Snazzi skrev:15.000kr för att visat fler än 1 tveksam situation i repris på storbildsskärmen? Har SvFF haft sitt finger med i detta? Varför i helvete finns det någon regel som säger att man inte får visa fler? Varför ska inte publiken som faktiskt betalat rätt mycket pengar få se en repris när nötterna i tv-soffan får se repriser på allt?
Det reagerade jag också, och jag drog också parallellen med SvFF.
Varför finns den regeln? Är det för att "skydda" domarna? Helt vansinnigt om du frågar mig.
Snazzi skrev:15.000kr för att visat fler än 1 tveksam situation i repris på storbildsskärmen? Har SvFF haft sitt finger med i detta? Varför i helvete finns det någon regel som säger att man inte får visa fler? Varför ska inte publiken som faktiskt betalat rätt mycket pengar få se en repris när nötterna i tv-soffan får se repriser på allt?
Det reagerade jag också, och jag drog också parallellen med SvFF.
Varför finns den regeln? Är det för att "skydda" domarna? Helt vansinnigt om du frågar mig.
Det enda som får mig att tro att SvFF inte har haft med saken att göra är att böterna inte överstiger 100.000kr.
Helt bedrövligt är ordet, den där reglerna måste klubbarna jobba bort. Helt sanslöst. Finner inte de rätta orden för att beskriva...
Lycka är att vara Djurgårdare. Vi é med dig överallt! Kämpa Nisse!
Blev lite förbannad när jag läste detta. Så skickade ett mail till den där Anders Larsson.
Frågade han om det var okey att kasta en glasflaska som träffade en DIF supporter i ögat.
Sen blir ju DIF straffade bara för att dom är ett Stockholmslag.
Orka vara bitter över 25.000 i böter. Var glada istället.
Hade disciplinnämnden i fotbollen bestraffat oss så hade vi fått 500.000 kr i böter, en match utan publik, degradering till allsvenskan, max 200 personer i klacken, inget tifomaterial, inga snusdosor, inga mynt får medtas, samt säkerhetsavspärrningar mellan sittplats och bortastå som tar upp 2 sektioner.
Förmodligen så hade vi nog skriftligt fått skulden även för den kastade glasflaskan, vilket i sin tur hade lett till ytterligare bestraffningar.
Det är inte det vi tycker är förjävligt. Läs anledningen till bötesbeloppet till klubbarna på 15.000kr.
Dessutom straffas båda klubbarna med
15 000 kronor var, för att ha brutit
mot en regel som säger att man inte
får visa mer än en repris på
tveksamma situationer på
storbildsskärmen.
Snazzi skrev:Det är inte det vi tycker är förjävligt. Läs anledningen till bötesbeloppet till klubbarna på 15.000kr.
tveksamma situationer på
storbildsskärmen.
Faktum är ju att klubbarna mycket väl vet vad som gäller, så straffen i sig är inget att klaga över.
Men om man ska klaga på något så är det på inkonsekventa bestraffningarna. Jag är rätt så övertygad om att vi och många andra lag i grundserien har visat flertalet repriser, så visst känns det löjligt.
Men aik har ju en dålig ekonomi, så man måste ju visa förståelse nu när förbundet skrapar ihop pengar i smyg för att skänka till aik, deras gullegrisklubb.
Snazzi skrev:Det är inte det vi tycker är förjävligt. Läs anledningen till bötesbeloppet till klubbarna på 15.000kr.
tveksamma situationer på
storbildsskärmen.
Faktum är ju att klubbarna mycket väl vet vad som gäller, så straffen i sig är inget att klaga över.
Men om man ska klaga på något så är det på inkonsekventa bestraffningarna.
Det är mest regeln i sig jag stör mig på, varför skulle man inte få visa flera repriser? Fullständigt idiotiskt.
Men regeln i sig verkar vara så oerhört korkad så det inte finns ord för det. Varför ska man ge en person som betalat för att se matchen live sämre förutsättningar att få se alla moment än en tv-tittare?
Regeln måste bara bort. Domarna ska väl tåla lite burop?
De kan väl lika gärna förbjuda live visandet på jumbotronen också, om man inte får visa repriser.
Edin skrev:Det är mest regeln i sig jag stör mig på, varför skulle man inte få visa flera repriser? Fullständigt idiotiskt.
Visst är regeln patetisk, det håller jag med om.
Men konstiga och idiotiska regler har alltid funnits och kommer alltid att finnas, och så länge som förbunden är fullständigt inkompetenta så är det bara att acceptera det så att man slipper bestraffningar.