Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
ludde-
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av ludde- »

Synd om han försvinner.... bara att önska lycka till.

Eftersom Josefsson skrev kontrakt med oss för några veckor sen borde det här innebära 1,6 miljoner till Djurgården?
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Tror nog att ledningen väljer Zigomanis före Linkan nu om dom får välja.
DIFDIF
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av DIFDIF »

Står nu på Devils hemsida att han är klar. Lite synd tycker jag menmen.
Appropå Ziggy så har järlefäldt sagt att dom kommer avakta ända tills Augusti med artist spelare och tills dess tror jag både josefssons plats är fylld och ziggy själv fått kontrakt någonstans, så just nu är det bara att förlänga med mackan och ringa linkan :)
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Väljer Mackan att spela i DIF nästa säsong så kan han spela center.
Det har han ju gjort förut.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Inlägg av Jim Morrison »

“In our opinion we think they should be ready to make the next step to the NHL,” Lamoriello said. “They both had good seasons in the Elite League in Sweden. They’ve both had all the international competition they need. They’ll be here for the summer (rookie) camp and then training camp.”

So, does that mean the Devils are planning for Tedenby and Josefson both to be on the Devils roster in 2010-11?

“In our opinion, there’s a better chance of that happening than not,” Lamoriello said."

Verkar onekligen som att Josefson kommer att försöka ta en plats i New Jersey nästa säsong. Om Lamoreillo säger så där om en spelare så är det riktigt stort, eftersom han är rätt ökänd för att ha sina spelare i AHL 2-3 säsonger innan dom ens får chansen.

Seriöst, Linkan VILL spela här och fansen vill ha honom här. Får vi in honom, Nisse och Mackan så kan vi garanterat vara en contender för SM guldet nästa säsong.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

ludde- skrev:Synd om han försvinner.... bara att önska lycka till.

Eftersom Josefsson skrev kontrakt med oss för några veckor sen borde det här innebära 1,6 miljoner till Djurgården?
De pengarna hade vi troligtvis fått oavsett nytt kontrakt.

Åker han över efter att för 2 veckor sen ha sagt att han ska stanna och lovat DIF att göra så...nej, då önskar jag ingen lycka till hur mycket man än gillat honom tidigare.

Se på Wesslaus agerande istället, rakt och ärligt.

Jag hoppas och antar fortfarande att Josefson spelar i DIF 2010/11. Allt annat är riktigt svikarbeteende.

http://difhockey.se/nyhet.php?news=7083
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

ludde- skrev:Vi ska ha in en toppback så som jag förstår det, men nu när Tjärna Sr. tackat nej, hur ser det egentligen ut på marknaden för tvåvägsbackar av hög elitserieklass?

Jag ser hellre att man behåller Mackan, plockar in Ekman och Linkan och kör med de backar man har nu och kör Falken på back när det behövs, istället för att man kör på Mackan och Ekman sen värvar någon obeprövad back eller någon värvning i stil med Marusak/Schneider.

Vet inte hur lönerna ser ut i DIF men borde vi inte ha utrymme för det åtminstone?

Känns som vi tappat mer på lönelistan än vad vi fått in nya.

Spelare som försvinner är väl: Danielsson, Engqvist, M. Holmqvist, Zigomanis, Niklas Andersson, Wesslau, Timmy Pettersson, Carl Gustafsson samt Henrik Eriksson. Några av dessa var väl utlånade men tror vi kommer ha lika mycket spelare ute på lån den kommande säsongen också?

De som höjer lönen är väl antagligen Josefson, Brodin, Cehlin, Riddarn och kanske Kyle?
Helt rätt. Plugg ut och sedan plugg in. Eller hur de nu var någon skrev här innan. Det skulle visst inte gå annars. :wink:
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942

Inlägg av Daniel942 »

AMMC skrev:
ludde- skrev:Synd om han försvinner.... bara att önska lycka till.

De pengarna hade vi troligtvis fått oavsett nytt kontrakt.

Åker han över efter att för 2 veckor sen ha sagt att han ska stanna och lovat DIF att göra så...nej, då önskar jag ingen lycka till hur mycket man än gillat honom tidigare.

Se på Wesslaus agerande istället, rakt och ärligt.

Jag hoppas och antar fortfarande att Josefson spelar i DIF 2010/11. Allt annat är riktigt svikarbeteende.

http://difhockey.se/nyhet.php?news=7083
Håller med om att det känns som ett svek när han har sagt att han lovat spel här nästa säsong.

Men samtidigt förstår jag honom, maxlön i NHL säger man inte nej till.
DIF!
Användarvisningsbild
AMMC

Inlägg av AMMC »

Ska Linkan in ska det förövrigt inte vara som ersättare för Josef...hela Linkanhysterin är tokig i min mening. Helt olika roller i laget på de här två.

Daniel942:
Visst, men han visste nog mycket väl att han kunde bli erbjuden bra pengar av Devils.
Då ska man inte lova runt och hålla tunt utan vara rak som Wesslau var. I alla fall om man vill vinna någonslags sympatier.
Användarvisningsbild
sthlm_dif

Inlägg av sthlm_dif »

Jag är helt tom. Vad fan är detta för skit?
Josefsson sa klart och tydligt att det är Djurgården som gäller nästa säsong till flera olika journalister, och nu, helt plötsligt så ska han svika oss.

Det här beteendet är riktigt vidrigt. Hade han sagt att NHL fortfarande var hans första val så hade detta varit ok för mig, men detta är fan heller ok. Jag vet inte vad jag vill kalla honom för stunden, men om han inte blir utlånad till oss nästa säsong (vilket knappast är troligt) så sätter jag en liten judas stämpel på honom.
Att förvarna fansen och laget är viktigt om man vill bort, men att inte göra det för att sedan vända kappan mot vinden och dra till Nordamerika är INTE ok.

Men hur som helst så öppnar detta för en än mer spännande Silly Season.
Linkan var inte önskvärd, men är han inte det nu när Josefsson har stuckit så vet jag inte vad längre... Nu måste fan styrelsen göra allt för att signa Linkan som ersättare, allt annat är och förblir allt annat än ok.

AGERA!

Jag var rätt trygg innan angående nästa säsong, men det är jag fan inte längre. Snart får väl Marcus Krüger är drömkontrakt också, samtidigt som Marcus Nilson drar till NHL och att alla Ekman rykten är falska och att han till slut hamnar i gnaget.
Ärligt talat så hade jag inte blivit förvånad. Att Josefsson skulle spela med oss under den kommande säsongen hade jag spikat och tagit för givet. Nu är och förblir allt en förbannat oviss historia.
Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
Wainscotting

Inlägg av Wainscotting »

Vad är det som händer?!?

Jag trodde att det var helt klart att Josefson skulle stanna hos oss nästa år också innan han åker över till andra sidan pölen.

För ett par dagar sedan kändes allt inom silly så bra. Nya juniorer som kommit in, rykten om Nisse, Marcus Nilson gör ett ganska uselt VM och nu sitter vi här med Linkan-historien och elaka uppgifter om att Jacob Josefson försvinner.

Vad är det som händer?!?

JAG HATAR NHL!!!
”Suffering is permanent, obscure and dark, And shares the nature of infinity.”

William Wordsworth visste vad det innebär att vara supporter.
kaminor

Inlägg av kaminor »

kaminor

Inlägg av kaminor »

Tedenby har en utlåningsklausul:
http://www.hockeykanalen.se/1.1638675/2 ... _till_hv71

Jag förmodar att även Josefsson har det. Likväl kan knappast DIF sitta still och ta för givet att han kommer hem till hösten igen utan att ha det på papper.
Soulsic

Inlägg av Soulsic »

Håller med. Det är lite svikarvarning här om han skulle lämna. Det står på Hockeykanalen att Tedenby har en utlåningsklausul och då bör väl Josefson ha det också? Men enligt det nya avtalet fick inga förstadraftade lånas ut? Båda två är ju förstadraftade.
tMy

Inlägg av tMy »

NHL kommer alltid vara NHL, de kommer alltid plocka upp talanger osv, men det kan jag leva med.
Det jag inte kan leva med är KHL, deras äckliga pengastinna skitliga kommer de och lägger vantarna på dem som är jävligt bra men inte NHL klass, och det gör mig så förbannad.

OT så tycker jag att det är ganska svinigt att Jacob lovat att stanna i DIF och sen bara drar utan förvarning?.. Nu sitter vi i ett riktigt skitläge 3 forwards + en back in, det optimala vore typ Ekman, Mackan, Hannula och en snuskigt bra back.
DIF för alltid<3
Låst