Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
CalleCH
Medlem: Ja, vanlig medlem

Re: Silly Season 2010/2011 - nyförvärv, förluster och lagbygget.

Inlägg av CalleCH »

Lee Harvey Oswald skrev:Lugnet före stormen...
Man kan ju alltid hoppas......
Användarvisningsbild
-daniel-
Säsongskort: Ja

Inlägg av -daniel- »

Järlan säger alltså att det är 2st nya spelare till förstalinan som eftersöks (eller förlängning), vilket så klart betyder att Mackan & Ekman är aktuella. Men det betyder bara att vi får leva i ovissheten än mer. Suck.

När det gäller D.Tjärnqvist så tycker jag faktiskt det är lite dåligt av honom... visst, förstår väl på ett sätt att han vill ta chansen om det erbjuds massa pengar på annat håll men jag tycker fortfarande det lät som han var rejält intresserad av att spela i DIF kommande säsong. Han har flertalet försäsonger nyttjat DIF's kalasbra rehabmöjligheter, och vi har i omgångar försökt att knyta honom till oss men alltid fått ett "Kanske nästa säsong!". Börjar bli lite tradigt. Har han inte tjänat tillräckligt med pengar genom alla år för att han och hans familj skall vara ekonomiskt oberoende resten av livet? Men det är väl som vanligt att "money talks" och egentligen förvånar det mig inte ett dugg.

Hoppas Järlan lägger ner stenhård energi på att få hem Ossi eller Staffan Kronwall (tyvärr lär det inte hända).

EDIT: Kan ju också nämnas att Ziggy alltså inte verkar aktuell alls. Tycker det är lite dumt för det kryllar inte direkt av centrar i laget när Engqvist, Zigomanis, Honken försvinner.
Användarvisningsbild
Edin

Inlägg av Edin »

http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7093

Zigmanski står med under "förluster", alltså kan vi väl säga goodbye nu...
För övrigt anser jag att Solna bör förgöras.
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Trist att han inte får nytt kontrakt då jag tror han skulle kunna bli bättre med en hel säsong i benen men nu får vi hoppas vi får in en ordentligt bra tekare
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

-daniel- skrev:Men det betyder bara att vi får leva i ovissheten än mer. Suck.
Förra säsongen dröjde det till 7 juli innan första nyförvärvet utifrån blev klart, Marcus Nilson. Det är väl ingen här som hade bytt bort det nyförvärvet mot en annan spelare som i gengäld blivit klar två månader tidigare? Så länge rätt spelare kommer in i laget och står på isen i hemmapremiären är det väl skitsamma om spelaren blev klar 1 maj eller 1 augusti.

Att andra klubbar värvar tidigt och mycket är inte speciellt konstigt när de måste byta ut halva laget. Modo behöver ju få in 15 nya gubbar eftersom deras lag inte dög, medan Djurgården går ut med att man behöver tre nya spelare plus eventuellt något på målvaktssidan om det rör ihop sig där med NHL. Tror garanterat Modo om de kunde skulle vilja byta position med Djurgården och sitta ned i båten istället.

Tålamod, tålamod, tålamod...

[BTW, underbart att Zigomanis, den sämste spelaren genom tiderna som DIF-fansen har tagit till sina hjärtan, inte blir kvar.]
Användarvisningsbild
sthlm1891

Inlägg av sthlm1891 »

Josefsson skrev: [BTW, underbart att Zigomanis, den sämste spelaren genom tiderna som DIF-fansen har tagit till sina hjärtan, inte blir kvar.]
Är du onykter eller? Zigomanis är långt ifrån den sämsta spelaren genom tiderna, man behöver ju bara gå tillbaka ett par år så hittar man många som var sjukt mycket sämre.
Jag tycker han var en skön filur som inte fick göra sig själv rättvis pga skadebekymren
Beggan

Inlägg av Beggan »

Josefsson skrev:
[BTW, underbart att Zigomanis, den sämste spelaren genom tiderna som DIF-fansen har tagit till sina hjärtan, inte blir kvar.]
Glöm inte André Mattson från 05-06. Hade inte han en egen flagga med sitt ansikte på?
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

Edin skrev:http://www.difhockey.se/nyhet.php?news=7093

Zigmanski står med under "förluster", alltså kan vi väl säga goodbye nu...
Riktigt tråkigt, men kanske inte så oväntat. Blir inte förvånad om han gör en grym säsong i nästa klubb.
Okunskapen lyser igenom hos vissa som kallar honom sämsta spelaren någonsin.
Alla vet att det är lätt att prestera på topp när man är hämnad av en axelskada..
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Josefsson

Inlägg av Josefsson »

Beggan skrev:Glöm inte André Mattson från 05-06. Hade inte han en egen flagga med sitt ansikte på?
Fanns kanske en ytterst liten minoritet som uppskattade Mattsson, men annars var han för det mesta totalt utskälld av supportrarna. Däremot känns det som det snart lär skickas in en motion till årsmötet att skicka upp Zigomanis tröja i taket...

Zigomanis är inte den sämste genom tiderna i DIF, men de som varit sämre har sågats jämns med fotknölarna. Det finns ingen sämre spelare än Zigomanis som någonsin fått en sådan stor plats i hjärtat hos så många supportrar...
Användarvisningsbild
-daniel-

Inlägg av -daniel- »

Josefsson skrev:
Beggan skrev:Glöm inte André Mattson från 05-06. Hade inte han en egen flagga med sitt ansikte på?
Fanns kanske en ytterst liten minoritet som uppskattade Mattsson, men annars var han för det mesta totalt utskälld av supportrarna. Däremot känns det som det snart lär skickas in en motion till årsmötet att skicka upp Zigomanis tröja i taket...

Zigomanis är inte den sämste genom tiderna i DIF, men de som varit sämre har sågats jämns med fotknölarna. Det finns ingen sämre spelare än Zigomanis som någonsin fått en sådan stor plats i hjärtat hos så många supportrar...
Du har helt galet fel, Ziggy är ingen stjärna som öser in 50+ poäng på en säsong. Men en spelare med de defensiva egenskaper samt den sjukt bra tekningsstatistiken är också jäkligt värdefull för ett lag. Förövrigt tämligen övertygad om att han, ifall han fått varit skadefri och fått en rejäl försäsong skulle kunnat producera hyfsat framåt också. Problemet här är väl säkerligen att du hade helt andra förväntningar på honom, enbart för att han var kanadensare och kom direkt från AHL / NHL...
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

-daniel- skrev:

Du har helt galet fel, Ziggy är ingen stjärna som öser in 50+ poäng på en säsong. Men en spelare med de defensiva egenskaper samt den sjukt bra tekningsstatistiken är också jäkligt värdefull för ett lag. Förövrigt tämligen övertygad om att han, ifall han fått varit skadefri och fått en rejäl försäsong skulle kunnat producera hyfsat framåt också. Problemet här är väl säkerligen att du hade helt andra förväntningar på honom, enbart för att han var kanadensare och kom direkt från AHL / NHL...

Tack, så slapp jag....
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Förstår inte alla dessa Zigomanis hyllningar på detta forum. Jag tror att många intalade sig själva att tycka om honom för att slippa medge att DIF gjort en mindre lyckad värvning. Helt klart så är han en duktig tekare, men sen att han skulle vara så utomordentligt duktig i 'positioneringsspelet' i egen zon är bara en myt som uppkommit på det här forumet. Själv tycker jag att han är en högst medioker spelare som varken har teknik, skott eller skridskor. Att folk sedan in i det sista skyller på övergången till stor rink etc. finner jag beundrandsvärt.

Nej, själv är jag inte speciellt bekymrad över herr Zigomanskis hastiga sorti.
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

kotten skrev:Förstår inte alla dessa Zigomanis hyllningar på detta forum. Jag tror att många intalade sig själva att tycka om honom för att slippa medge att DIF gjort en mindre lyckad värvning. Helt klart så är han en duktig tekare, men sen att han skulle vara så utomordentligt duktig i 'positioneringsspelet' i egen zon är bara en myt som uppkommit på det här forumet. Själv tycker jag att han är en högst medioker spelare som varken har teknik, skott eller skridskor. Att folk sedan in i det sista skyller på övergången till stor rink etc. finner jag beundrandsvärt.

Ahh, Gävle.
Du är förlåten...
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Användarvisningsbild
kotten

Inlägg av kotten »

Lee Harvey Oswald skrev:
kotten skrev:Förstår inte alla dessa Zigomanis hyllningar på detta forum. Jag tror att många intalade sig själva att tycka om honom för att slippa medge att DIF gjort en mindre lyckad värvning. Helt klart så är han en duktig tekare, men sen att han skulle vara så utomordentligt duktig i 'positioneringsspelet' i egen zon är bara en myt som uppkommit på det här forumet. Själv tycker jag att han är en högst medioker spelare som varken har teknik, skott eller skridskor. Att folk sedan in i det sista skyller på övergången till stor rink etc. finner jag beundrandsvärt.

Ahh, Gävle.
Du är förlåten...
Vet inte hur jag skall tolka det där svaret då jag uppenbarligen har en poäng - tillskillnad från er - eftersom DIF valde att inte förlänga med Zigomanis. Detta om vi utgår från att de ansvariga i DIF är mer hockeykunniga och mer insatta i frågan än vad någon på detta forum är. Kanske är det ist ni som är fortfarande är förblindade av Zigomanskis 'storhet' ända sedan Hardy i en intervju i vintras valde att säga att han skulle bli vår joker i slutspelet :lol:
Vem som helst kan sticka upp men vi är nummer ett
Steef

Inlägg av Steef »

Lee Harvey Oswald skrev:

Ahh, Gävle.
Du är förlåten...
Hans sluttspelssägg höll ju iallafall världsklass.

Är jag också förlåten för att jag är från Gävle?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Låst