Kristoffersson

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Kristoffersson

Inlägg av Joas »

Många skriver om Marcus Kristoffersson här på forumert och vill ha han kvar men ärligt vad gjorde han förra säsongen förutom att kämpa?

Producerade välldigt lite och tog massor av onödiga utvisningar.

35 matcher 2 mål 4 ass 6p och 94 utvisnings minuter talar sitt tydliga språk.

Har svårt att bedöma tex Morten Ask , Fredrik Eriksson , Dennis Persson men vi får väll ge dom ett år innan vi sågar alla.

Kristoffersson tog många utvisningar och satte laget i problem allt för ofta så jag sörjer inte att han försvinner.

Älska DIF!
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Krisse är en kämpe ut i fingerspetsarna. Han har haft oflyt med målgörandet de senaste säsongerna. Tror att det är bra med ett miljöombyte för honom.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Joas
Inlägg: 134
Blev medlem: 2006-04-15

Inlägg av Joas »

Kristoffersson´s tid i DIF.

Matcher 115
Mål 12
Ass 10
Utvisningsminuter 333

Inget vidare för att ha haft bara otur med målskyttet några år.
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Han har aldrig haft rollen som målskytt, sen när han kom tillbaka från USA skulle han göra mål sas det. De flesta av hans mål har varit kämpamål. Krisse är en attitydspelare, nu har vi bättre attitydspelare i Ölvestad och Fimpen.
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Jag skulle gärna se Krisse i DIF-tröjan igen.
Ingen seger utan offer
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Kristoffersson var en härlig krigare som alltid gjorde sitt bästa för laget. Sådana spelare kan man aldrig ha för få av. Han var inte i klubben för att göra poäng utan för att breda väg för andra spelare. En lojal spelartyp som antagligen inte var direkt dyr heller.

Slutsats japps vi borde behållt honom.
Användarvisningsbild
Gårdare
Inlägg: 117
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Nacka

Inlägg av Gårdare »

Kall-El skrev:Kristoffersson var en härlig krigare som alltid gjorde sitt bästa för laget. Sådana spelare kan man aldrig ha för få av. Han var inte i klubben för att göra poäng utan för att breda väg för andra spelare. En lojal spelartyp som antagligen inte var direkt dyr heller.

Slutsats japps vi borde behållt honom.
Du tänker inte på hur ofta han vara skadad? I mina ögon är han lite av en glaslirare. Hans plats är lätt att ersätta, svårare blir det med "lirarna"........
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Kall-El skrev:Kristoffersson var en härlig krigare som alltid gjorde sitt bästa för laget. Sådana spelare kan man aldrig ha för få av. Han var inte i klubben för att göra poäng utan för att breda väg för andra spelare. En lojal spelartyp som antagligen inte var direkt dyr heller.

Slutsats japps vi borde behållt honom.
För en gångs skull så håller jag med dig!
Ingen seger utan offer
911
Inlägg: 14
Blev medlem: 2006-05-26

Inlägg av 911 »

Jag håller med om Krstoffersson behövs i laget. Någon som kan skydda våra unga spelare.
Adam Blomster
Inlägg: 170
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Adam Blomster »

det finns fortfarande kanske en liten chans att han kommer tebax.. :roll:

Han blev ju dissad av Skellefteå precis innan han skulle skriva på så han står just nu utan kontrakt................ :wink:
"Well, I got this guitar and I learned how to make it talk"- The boss 1975 Thunder road
Scofield
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-04-04

Inlägg av Scofield »

Adam Blomster skrev:det finns fortfarande kanske en liten chans att han kommer tebax.. :roll:

Han blev ju dissad av Skellefteå precis innan han skulle skriva på så han står just nu utan kontrakt................ :wink:
Vad ska vi med honom till när vi redan har brunkare i Ölvestad och Fimpen?
Djuuuuuuuuuu
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Aldrig fel med en brunkare till.
fd skuggan
Inlägg: 158
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av fd skuggan »

Nää, är det bara jag som är trött på brunkar-hockeyn som Wikegård införde/utvecklade?
Jag ser hellre lite offensivare hockey som grundfilosofi....
Kall-El
Inlägg: 5195
Blev medlem: 2005-10-15

Inlägg av Kall-El »

Lirare av kvalité kostar för mycket. Krigare gör sitt jobb och är betydligt billigare. Själv skiter jag i hur det ser ut på isen så länge alla krigar som galningar.
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Man måste spela efter det spelarmatrial man har.

Har man spelare som Ölvestad så fungerar en jätteoffensiv som spelstil, då måste man anpassa spelet efter spelarnas spelstil.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
Skriv svar