fittja med den underbara atmosfären eller varför inte Rågsved? Sveriges högsäte. Ja menar vem är intresserad av Sears Tower eller Millenium Park när man kan flanera på kniv-söder?
Tänk vilka fantastiska äventyr!
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.