Janne Järlefelt har gjort att jag har tvivlat på mitt älskade Djurgården. Och han är SPORTCHEF FÖR DJURGÅRDENS IF. En människa som får mig att ens känna så för en bråkdel eller en dag ska inte sitta på den positionen han gör.Jepe skrev:Absolu inte! Snarare tvärtom, folk vänder sig emot folk som man tycker gör skada för sin klubb! Har inget att göra med att man är mindre Djurgårdare!Jim Morrison skrev:Idag har vi alla blivit lite mindre Djurgårdare.
Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbygget.
- Jim Morrison
Re: Silly Season 2011/2012 - nyförvärv, förluster och lagbyg
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
- Jim Morrison
Varför talar inte Janne bara sanning istället? Säg som det är för i helvete. Att det inte finns några pengar. Att du var För stolt/dum för att inte planera värvningsbudgeten bättre. Att du gjorde ett misstag. Att det är ditt fel att Djurgården kommer få spela i Allsvenskan nästa säsong. Att du på två år förstört allting som blev uppbyggt med fansen och laget.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Just nu sitter man på jobbet och känner mest tomhet, trodde in i det sista att det kanske kunde komma ett namn som kunde rädda upp situationen.
Nu känns det som att vi får vara väldigt lyckliga om vi klarar av att undvika kvalserien.
Det som är det helt otroliga att är JJ säger CITAT "Däremot fick vi inte den center vi vill ha, trots att vi jobbat dygnet runt för att hitta rätt spelare, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt"
Det är inte så att man kan starta lite tidigare med sökandet, den 31/1 är kanske inte den dagen då man ska inleda sökandet! Vet att det kan vara så att han hållt på längre men det känns inte som det just för stunden!
Jaha så vad gör vi med detta nu då?
Så här skulle jag vilja ställa upp laget när vi är full besättning.
Wesslau
Tjärnqvist-Gustafsson
Cleasson-Klubertanz
Printz-Holmqvist
Nilson-Otto-Jimmie
Zibanejad-Almtorp-Åberg
Cehlin-Norman-Brodin
Tim-Fimpen-Kempe
Extra forwards
Tjärna
M.Carlsson
Det tror jag skulle sprida "riskerna" så mkt som möjligt.
Att spela Gustafsson ihop med Tjärnqvist tror jag skulle göra att Gustafsson höjer sig.
I övrigt känns det inte som några jätte ändringar men att bänka M.Carlsson och M.Tjärnqvist borde vara en signal till dem!
SÅ vad tror ni övriga om detta?
//Henke
Nu känns det som att vi får vara väldigt lyckliga om vi klarar av att undvika kvalserien.
Det som är det helt otroliga att är JJ säger CITAT "Däremot fick vi inte den center vi vill ha, trots att vi jobbat dygnet runt för att hitta rätt spelare, säger Djurgården Hockeys sportchef Janne Järlefelt"
Det är inte så att man kan starta lite tidigare med sökandet, den 31/1 är kanske inte den dagen då man ska inleda sökandet! Vet att det kan vara så att han hållt på längre men det känns inte som det just för stunden!
Jaha så vad gör vi med detta nu då?
Så här skulle jag vilja ställa upp laget när vi är full besättning.
Wesslau
Tjärnqvist-Gustafsson
Cleasson-Klubertanz
Printz-Holmqvist
Nilson-Otto-Jimmie
Zibanejad-Almtorp-Åberg
Cehlin-Norman-Brodin
Tim-Fimpen-Kempe
Extra forwards
Tjärna
M.Carlsson
Det tror jag skulle sprida "riskerna" så mkt som möjligt.
Att spela Gustafsson ihop med Tjärnqvist tror jag skulle göra att Gustafsson höjer sig.
I övrigt känns det inte som några jätte ändringar men att bänka M.Carlsson och M.Tjärnqvist borde vara en signal till dem!
SÅ vad tror ni övriga om detta?
//Henke
- Ja-ke den andre
Vi sjunger avgå Janne Järlefelt, vi sjunger avgå Janne Järlefelt
Sjunger avgå Janne, avgå Janne,
Avgå Janne Järlefelt.
Punkt.
Sjunger avgå Janne, avgå Janne,
Avgå Janne Järlefelt.
Punkt.
Tjärnqvist - HolmqvistStavhoppet skrev: Tjärnqvist-Gustafsson
Cleasson-Klubertanz
Printz-Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - Gustafsson
Honken behöver en stabil back vid sin sida. Printz och Klubertanz är "samspelta". Claesson och Gustafsson verkar funka okej och känner varandra väl.
- -daniel-
Vet inte riktigt vart det här hör hemma, men hur tänker DIF när man tar en bild på Zibanejad under "det vart inga sista minuten värvningar"? Är det bara en slumpvis utvald bild, eller vad är det frågan om? Är det en hint om att "Jo men vi tog ju in Zibanejad under säsongen trots allt" eller är det helt enkelt så att fingertoppskänslan är lika kass som vanligt?
Helt oväsentligt egentligen, men just nu stör man sig på allt.
Helt oväsentligt egentligen, men just nu stör man sig på allt.
- SirDIFalot
Japp, det där är de självklara backparen. Håll lite kontinuitet där nu snääälla.kaminor skrev:Tjärnqvist - HolmqvistStavhoppet skrev: Tjärnqvist-Gustafsson
Cleasson-Klubertanz
Printz-Holmqvist
Printz - Klubertanz
Claesson - Gustafsson
Honken behöver en stabil back vid sin sida. Printz och Klubertanz är "samspelta". Claesson och Gustafsson verkar funka okej och känner varandra väl.
Expert.
Själv känner jag mig helt jävla tom bara...
Vet inte vad man ska tro, kan fan knappt fatta det att DIF inte värvade något i slutet. Utan Järlans argument är att de inte fick rätt spelare. nähä så han gav bara upp sen då eller?
Va fan trodde han skulle finnas ledigt på marknaden några dagar före deadline?
Man blir erbjuden Linkan. Dan som ryktades vara på väg till Modo, verkar ha varit villig att spela i Sverige. Så där hade vi en back som mer än väl hade ersatt Bom-Bom.
Finns ingen som helst gnutta hopp kvar att vi ska kunna hålla oss kvar. Om målskyttet och anfallsspelet har låst sig för det sitter i spelarnas huvud, så kan man ju bara tänka sig hur det kommer va i en nervpirrande kvalserien...
Vet inte vad man ska tro, kan fan knappt fatta det att DIF inte värvade något i slutet. Utan Järlans argument är att de inte fick rätt spelare. nähä så han gav bara upp sen då eller?
Man blir erbjuden Linkan. Dan som ryktades vara på väg till Modo, verkar ha varit villig att spela i Sverige. Så där hade vi en back som mer än väl hade ersatt Bom-Bom.
Finns ingen som helst gnutta hopp kvar att vi ska kunna hålla oss kvar. Om målskyttet och anfallsspelet har låst sig för det sitter i spelarnas huvud, så kan man ju bara tänka sig hur det kommer va i en nervpirrande kvalserien...
There is no I in TEAM!!!!
- SirDIFalot
Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...Bigge skrev:Själv känner jag mig helt jävla tom bara...
Problemet med Järlan är ju att han byggde laget fel i somras och att han under flera månader trodde att "det löser sig" och insåg först allvaret med typ två dagar kvar på fönstret. Under dessa dagar har han säkert gjort sitt bästa. Men var nonchalant och vägrade se problemen tidigare.
Expert.
Det är så uselt!
Vi ligger näst sist och vad fan får vi in? En bänkad allsvensk målvakt. Det är katastrof, riktig jävla katastrof!
Vi ligger näst sist och vad fan får vi in? En bänkad allsvensk målvakt. Det är katastrof, riktig jävla katastrof!
Ja ok, läste det sen. Men frågan är varför man går å väntar på svar från endast en spelare. Varför inte fråga flera? tackar flera ja så får man väl helt enkelt tacka nej till någon av dem(Eller det funkar kanske inte så)SirDIFalot skrev:Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...Bigge skrev:Själv känner jag mig helt jävla tom bara...
Problemet med Järlan är ju att han byggde laget fel i somras och att han under flera månader trodde att "det löser sig" och insåg först allvaret med typ två dagar kvar på fönstret. Under dessa dagar har han säkert gjort sitt bästa. Men var nonchalant och vägrade se problemen tidigare.
Varför är man ute i sista minuten som vanligt när det gäller DIF. För en vecka sen kunde vi haft Linkan, och då hade det bara varit en back som DIF skulle värvat, om nu inte de anser att Kim kan axla Bom-Boms roll..
Senast redigerad av Bigge den 2012-02-01 12:56:21, redigerad totalt 1 gånger.
Visst är det svårt att trolla de sista fyra timmarna men det är inte en förklaring nog. I det pekära läget vi ligger är idiotiskt att riskera något sådant.SirDIFalot skrev:Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...
- SirDIFalot
Skandal ligger i att man väntade alldeles för länge och byggde laget sent från början.FredrikH skrev:Visst är det svårt att trolla de sista fyra timmarna men det är inte en förklaring nog. I det pekära läget vi ligger är idiotiskt att riskera något sådant.SirDIFalot skrev:Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...
Inte att man inte lyckades få in några spelare absolut sista dagen då marknaden är tunn. Det tror jag alla med lite vett här förstår.
Hellre ingen spelare än en Jocke Eriksson. Som inte skulle tillföra något alls utan bara dra lön och försämra ekonomin.
Expert.
- -daniel-
Jag har verkligen noll och ingen förståelse för hur man INTE såg till att trappa upp det hela på värvningsfronten redan i december. När spelet fortfarande haltade betänkligt samt att man skulle tappa spelare vid JVM (+ skador). Det är för mig oförsvarbart. Samtidigt som det med all önskvärd tydlighet borde stått klart att Hardy & co borde gjort sitt redan då.
Sen får Järlan gråta hur mycket han vill att han inte fick in önskespelaren 4 timmar från deadline. Det är helt oväsentligt i sammanhanget.
Sen får Järlan gråta hur mycket han vill att han inte fick in önskespelaren 4 timmar från deadline. Det är helt oväsentligt i sammanhanget.
Hellre en forward än ingen spelare alls! Istället för att bara koncentrera sig på en center hela tiden.SirDIFalot skrev:Skandal ligger i att man väntade alldeles för länge och byggde laget sent från början.FredrikH skrev:Visst är det svårt att trolla de sista fyra timmarna men det är inte en förklaring nog. I det pekära läget vi ligger är idiotiskt att riskera något sådant.SirDIFalot skrev:Det där är ju visserligen inte sant. Han sa att klubben beslöt sig för att inte släppa den spelaren Djurgården ville ha in, som hade tackat ja till DIF. Kl 20:00 fick man det svaret. Och ja, då kan jag ha förståelse för att det var svårt att trolla sista fyra timmarna...
Inte att man inte lyckades få in några spelare absolut sista dagen då marknaden är tunn. Det tror jag alla med lite vett här förstår.
Hellre ingen spelare än en Jocke Eriksson. Som inte skulle tillföra något alls utan bara dra lön och försämra ekonomin.