Också hört något om det men är lite skeptisk av flera anledningar. Josef verkar som regel alltid tidigare i sin karriär gå till högstbjudande, det i kombination med att han fortfarande (antar jag iaf) känner en hel del SSK-spelare gör att jag nog kan tycka han borde valt SSK om läget fanns. Fast & andra sidan så nämnde han i en gammal intervju jag läste att han var trött på att spela i bottenlag i ES - så han kanske vill till ett lag på uppgång? Kanske kan detta trots allt tala för det där påståendet...Remy Lebeau skrev:Kollade på ett annat SSK-forum där dom sa att SSK gav ett bättre kontrakt rent ekonomiskt men att Josef var imponerad av Hardy. Kul om så är fallet.
Välkommen Josef Boumedienne
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Re: Välkommen Josef Boumedienne
Som 32-åring (med fru och några barn?) börjar han kanske omprioritera i livet. Att spela i Stockholm och i ett lag med chans att vinna något kanske inte lät så dumt efter att ha flängt runt i 10 år.-daniel- skrev:Också hört något om det men är lite skeptisk av flera anledningar. Josef verkar som regel alltid tidigare i sin karriär gå till högstbjudande, det i kombination med att han fortfarande (antar jag iaf) känner en hel del SSK-spelare gör att jag nog kan tycka han borde valt SSK om läget fanns. Fast & andra sidan så nämnde han i en gammal intervju jag läste att han var trött på att spela i bottenlag i ES - så han kanske vill till ett lag på uppgång? Kanske kan detta trots allt tala för det där påståendet...Remy Lebeau skrev:Kollade på ett annat SSK-forum där dom sa att SSK gav ett bättre kontrakt rent ekonomiskt men att Josef var imponerad av Hardy. Kul om så är fallet.
- Remy Lebeau
Publicerar Expressens tio frågor till Josef.
Efter KHL och NHL, hur ser du på att flytta hem?
Jag såg en del elitseriehockey förra säsongen. Och det jag såg var riktigt roligt. Mer far och mer passion. Det har jag kanske inte tyckt om Elitserien förut. Jag är en riktig hockeymänniska, jag lever för det här dygnet runt och jag vill tycka det är roligt.
Varför föll valet på Djurgården?
Det var mest intresserade och visade att de verkligen ville ha mig. De har hört sig för i flera år.
Nu tog jag ock familjen beslutet att vara i Stockholm, den här säsongen och då var Djurgården det enda alternativet.
Många trodde nog att du skulle hamna i SSK?
Jag har inte haft något kontakt alls med SSK. Det har väl varit rykten, men jag har inte hört något.
Din populäritet hos SSK-fansen lär ju i alla fall gått ner en smula nu?
Ja, det må så vara.
Det kommer bli speciellt att möta SSK. Jag har spelat flera år i klubben och har bott i stan, så det är klart att det kommer bli speciellt.
Vad är målsättningen med Djurgården?
Jag ser ingen anlednin till att vi inte skulle vara lika bra nästa år. Vi har tappat några, men också fått in namn som Nisse Ekman. Dessutom har de unga grabbarna, som Krüger blivit ett år äldre.
Vad är ditt intryck av Hardy Nilsson?
Jag har snackat en del med Hardy, men intrycken är väl att han är en bra tränare. Hans lag presterar alltid och är guldkandidater i alla lag och alla länder som han varit i.
Känner du några av spelarna i laget?
Ja, Marcus Nilson och jag är ju jämnåriga så vi har ju mött varandra i ungdomsåren. Nisse Ekman känner jag också lite grann och jag och Jimmie Ölvestad spelade tillsammans i Tampa Bay.
Det har varit grymt tryck på Hovet iå, spelade det in i ditt beslut?
Ja, självklart.
Det är mycket roligare att spela när det är drag runt allting. Det lär ju kunna bli rätt bra derbyn nästa år också. Jag hoppas att vi kan prestera bra så att publiken fortsätter komma. Det betyder mycket.
Kontraktet är skrivet på 1+1 år, hur långt ser du i framtiden?
Inte långt alls faktiskt. Jag har inte tänkt så mycket på det. Jag hade väl kunnat hamnat i vilken liga som helst nu, men Djurgården kändes mest rätt.
Tre Kronor?
Självklart om man får chansen, men det är svårt att snacka om i Maj. Man måste göra en bra säsong först , men självklart skulle jag vilja spela i Tre Kronor. Jag har inte varit med så mycket av olika anledningar.
Efter KHL och NHL, hur ser du på att flytta hem?
Jag såg en del elitseriehockey förra säsongen. Och det jag såg var riktigt roligt. Mer far och mer passion. Det har jag kanske inte tyckt om Elitserien förut. Jag är en riktig hockeymänniska, jag lever för det här dygnet runt och jag vill tycka det är roligt.
Varför föll valet på Djurgården?
Det var mest intresserade och visade att de verkligen ville ha mig. De har hört sig för i flera år.
Nu tog jag ock familjen beslutet att vara i Stockholm, den här säsongen och då var Djurgården det enda alternativet.
Många trodde nog att du skulle hamna i SSK?
Jag har inte haft något kontakt alls med SSK. Det har väl varit rykten, men jag har inte hört något.
Din populäritet hos SSK-fansen lär ju i alla fall gått ner en smula nu?
Ja, det må så vara.
Det kommer bli speciellt att möta SSK. Jag har spelat flera år i klubben och har bott i stan, så det är klart att det kommer bli speciellt.
Vad är målsättningen med Djurgården?
Jag ser ingen anlednin till att vi inte skulle vara lika bra nästa år. Vi har tappat några, men också fått in namn som Nisse Ekman. Dessutom har de unga grabbarna, som Krüger blivit ett år äldre.
Vad är ditt intryck av Hardy Nilsson?
Jag har snackat en del med Hardy, men intrycken är väl att han är en bra tränare. Hans lag presterar alltid och är guldkandidater i alla lag och alla länder som han varit i.
Känner du några av spelarna i laget?
Ja, Marcus Nilson och jag är ju jämnåriga så vi har ju mött varandra i ungdomsåren. Nisse Ekman känner jag också lite grann och jag och Jimmie Ölvestad spelade tillsammans i Tampa Bay.
Det har varit grymt tryck på Hovet iå, spelade det in i ditt beslut?
Ja, självklart.
Det är mycket roligare att spela när det är drag runt allting. Det lär ju kunna bli rätt bra derbyn nästa år också. Jag hoppas att vi kan prestera bra så att publiken fortsätter komma. Det betyder mycket.
Kontraktet är skrivet på 1+1 år, hur långt ser du i framtiden?
Inte långt alls faktiskt. Jag har inte tänkt så mycket på det. Jag hade väl kunnat hamnat i vilken liga som helst nu, men Djurgården kändes mest rätt.
Tre Kronor?
Självklart om man får chansen, men det är svårt att snacka om i Maj. Man måste göra en bra säsong först , men självklart skulle jag vilja spela i Tre Kronor. Jag har inte varit med så mycket av olika anledningar.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Tror att Josef kommer bli en publikfavorit i vinter.