Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Men kolla klippet från Skellefteå. Den omgången han nätade. , http://dif.hockeyligan.se/main.aspx?level=hl_1011
Widing var jävligt snabb den matchen, och jävligt seg nu. Så det är inte några år sedan han var snabb. Han hade en grymt snabb rusch som ledde till ett friläge mot HV också, då han ville ha straff med sig.
Förstår inte vad han sysslat med för att tappa den kvickheten dock.
Widing var jävligt snabb den matchen, och jävligt seg nu. Så det är inte några år sedan han var snabb. Han hade en grymt snabb rusch som ledde till ett friläge mot HV också, då han ville ha straff med sig.
Förstår inte vad han sysslat med för att tappa den kvickheten dock.
Expert.
Han är snabb nu också, dock verkar han olja in klubban innan match.
Vad kan man säga om det där klippet? Att han glider 10 meter och ser helt dö ut. Han har isåfall varit mycket bättre i år.136_Djurgårdare skrev:Widing är klart tyngre jämfört med för ett par år sedan, det ser man på hans orörlighet i vändningar och att han är lite klumpig.-daniel- skrev:Faktiskt aldrig tänkt på... Kanske ligger något i det dock. Något för Högberg & co att bita i?android skrev:
Tror dock också widing kommer igång. Bara han går ner 5kg. Alldeles för tjock och tung i dagsläget. Då blir han kvickare i pallet också.
Problemet löst!
Kolla 27 sekunder in i detta klipp ( ) klart mindre känns det som.
Hoppas han tränar stehårt under uppehållet nu och tappar några kilon, tror det är nyckeln.
- 136_Djurgårdare
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Kontakt:
Tänkte mer på att han ser betydligt mer slimmad ut där än nu. Snabbheten när han åker rakt fram sitter ju fortfarande i men det händer väldigt sällan att han utnyttjar den, känns som att det har med orken att göra.
Sen är det väldigt trögt i vändningarna och ganska lite start och stopp.
Sen är det väldigt trögt i vändningarna och ganska lite start och stopp.
Jimmie Ölvestad är Djurgår'n Hockey.
I centersituationen har Järlan verkligen något att bita i. Ytterforwards är nog inga problem.
Ryktet om Nordgren är intressant. Passar dock inte in i profilen.
Nej scoutprion borde vara på backar och centrar. Enligt mig ska centern var riktigt bra defensivt och riktigt bra passningsspelare samt duktig tekare.
Bör vara moderna backar. Puckskickliga och defensivt skickliga. Inge fler Printz, det räcker med en sådan. Men inte heller någon mer Lassen, Deilert eller Eklund. Backen/backarna vi handlar ska inte behöva någon inskolningstid. Spelarna från J-lagen ska kunna skolas in, men backar utifrån ska fan inte behöva inskolning. Inte mer än 10-15 matcher i alla fall.
Ryktet om Nordgren är intressant. Passar dock inte in i profilen.
Nej scoutprion borde vara på backar och centrar. Enligt mig ska centern var riktigt bra defensivt och riktigt bra passningsspelare samt duktig tekare.
Bör vara moderna backar. Puckskickliga och defensivt skickliga. Inge fler Printz, det räcker med en sådan. Men inte heller någon mer Lassen, Deilert eller Eklund. Backen/backarna vi handlar ska inte behöva någon inskolningstid. Spelarna från J-lagen ska kunna skolas in, men backar utifrån ska fan inte behöva inskolning. Inte mer än 10-15 matcher i alla fall.
Född till sportchef.
Helt rätt. Tumregeln ska vara att DIF bara värvar spelare utfrån till första och andrafemman. Jag köper värvningen av Ekman, Widing och Josef B. De var till första och andrafemman. De kanske inte är värvningar som har fallit väl ut, men de är utifrån min horizont principiellt riktiga.android skrev:Backen/backarna vi handlar ska inte behöva någon inskolningstid. Spelarna från J-lagen ska kunna skolas in, men backar utifrån ska fan inte behöva inskolning. Inte mer än 10-15 matcher i alla fall.
Värvningarna av Kempe och Lassen är däremot felaktiga, eftersom spelarna inte var ämnade för första eller andrafemman. I det här fallet tar de bara plats från en junior såsom Arvid Strömberg eller Brodin, där den senare ganska ofta är uppsatt som extraspelare. Värvningen av Lassen är lika märklig, eftersom han liksom Deilert just nu inte riktigt är en stabil elitserieback.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Tror inte det tankesättet håller i längden då de behövs spelare som Eklund och Falk i tredje och fjärdefemmor. Man kan inte leva på juniorer där när dessa lagt av, tänk om man har ett par kassa årgångar, ont om centrar några år, bara fysiska spelare, eller bara tekniska spelare. Blir lite fel om att från de egna leden ska hamna i tredje och fjärde också.Östgöten skrev:Helt rätt. Tumregeln ska vara att DIF bara värvar spelare utfrån till första och andrafemman. Jag köper värvningen av Ekman, Widing och Josef B. De var till första och andrafemman. De kanske inte är värvningar som har fallit väl ut, men de är utifrån min horizont principiellt riktiga.android skrev:Backen/backarna vi handlar ska inte behöva någon inskolningstid. Spelarna från J-lagen ska kunna skolas in, men backar utifrån ska fan inte behöva inskolning. Inte mer än 10-15 matcher i alla fall.
Värvningarna av Kempe och Lassen är däremot felaktiga, eftersom spelarna inte var ämnade för första eller andrafemman. I det här fallet tar de bara plats från en junior såsom Arvid Strömberg eller Brodin, där den senare ganska ofta är uppsatt som extraspelare. Värvningen av Lassen är lika märklig, eftersom han liksom Deilert just nu inte riktigt är en stabil elitserieback.
Är mer för en sån här struktur
Line 1 & line 2
Det bästa vi har, ska även kunna spela power play. Ska helt enkelt vara de producerande femmorna.
Line 3 med talanger, line 4 med en stark defensiv center med två brunkare bredvid.
Detta går givetvis inte heller att följa till punkt och pricka då spelarna måste kunna spela tillsammans osv.
Expert.
- reservjesus
Jag skulle gärna vilja se Eddie Läck i DIF tröjan nästa säsong. Han spelar bra i AHL men kommer ha väldigt svårt att slå sig in i Vancouver.
clowns to the left of me, jokers to the right
Om du läser min text framgår att jag menar att värvningar UTIFRÅN ska ske till första och andrafemman. Jag skriver inte att Falk och Eklund inte ska få vara kvar för att de inte platsar i första eller andrafemman. Jag skriver inte heller att tredje och fjärdefemman bara ska bestå av juniorer. Min poäng är att jag inte ser vitsen med att värva breddspelare utifrån som Lassen eller Kempe.SirDIFalot skrev:Tror inte det tankesättet håller i längden då de behövs spelare som Eklund och Falk i tredje och fjärdefemmor. Man kan inte leva på juniorer där när dessa lagt av, tänk om man har ett par kassa årgångar, ont om centrar några år, bara fysiska spelare, eller bara tekniska spelare. Blir lite fel om att från de egna leden ska hamna i tredje och fjärde också.Östgöten skrev:Helt rätt. Tumregeln ska vara att DIF bara värvar spelare utfrån till första och andrafemman.
Lassen (-8) och Kempe (-7) har sämst +\- av alla utespelare i DIF. Kempe ligger på 12 och Lassen på 29 plats i den interna poängligan. Kempe är 22 och Lassen är 25 och jag är tveksam till uppsidan för båda spelarna. Varför värvades nämnda spelare. Är Brodin så mycket sämre än Kempe? Är Deilert så mycket sämre än Lassen? I övrigt delar jag dina uppfattningar om femmorna.
Men för helvete. Ge Lassen/Deilert lite tid. Lassen missade hela försäsongen och kom tillbaka mitt i kräftgången. Killen klarade tempot i VM galant men det finns ingen uppsida i honom?
Deilert gör sin första säsong som extraback och det muttras över att han inte är mogen elitserieback? Tom Björne Nord behövde två allsvenska och en elitserie säsong för inskolning.
Backar i Kronwall-kaliber går direkt in och levererar och kostar därefter. Backar fån allsvenskan och j-laget gör det kanske inte men kostar å andra sidan generellt en bråkdel.
Kempe kritiken förstår jag inte heller. Säsongen är ung och killen är delad trea i interna skytteligan trots knapp speltid. Knappast att Söder eller Strömberg skulle gjort det bättre...
Deilert gör sin första säsong som extraback och det muttras över att han inte är mogen elitserieback? Tom Björne Nord behövde två allsvenska och en elitserie säsong för inskolning.
Backar i Kronwall-kaliber går direkt in och levererar och kostar därefter. Backar fån allsvenskan och j-laget gör det kanske inte men kostar å andra sidan generellt en bråkdel.
Kempe kritiken förstår jag inte heller. Säsongen är ung och killen är delad trea i interna skytteligan trots knapp speltid. Knappast att Söder eller Strömberg skulle gjort det bättre...
Satsar trots vad du säger hellre på "egna" juniorer framför breddspelare utifrån. DIF J20 har ett riktigt talangfullt lag och att inte satsa på spelare från det laget är helt fel. Tror betydligt mer på Claesson än Lassen liksom Sörensen framför Kempe. Pengarna som lagts på Kempe och Lassen borde ha lagts på spets. För övrigt vill jag ge Deilert tid till skillnad från dig som hellre satsar på Lassen.Fricke skrev:Kempe kritiken förstår jag inte heller. Säsongen är ung och killen är delad trea i interna skytteligan trots knapp speltid. Knappast att Söder eller Strömberg skulle gjort det bättre...
Senast redigerad av Östgöten den 2010-11-16 22:19:01, redigerad totalt 1 gånger.
Det skumma är att Lassen var så förbannat helvetes jävla bra i sin första match. Sen dess har han varit... meh. Blek.
Instämmer till 100 % med dig, Östgöten. Att dessutom ingen av Deilert eller Lassen passar in i modellen gör inte värvningarna mer vettiga. Jag hade hellre sett att man slopat dessa två spelare för att istället lyfta upp en junior till och värvat en hyfsat stabil Elitserieback för pengarna.
Vårt nuvarande lag skall vända skeppet.
Hoppas JJ plockar upp Mika och Claesson till nästa säsong.
November månads draftrankingar
Central Scoutings Sverigeranking (Topp-15)
1. Adam Larsson, b, Skellefteå
2. Jonas Brodin, b, Färjestad
3. Mika Zibanejad, c, Djurgården
4. Victor Rask, c, Leksand
5. Joachim Nermark, c, Linköping
6. Jeremy Boyce, f, Timrå
7. Oscar Klefbom, b, Färjestad
8. Kalle Johansson, b, Brynäs
9. Fredrik Claesson, b, Djurgården
10. Rasmus Bengtsson, b, Rögle
November månads draftrankingar
Central Scoutings Sverigeranking (Topp-15)
1. Adam Larsson, b, Skellefteå
2. Jonas Brodin, b, Färjestad
3. Mika Zibanejad, c, Djurgården
4. Victor Rask, c, Leksand
5. Joachim Nermark, c, Linköping
6. Jeremy Boyce, f, Timrå
7. Oscar Klefbom, b, Färjestad
8. Kalle Johansson, b, Brynäs
9. Fredrik Claesson, b, Djurgården
10. Rasmus Bengtsson, b, Rögle
Mjae, inte helt 100 på att Mika håller redan nästa säsong. Visst är han duktig, men man ska kunna vara duktig i 55 matcher också.
Just nu håller jag både Weigel och Kruger (som har gått fram ordentligt under säsongen) som centerval före Mika.
Kul att vi har så pass mycket bra juniorer.
Senaste matchen jag såg med Claesson så var han inte speciellt bra. Han var kanske 3-4 bästa DIF-back i matchen mot gnaget.
Just nu håller jag både Weigel och Kruger (som har gått fram ordentligt under säsongen) som centerval före Mika.
Kul att vi har så pass mycket bra juniorer.
Senaste matchen jag såg med Claesson så var han inte speciellt bra. Han var kanske 3-4 bästa DIF-back i matchen mot gnaget.
Senast redigerad av android den 2010-11-17 15:08:00, redigerad totalt 1 gånger.
Född till sportchef.