Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Nej, det här är skitbra nyheter för oss! Ha kvar honom snälla Ottawa! MEN GE BEKSED NUUU!
Så kan vi värva någon som kan producera ordentligt med poäng!
Så kan vi värva någon som kan producera ordentligt med poäng!
Säg den glädje som varar
Jag blir inte förvånad om vi får vänta 3-4 dagar på besked. Det är ju rätt så uppenbart att Ottawa bara tänker på sig själva och inte visar någon respekt för ett svenskt litet hockeylag. Kommer hoppas att de förlorar varenda match framöver även om Zibanejad spelar där.
- SkönaDjurgårn
Det ar ingen tillfallighet att Ottawa ar NHLs samsta lag, verkar det som. Javla idioter alltsa.
Daremot tror jag inte, eller tycker, att DIF ska dumpa Mika om man inte far besked idag. Har man vantat flera manader kan man lika garna vanta ett par dagar tilll. Fast man ska givetvis ut och varva nagon annan stjarna ocksa, oavsett hur det gar med Mika (las: LINKAN).
F***-Ottawa.
Daremot tror jag inte, eller tycker, att DIF ska dumpa Mika om man inte far besked idag. Har man vantat flera manader kan man lika garna vanta ett par dagar tilll. Fast man ska givetvis ut och varva nagon annan stjarna ocksa, oavsett hur det gar med Mika (las: LINKAN).
F***-Ottawa.
Hur besviken skulle inte Mika bli om Ottawa beslutar att behålla honom så kontraktet tickar igång för att sen skicka honom till juniorligan? Det skulle ju gå direkt emot vad dom har kommit överens om.
Jag är inte arg, och inte besviken.
- DIF_Soldier
Det är rätt åt honom.Stulle skrev:Hur besviken skulle inte Mika bli om Ottawa beslutar att behålla honom så kontraktet tickar igång för att sen skicka honom till juniorligan? Det skulle ju gå direkt emot vad dom har kommit överens om.
Säg den glädje som varar
Avd. "Jag är inte bitter!".DIF_Soldier skrev:Det är rätt åt honom.Stulle skrev:Hur besviken skulle inte Mika bli om Ottawa beslutar att behålla honom så kontraktet tickar igång för att sen skicka honom till juniorligan? Det skulle ju gå direkt emot vad dom har kommit överens om.
OnT så tycker jag nog det varit bäst att få hem Mika, tror han kommer vara taggad på att träna mycket och producera mycket poäng för att ta sig över igen. Perfekt lösning med andra ord för att få den centern vi behöver den här säsongen, så kan man kolla efter bättre, longer lasting, centrar när det finns fler alternativ på marknaden.
Dock så håller jag med er alla om att jag är trött på att bli rövknullad av Ottawa. Jag menar, dem kunde väl åtminstone använt glid när dem tar oss så hårt?
Ottawa är ett sådant jävla värdelöst hockeylag att det inte finns.
Vi utmanar dem på en match, den som vinner får bestämma Mikas öde. 

- DIF_Soldier
Nej, det är avdelning "Jag är så jävla trött på snorungen"Heaty skrev:Avd. "Jag är inte bitter!".DIF_Soldier skrev:Det är rätt åt honom.Stulle skrev:Hur besviken skulle inte Mika bli om Ottawa beslutar att behålla honom så kontraktet tickar igång för att sen skicka honom till juniorligan? Det skulle ju gå direkt emot vad dom har kommit överens om.
OnT så tycker jag nog det varit bäst att få hem Mika, tror han kommer vara taggad på att träna mycket och producera mycket poäng för att ta sig över igen. Perfekt lösning med andra ord för att få den centern vi behöver den här säsongen, så kan man kolla efter bättre, longer lasting, centrar när det finns fler alternativ på marknaden.
Dock så håller jag med er alla om att jag är trött på att bli rövknullad av Ottawa. Jag menar, dem kunde väl åtminstone använt glid när dem tar oss så hårt?
Säg den glädje som varar
- SkönaDjurgårn
En sak jag ogillar ar att Jarlan m.fl. varit sa kassa, att Mika-affaren blivit otroligt viktig for oss. Hade Jarlan varvat, sag, Linkan och en stjarncenter redan, da hade inte Mika-affaren varit lika viktig, eller bradskande.
Vi hade kunnat vanta nagra extra dagar och dessutom sett Mika som en ren bonus om han faktiskt kommit hem. Nu har vi ett vardelost lag utan offensiv skicklighet eller spets och Mikas vara eller icke vara kanns jatteviktigt (trots att han kanske inte ens ar saaaa viktig i allas ogon).
Sorry att jag inte har prickar pa bokstaverna. Ska snart orka mig upp ur sangen och byta laptop mot stordator.
Vi hade kunnat vanta nagra extra dagar och dessutom sett Mika som en ren bonus om han faktiskt kommit hem. Nu har vi ett vardelost lag utan offensiv skicklighet eller spets och Mikas vara eller icke vara kanns jatteviktigt (trots att han kanske inte ens ar saaaa viktig i allas ogon).
Sorry att jag inte har prickar pa bokstaverna. Ska snart orka mig upp ur sangen och byta laptop mot stordator.

- Remy Lebeau
Zibanejad är ingen frälsare som kommer lösa våra problem. Med tanke på att han dessutom lär försvinna under j-vm hoppas jag han stannar i NHL.
Så är nog en av få som hoppas att han stannar. En Iggulden hade inte varit fel.
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
- DIF_Soldier
Du är inte ensam. Jag blir på riktigt besviken om han kryper hem.Remy Lebeau skrev:Zibanejad är ingen frälsare som kommer lösa våra problem. Med tanke på att han dessutom lär försvinna under j-vm hoppas jag han stannar i NHL.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
Lutar också åt en förhoppning att han stannar, men tanken på vad Järlan presenterar som ersättare gör mig livrädd, framför allt då han pratat om en center för 1:a eller 2:a linan. Är rädd att han inte har samma kriterier på toppcenter som jag (och många med mig) har...Remy Lebeau skrev:Zibanejad är ingen frälsare som kommer lösa våra problem. Med tanke på att han dessutom lär försvinna under j-vm hoppas jag han stannar i NHL.
- Jim Morrison
Glen Metropolit verkar försöka söka sig bort från sin nuvarande klubb. Hugg på honom. Men han vill säkert stanna i Schweiz, men skadar inte att försöka i alla fall.
http://eliteprospects.com/player.php?player=3587
Google-översatt artikel;
http://translate.google.se/translate?sl ... ng%2F30108
http://eliteprospects.com/player.php?player=3587
Google-översatt artikel;
http://translate.google.se/translate?sl ... ng%2F30108
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Även jag skriver definitivt under på det. Förutsatt att Järlan verkligen menar att det ska in en första/andracenter.Remy Lebeau skrev:Zibanejad är ingen frälsare som kommer lösa våra problem. Med tanke på att han dessutom lär försvinna under j-vm hoppas jag han stannar i NHL.
Förövrigt helt sjukt att inte Linkan får något typ av kontrakt av oss i detta läge vi befinner oss med våran totala brist på offensiv kompetens. Det KAN INTE bli sämre med "Linkan" i laget.
Som jag tidigare sagt längtar jag fruktansvärt mycket till nästa säsong (om vi är kvar i högsta serien då)
Känns kanske lite hårt mot Hardy men FY FAN va jag längtar tills vi slipper gubbjävlen. Fruktansvärt trött på hela jävla han. Han får gärna ta Micke och Montén med sig. Vill se ett nytt DIF med ny spelidé och ett helt nytt material nästa år.
För truppen måste verkligen storstädas på mediokra intetsägande spelare som "jobbar hårt" men inte tillför ett jävla skit i produktionen framåt.
Spelare som måste bort är Cehlin, Norman, Brodin, M. Tjärnqvist, Carlsson och Boumedienne.
Fruktansvärt besviken på de tre förstnämnda som jag personligen trodde skulle ha utvecklats och nu kliva fram och ta ansvar. Dra åt helvete va fel man kan ha. Alla tre måste bort. Lill-Tjärna och Carlsson tjänar väl förmodligen drygt 400k/månad ihop. Lägg en stor del av dom pengarna på EN klasscenter. Övriga fyras löner kan betala 1,5 ytterforward av klass.
Tycker även att vi borde släppa Tim Eriksson även om han kan blixtra till ibland. Dock alldeles för ojämn. Mario Kempe tycker jag är den som mest förtjänar istid av de som får minst. Tycker han har utvecklats något oerhört från förra säsongen. Skulle han ges ordentligt med förtroende skulle han kunna hänga 15 mål, utan att tveka.
Spelartrupp inför 2011/2012:
Målvakter
Gustaf Wesslau - 1 års förlängning
(NY)
Backar
Philip Holm
Kyle Klubertanz
Daniel Tjärnqvist
David Printz - 2 års förlängning
Erik Gustafsson
Andreas Holmqvist - 2 års förlängning
Daniel Fernholm - NY
Ny junior från J20
Forwards
Pontus Åberg
Marcus Nilson
Jimmie Ölvestad
Jonas Almtorp
Kristofer Ottosson - 1 års förlängning
Mario Kempe - 1 års förlängning
Christian Eklund - 1 års förlängning
Andreas Engqvist - NY
Klassforward - NY
Klasscenter - NY
NY tuff och elak ytterforward (Läs Ylven-Laumann)
Spännande Junior från J20
Spännande Junior från J20
Ger en ungefärlig uppställning:
Klassforward - Klasscenter - Marcus Nilson
Mario Kempe - Andreas Engqvist - Pontus Åberg
"Ny elak forward" - Jonas Almtorp - Junior
Jimmie Ölvestad - Kristofer Ottosson - Christian Eklund
Daniel Tjärnqvist - Kyle Klubertanz
Daniel Fernholm - Andreas Holmqvist
David Printz - Philip Holm
Gustaf Wesslau
Oerhört kladdigt inlägg. Men är sjukt less på denna jävla piss-säsongen redan nu med värdelöst spel, tilltron till att en 18-åring ska frälsa hela jävla föreningen, behandlingen av "Linkan", hela våran sorgliga tränartrio med Hardy i spetsen som verkar ha NOLL engagemang. Etc, etc, etc.... Nä fy faaan.