Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Stefan Lassen (Danmark) är tydligen klar enlig messama. Någon som sett han spela?
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=12502
Sörensen gör ett fantastiskt mål på egen hand då han trycker sig fram, dribblar av en leksing innan han sprätter upp pucken högt bakom Alsenfelt.
Gillar att vi får in en bra defensiv back till.
Lassen är väl ganska allround. Tror att hon kommer utvecklas i DIF.
Ragge - Honken
Josef - Lassen
Printz - Eklund
Utvecklas Lassen rätt och Eklund håller i sin slutspelsform så har vi kompetenta backar. Inget snack. Sen kan man väl se det negativt också. Är säker på att någon här på forumet kommer yttra dessa tankar snart.
Ragge - Honken
Josef - Lassen
Printz - Eklund
Utvecklas Lassen rätt och Eklund håller i sin slutspelsform så har vi kompetenta backar. Inget snack. Sen kan man väl se det negativt också. Är säker på att någon här på forumet kommer yttra dessa tankar snart.
Född till sportchef.
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Spontana tanken var "WHAT?". Men tycker det känns ganska OK, nu har jag inte sett han spela speciellt mycket (och ingen jag lagt på m innet) men det känns ändå OK om han håller en bra defensiv kvalité. Hoppas verkligen detta är en indikation på att en bra center skall värvas nu - annars blir jag riktigt besviken.
Sen är det så klart jäkligt tråkigt att inte Kronwall eller någon annan etablerad back ansluter, men tycker vår backuppsättning ser hyfsat stabil ut.
Sen är det så klart jäkligt tråkigt att inte Kronwall eller någon annan etablerad back ansluter, men tycker vår backuppsättning ser hyfsat stabil ut.
Lassen var helt klart en högoddsare. Spontant slog det mig att iom att Lassen är en defensiv back så kanske det betyder att Ragge kommer ta en mer offensiv roll igen ifall man bryter konstellationerna från förra säsongen.android skrev:Gillar att vi får in en bra defensiv back till.
Ragge - Honken
Josef - Lassen
Printz - Eklund
Kom som en enorm chock för mig, vart helt paff, tre nyförvärv på tre dagar
Hoppas detta betyder att man lägger alla pengar på att signa upp mackan på långtidskontrakt och värvar in en ruskigt bra center. Med det laget har vi KAPACITET, tänk om Josefsson inte platsar i New Jersey då
Någon med koll på Lassen? Själv tycker jag att det är ett hyffsat nyförvärv, han kan nog ta några kliv i utvecklingen hos oss.

Hoppas detta betyder att man lägger alla pengar på att signa upp mackan på långtidskontrakt och värvar in en ruskigt bra center. Med det laget har vi KAPACITET, tänk om Josefsson inte platsar i New Jersey då

Någon med koll på Lassen? Själv tycker jag att det är ett hyffsat nyförvärv, han kan nog ta några kliv i utvecklingen hos oss.
DIF för alltid<3
Taskig rubriksättning av Hockeykanalen när dom skrev "Ex-Djurgårdare flyttare hemåt".
http://www.hockeykanalen.se/1.1660061/2 ... ttar_hemat
Dock så gällde det Jiri Marusak som åkte hem till Tjeckien.
http://www.hockeykanalen.se/1.1660061/2 ... ttar_hemat
Dock så gällde det Jiri Marusak som åkte hem till Tjeckien.
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Detta skrev jag den 21 maj!Kentta skrev:Är Stefan Lassen något intressant för DIF? Han har tydligen brytit kontraktet med Leksand..

- Jim Morrison
Kul värvning! Lassen är en stor back med mycket potential som absolut håller i Elitserien. Och, wow, vad mycket storlek vi har i backuppsättningen nu.
Ragge: 186
Honken: 193
Josef: 185
Lassen: 190
Printz: 193
Och sen Eklund som är 181, men äh, känns som att vi har de största backarna i Elitserien nästa säsong (orkar inte kolla upp
)
Och sen Eklund som är 181, men äh, känns som att vi har de största backarna i Elitserien nästa säsong (orkar inte kolla upp

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Då var ersättarna till Kyle och Timmy klara.
Josef kan säkert ersätta Timmy. Båda är skridskoskickliga och stabila tvåvägsbackar.
Lassen då? Tja 1+5 p i Allsvenskan får en väl inte att tro att vi har en ny Kyle. Nu ska man väl inte stirra sig blind på poängskörden, men någon starkare offensiv spelare är han bevisligen inte.
Får väl hoppas han håller bra defensivt och framförallt att han är spelskicklig, vilket både Timmy och Kyle var.
Men min spontana reaktion till denna värvning är: "Vafan är detta?"
Jag får vibbar som när Niklas Andersson och Liwing värvades. Man har blivit aningen luttrad med nyförvärv på backsidan de senaste åren. Vi har verkligen inte varit lyckade där. Låt oss hoppas att detta är ett undantag.
Josef kan säkert ersätta Timmy. Båda är skridskoskickliga och stabila tvåvägsbackar.
Lassen då? Tja 1+5 p i Allsvenskan får en väl inte att tro att vi har en ny Kyle. Nu ska man väl inte stirra sig blind på poängskörden, men någon starkare offensiv spelare är han bevisligen inte.
Får väl hoppas han håller bra defensivt och framförallt att han är spelskicklig, vilket både Timmy och Kyle var.
Men min spontana reaktion till denna värvning är: "Vafan är detta?"
Jag får vibbar som när Niklas Andersson och Liwing värvades. Man har blivit aningen luttrad med nyförvärv på backsidan de senaste åren. Vi har verkligen inte varit lyckade där. Låt oss hoppas att detta är ett undantag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Kyle motsvarade ju mer än väl förväntningarna. Apropå haussade backförvärv.
Tycker det är lite märkligt att ingen av våra backförvärv är rightare. Nu har vi bara Holmqvist som rightare på backen. Om de nu inte ska spela in Deilert i PP.
I övrigt har jag väldigt dålig koll på denne Lassen då jag varken följde VM eller allsvenskan/kvalserien.
Tycker det är lite märkligt att ingen av våra backförvärv är rightare. Nu har vi bara Holmqvist som rightare på backen. Om de nu inte ska spela in Deilert i PP.
I övrigt har jag väldigt dålig koll på denne Lassen då jag varken följde VM eller allsvenskan/kvalserien.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
Så du menar att de nya reglerna gynnar storväxta backar? Eller på vilket sätt skulle detta vara bra? På 90-talet hade Luleå stora bjässar som höll ända till sm-guld. Men då var det andra regler också.Jim Morrison skrev:Kul värvning! Lassen är en stor back med mycket potential som absolut håller i Elitserien. Och, wow, vad mycket storlek vi har i backuppsättningen nu.
Och sen Eklund som är 181, men äh, känns som att vi har de största backarna i Elitserien nästa säsong (orkar inte kolla upp)
Dagens backar ska vara skridskoskickliga och ha god spelförståelse. Stora backar är generellt sämre när det kommer till rörlighet.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Det skönaste med den här värvningen är väl att vi får in en spelare som inte är över 29 eller under 21. Vi har väl endast två stycken inom den åldern nu med Tim Eriksson och Lassen.
Kom som en chock för mig.. Man ba ''wtf?!'' haha men de e ganska blandade känslor med Lassen. En bra back som va grym under VM och kan fortfarande utvecklas men ersättare till Kyle, hmmm...oxå att om man ändå skulle värva en utlänning kunde de lika gärna bli Lee Sweatt. Menmen, tror ändå lassen kan göra de bra av sig.
- Jim Morrison
Absolut, jag tar en skridskoskicklig stor back över en skridskoskicklig liten back alla dagar i veckan. Oavsett vad man tycker om Elitserien nuförtiden så är det fortfarande ett plus att vara stor, stark och kunna flytta på trafik framför egen kasse, spela fysiskt utan större problem och samtidigt kunna bidra offensivt.BOMBOM BOUCHARD skrev: Så du menar att de nya reglerna gynnar storväxta backar? Eller på vilket sätt skulle detta vara bra? På 90-talet hade Luleå stora bjässar som höll ända till sm-guld. Men då var det andra regler också.
Dagens backar ska vara skridskoskickliga och ha god spelförståelse. Stora backar är generellt sämre när det kommer till rörlighet.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- -daniel-
- Säsongskort: Ja
Gillar den här pjäsen mer ju mer jag läser om honom...tror det är helt rätt att få in en duktig defensiv spelare till när vi utökar vår offensiv med Ekman. Tror faktiskt också att Boumedienne har potential att producera (OM HAN FÅR VARA SKADEFRI) i paritet med, eller kanske t.om snäppet bättre än, Timmy förra säsongen. Klubertanz var giftig framåt och en back jag verkligen gillade, men tyckte han kom bort stora stunder i slutspelet samtidigt som han gjorde ganska bleka defensiva insatser.
Nu har vi tillräckligt skapliga backar framåt för att det skall hålla (Ragge, Honken, Bom Bom. Dock saknas fler offensiva rightare helt klart...) och nu även en till stor stark defensiv spelare i form av Lassen som dessutom enligt vad jag läst är rätt skaplig på rören. Gillar tänket hos Järlan i den här frågan.
Hoppas han också inser vikten av att signa en center av hög klass nu som direkt kan gå in i 2:a linan. Blir det inte Zigomanis så ser jag gärna någon annan kanadensare / amerikan som kan komma att bli tillgänglig.
Nu har vi tillräckligt skapliga backar framåt för att det skall hålla (Ragge, Honken, Bom Bom. Dock saknas fler offensiva rightare helt klart...) och nu även en till stor stark defensiv spelare i form av Lassen som dessutom enligt vad jag läst är rätt skaplig på rören. Gillar tänket hos Järlan i den här frågan.
Hoppas han också inser vikten av att signa en center av hög klass nu som direkt kan gå in i 2:a linan. Blir det inte Zigomanis så ser jag gärna någon annan kanadensare / amerikan som kan komma att bli tillgänglig.