Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Hoppas Hawks tar guldet, då minskar risken att de tar Krüger redan i sommar. Sen tycker jag att vi bör kräva mer av Tjärnqvist den här säsongen, det han visade upp i slutspelet var ett stort steg åt rätt håll.
Bara att hålla med. Jag tolkar också Järlans uttalande på det viset och då betyder väl det med största säkerhet att den sista anfallaren in i truppen blir Mackan. Då skall vi alltås lira med endast Otto och Falk som naturliga centrar och sedan då Norman som nyuppflyttad junis. Och detta förutsätter dessutom att det inte blir panik i försvaret så Falken måste lira back...sthlm_dif skrev:Jag blev rätt så orolig av den läsningen. Marcus Nilson kommer att stanna, det kan vi utgå ifrån.kaminor skrev:Intervju med Järlefelt här:
Järlefelt säger att två backar och minst (?) en forward ska in. Detta innebär att två backar ska in och att det är möjligt att vi nöjer oss med Mackan och spelar helt utan givna centrar i 3 kedjor.
Jag ställer mig ytterst tveksam till den inställningen. Vi har tappat mängder av spelare, får mer pengar från tv-avtalen samt har nyss gjort en grym säsong, men ändå så verkar vi inte ens klara av att få in en center till andrakedjan. Minst sagt oroande, men ändå jävligt konstigt. Jag räknar med att vi knyter till oss 4 spelare som håller en hög nivå innan vår trupp är färdig.
1. Mackan
2. Offensivt skicklig back.
3. En center för andrakedjan.
4. En center för tredjekedjan eller en tvåvägsback.
Det går inte att låta hur många spelare som helst lämna ut att täppa igen tomrummen. 4 spelare ska in, allt annat är under all kritik.
Nu kanske Hardy väljer att rulla runt på bara tre centrar och sedan kör med flera forwardspar vilket gör att det kanske inte behövs mer än tre riktigt bra centrar samt då junisen som back-up, men det råder ingen tvekan om att vi definitivt är en center kort, minst. Dessutom vet man ju inte om Falkens kropp håller en hel säsong till heller. Dessutom borde junisen jobbas i långsamt och det kanske inte är så smart att kasta honom till lejonen som tredjecenter och dessutom ge killen massor av istid.
Sedan kan man ju fråga sig om vi kommer hitta två klassbackar. Att det skulle behövas råder det ingen tvekan om, men en centerbesättning med Otto, Falk och Norman är ungefär lika svag som vår nuvarande backbesättning är och där skall det visst in två nya namn till.
Bara att be till högre makter att Josefsson bestämmer sig för att lira en säsong till med oss och hemska tanke vad händer om Falken eller Otto går sönder?
Att ersätta Josefsson, Engqvist och Zigge med juniorer samt Nisse Ekman funkar bara inte svårare än så är det inte. Junisar kan ersätta spelare som Danielsson, men inte stabial centrar som de tre ovan nämnda.
Detta lär väl betyda att Fimpen eller Krüger kommer lira center och de klarar kanske av uppgiften hyggligt, men de får ut bra mycket mer av sitt spel som forwards, inte minst Fimpen vars energi skall användas till att trycka ner motståndar backar, inte att täppa till luckor i mittzon. Dessutom undrar man ju lite smått om Fimpen har passningskvalité bra nog för att spela center? Krüger bär lira forward så han i så stor utsträckning som möjligt kan inrikta sig på det han är bäst på nämligen offensiven.
Om nu detta stämmer så betyder det alltså att vi tappar tre centrar och inte kommer ersätta någon av dem och detta borde samtliga härinne vara rejält oroade över.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Word!Kall-El skrev:Bara att hålla med. Jag tolkar också Järlans uttalande på det viset och då betyder väl det med största säkerhet att den sista anfallaren in i truppen blir Mackan. Då skall vi alltås lira med endast Otto och Falk som naturliga centrar och sedan då Norman som nyuppflyttad junis. Och detta förutsätter dessutom att det inte blir panik i försvaret så Falken måste lira back...sthlm_dif skrev:Jag blev rätt så orolig av den läsningen. Marcus Nilson kommer att stanna, det kan vi utgå ifrån.kaminor skrev:Intervju med Järlefelt här:
Järlefelt säger att två backar och minst (?) en forward ska in. Detta innebär att två backar ska in och att det är möjligt att vi nöjer oss med Mackan och spelar helt utan givna centrar i 3 kedjor.
Jag ställer mig ytterst tveksam till den inställningen. Vi har tappat mängder av spelare, får mer pengar från tv-avtalen samt har nyss gjort en grym säsong, men ändå så verkar vi inte ens klara av att få in en center till andrakedjan. Minst sagt oroande, men ändå jävligt konstigt. Jag räknar med att vi knyter till oss 4 spelare som håller en hög nivå innan vår trupp är färdig.
1. Mackan
2. Offensivt skicklig back.
3. En center för andrakedjan.
4. En center för tredjekedjan eller en tvåvägsback.
Det går inte att låta hur många spelare som helst lämna ut att täppa igen tomrummen. 4 spelare ska in, allt annat är under all kritik.
Nu kanske Hardy väljer att rulla runt på bara tre centrar och sedan kör med flera forwardspar vilket gör att det kanske inte behövs mer än tre riktigt bra centrar samt då junisen som back-up, men det råder ingen tvekan om att vi definitivt är en center kort, minst. Dessutom vet man ju inte om Falkens kropp håller en hel säsong till heller. Dessutom borde junisen jobbas i långsamt och det kanske inte är så smart att kasta honom till lejonen som tredjecenter och dessutom ge killen massor av istid.
Sedan kan man ju fråga sig om vi kommer hitta två klassbackar. Att det skulle behövas råder det ingen tvekan om, men en centerbesättning med Otto, Falk och Norman är ungefär lika svag som vår nuvarande backbesättning är och där skall det visst in två nya namn till.
Bara att be till högre makter att Josefsson bestämmer sig för att lira en säsong till med oss och hemska tanke vad händer om Falken eller Otto går sönder?
Att ersätta Josefsson, Engqvist och Zigge med juniorer samt Nisse Ekman funkar bara inte svårare än så är det inte. Junisar kan ersätta spelare som Danielsson, men inte stabial centrar som de tre ovan nämnda.
Detta lär väl betyda att Fimpen eller Krüger kommer lira center och de klarar kanske av uppgiften hyggligt, men de får ut bra mycket mer av sitt spel som forwards, inte minst Fimpen vars energi skall användas till att trycka ner motståndar backar, inte att täppa till luckor i mittzon. Dessutom undrar man ju lite smått om Fimpen har passningskvalité bra nog för att spela center? Krüger bär lira forward så han i så stor utsträckning som möjligt kan inrikta sig på det han är bäst på nämligen offensiven.
Om nu detta stämmer så betyder det alltså att vi tappar tre centrar och inte kommer ersätta någon av dem och detta borde samtliga härinne vara rejält oroade över.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Vi tappar för övrigt fyra centrar om vi räknar med Micke Holmqvist dessutom. Han kan man väl dock utgå från att Norman ersätter.
- DIF_Soldier
"Passa er för Nisse, ja ni får passa er för Nisse - passa er för Niiisse!"
Glöm ditt tröjnummer David.
Säg den glädje som varar
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
- Säsongskort: Ja
Var inte så säker. Om du tittar under fliken "spelare" så ser du att Printz fortfarande har nummer 3. Framför Ekmans namn står det ingen siffra än.DIF_Soldier skrev:"Passa er för Nisse, ja ni får passa er för Nisse - passa er för Niiisse!"
Så jag skulle inte säga så riktigt än.

Lycka är att vara Djurgårdare.
Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
- SirDIFalot
Ekman är ju ingen forsberg direkt heller, han har inte haft 3 hela livet heller. Och har bara två säsonger i DIF. Printz har ju fler. Klart Printz ska ha kvar sitt nummer.Snazzi skrev:Var inte så säker. Om du tittar under fliken "spelare" så ser du att Printz fortfarande har nummer 3. Framför Ekmans namn står det ingen siffra än.DIF_Soldier skrev:"Passa er för Nisse, ja ni får passa er för Nisse - passa er för Niiisse!"
Expert.
33an blev ledig i passande tid.SirDIFalot skrev:Ekman är ju ingen forsberg direkt heller, han har inte haft 3 hela livet heller. Och har bara två säsonger i DIF. Printz har ju fler. Klart Printz ska ha kvar sitt nummer.Snazzi skrev:Var inte så säker. Om du tittar under fliken "spelare" så ser du att Printz fortfarande har nummer 3. Framför Ekmans namn står det ingen siffra än.DIF_Soldier skrev:"Passa er för Nisse, ja ni får passa er för Nisse - passa er för Niiisse!"
Precis som att 10 blev ledigt när Ragge kom och Bengan lämnade. Eller 17 när Tjärna kom och Anger stack.
Varför är det alltid så ?

Avgå Jocke.
Skönt med Ekman i laget nu är det ju bara Douglas Murray kvar som back =) Han har ju sagt att han vill spela med DIF nån gång hehe =)
- Snazzi
- Tipsmästare 2009/10
Han kommer säkert hem nu när han bara har kontrakt i 2 år till. Skulle bli väldigt förvånad annars.vr6power skrev:Skönt med Ekman i laget nu är det ju bara Douglas Murray kvar som back =) Han har ju sagt att han vill spela med DIF nån gång hehe =)
Lycka är att vara Djurgårdare.
- -daniel-
Jag håller nog med övriga; väldigt viktigt att vi signar en vass center nu. Sjukt viktigt att Nisse vart klar (3 år känns jävligt stabilt) men nu gäller det att signa Mackan, 1 center samt 2 backar. Allt annat känns fel.
Undrar om det finns kapital till det?-daniel- skrev:Jag håller nog med övriga; väldigt viktigt att vi signar en vass center nu. Sjukt viktigt att Nisse vart klar (3 år känns jävligt stabilt) men nu gäller det att signa Mackan, 1 center samt 2 backar. Allt annat känns fel.
Två backar och Mackan kommer kosta skjortan, undrar om det verkligen finns pengar till en riktigt bra center också. Tror nog vi har de spelare vi har nu och hoppas att Josefsson eller Zigge kommer hemkrypandes med svansen mellan benen.
Fast det kanske finns fler privata finansiärer som är sugna på att uppleva förra säsongens slutspel.
Fan vad jag hoppas att nisse sänker Daniel Larsson med en grym tackling i premiären!
Varför?DIFDIF skrev:Fan vad jag hoppas att nisse sänker Daniel Larsson med en grym tackling i premiären!
- -daniel-
Det är nog på gränsen, men samtidigt har ju DIF gjort sig av (och blivit ofrivilligt av med) en del kostsamma spelare. Men det finns nog viss risk som flera varit inne på att man avvaktar och ser om Josefson verkligen kommer ta en plats i NJ innan man går ut och försöker få tag på en center.Kall-El skrev:Undrar om det finns kapital till det?-daniel- skrev:Jag håller nog med övriga; väldigt viktigt att vi signar en vass center nu. Sjukt viktigt att Nisse vart klar (3 år känns jävligt stabilt) men nu gäller det att signa Mackan, 1 center samt 2 backar. Allt annat känns fel.
Två backar och Mackan kommer kosta skjortan, undrar om det verkligen finns pengar till en riktigt bra center också. Tror nog vi har de spelare vi har nu och hoppas att Josefsson eller Zigge kommer hemkrypandes med svansen mellan benen.
Fast det kanske finns fler privata finansiärer som är sugna på att uppleva förra säsongens slutspel.