Åker Djurgården ut i år?

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Brollan
Inlägg: 41
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Brollan »

Lill-Magic är väl i stort sett förlorad till NHL vad jag läst.
Djurgårn
Inlägg: 1521
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, ständig medlem
Ort: Stockholm

Inlägg av Djurgårn »

sorry, DIF är laget i mitt hjärta och det känns tungt att behöva erkänna, men DIF kommer få kvala iår.

Det finns inget som tyder på att vi ska kunna överraska, men självklart kan dom ju göra det.

Men det krävs jävlar massa moral och uppoffringar som spelarna måste göra för att det ska kunna hålla, palalr dom verkligen det?
DIFalk
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-06-10
Ort: Kungsör

Inlägg av DIFalk »

Ritterwand skrev:Har vi otur med skador och om Säcken & Challe inte lyckas få in lite lagmoral i truppen så åker vi ur. Hur som helst, de som hoppas på slutspel bör nog vara beredda på att bli besvikna.

Men som det heter, man ska inte måla fan på väggen. Förstärker man laget med en (helst två) bra back(ar) och en till målskytt så kan det ju gå vägen.
Det viktigaste är att få en bra lagmoral. DIF är en klubb som ska vara i Elitserien och alla i laget måste kämpa för varandra. De som lirar i DIF ska se det som en ära att åka ut på isen med DIF emblemet på bröstet. De ska känna en stolthet. Stolthet vid vinst, och besvikelse (men revanschsugna) vid förlust.

DIF - Lite yngre - lite bättre
Emil Falk
masken
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-09

Det är lugnt.

Inlägg av masken »

Vad ledsen jag blir när någon andas denna pessimism såsom helgonet

Säcken och Challe bygger ett lag.
Inga överbetalda underpresterande superstjärnor?? so what?
I år kommer vi vinna på lagarbete, som Herbie Brooks OS-lag.
Såg en träning förra veckan, tycker det såg piggt ut.
Hellre en hyfsad spelare en hel säsong än en matchotränad NHL-bänkis i 15 matcher.
Dessutom har ju alla andra lag samma förutsättningar, nästan alla nhl-lirare sticker ju tillbaka nu..

Till sist, jag beundrar HV71's utomordentliga timing, de avstod helt från nhl-värvningar i början av förra säsongen i tron om att de skulle vinna på fjolårets mästarlag och att nhl-konflikten inte skulle bli långvarig, sedan värvar de nu Johan Franzén och får betala honom 100 000 i några månader, och innan han ens spelat en enda match så sticker han...
Skadeglädje är den sanna glädjen =D

Kul att se Foppa i bullies

Upp med Micke J's tröja i taket!!!
Axel
Inlägg: 42
Blev medlem: 2005-06-09

Ja.. ack

Inlägg av Axel »

Håller med föregående skribenter helhjärtad, det går inte o tro på en femte - fjärdeplats med truppen som den ser ut.

Risken är ens största idrottskärlek kan förvandlas till ett par månaders leda och vandring i mörker.

Hemska tanke.

Stödet minskar i allafall inte, snarare tvärtom, men den som inte ens är en gnutta orolig för hur denna säsong ska sluta förstår ja mig inte på

/ Axel
Användarvisningsbild
chribba
Inlägg: 220
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sthlm

Inlägg av chribba »

Att vi ska behöva kriga för våran existens som elitserieklubb har jag väldigt svårt att se. men vi kommer med största sannolikhet att tillhöra den nedre regionen av tabellen istället för toppskiktet som vi ju vant oss vid..
De positiva aspekterna enligt mig, det gäller ju att försöka föra fram dem, med att INTE ha det mest namnkunniga laget i år är att vi säkerligen kommer att sluta oss samman på ett helt annat sätt än tidigare, både vi fans och spelare+ledare i laget.."DIF MOT RUBBET" kommer säkerligen att vara ett ganska uttjatat och utslitet begrepp i slutet av kommande säsong..

Det stora problemet med att vi i år inte har ett speciellt namnkunnigt eller slagkraftigt lag är enligt mig att Djurgården Hockey som förening av tradition och historia (nästan) alltid är det laget som för utvecklingen framåt i Sverige. Vi är ofta segertippade oavsett vilka vi möter och (ofta) passar det oss väldigt bra. Så blir det definitivt inte i år. Vi kommer ofta att få slå ur underläge i matcherna och ofta vara nederlagstippade. Klarar spelare, ledare och andra ansvariga i föreningen att hantera denna situation..?Jag är tveksam men jag hoppas av hela mitt hjärta att vi är väl förberedda..annars kan säsongen 05/06 bli ett svart kapitel i en annars fantastiska hockeysaga som stavas Djurgårdens IF..


113 WHB
Kuremyr
Inlägg: 20
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Kuremyr »

Tja,

Mitt svar blir nej på denna fråga, jag inser mycket väl att vår trupp är mycket tunn, men det är inte bara vi som har en tunn trupp, elitserien är tunnare än någonsin (hittills, NHL klubbarna kan ju komma att lämna en del bra spelare som Free-Agents nu pga lönetaken) i år. Som alla vet så händer detta lite då och då, både med fotbollens allsvenska och hockeyns elitserie (att det inte känns attraktivt att spela här längre) allsvenskan verkar i år ha fått ett uppsving (Mattias Jonson i DIF, Jari Litmanen i MFF, Svenssonx2 i Elfsborg...) allsvenskan är på väg uppåt i status, mens elitserien i år fått en svacka, helt naturligt efter förra säsongens "Superserie", ta vilket lag som helst från förra året och stoppa in i årets uopplaga och jag lovar nästan att de skulle stå som svenska mästare efter säsongen. Det känns lite oroväckande när spelare som kanske skulle kunna prestera sin bästa elitseriesäsong någonsin (Läs Staffan Kronwall) sticker över till nordamerika och hamnar i AHL (visseligen kan det väl hända att staffan lyckas, men jag tror inte han är redo.) Saker och ting skulle kunna vara värre än vad de redan är, jag tror det kan vara realistiskt att tänka slutspel i år, men jag blir inte allt för deppad om vi kommer 9-10 heller. Men tipset från min sida är att vi hamnar 7-8..

Knåpar ihop en tabell också.

1. HV-71 - Hade sin svacka i fjol.. Har inte tappat mycket..
2. Linköping - Ser stabila ut..
3. Färjestad - Henriksson i målet verkar vara den stora svagheten..
4. Frölunda - Ytterst ointelligent av VF att värva Salo som förstekeeper..
5. Timrå - Utan Jonte och Hagos får de svårt..
6. Brynäs - Boorken tar BIF till slutspel efter några års fiasko..
7. Djurgården - Säcken och Challe hittar balansen i laget..
8/9. Södertälje - Krigar stenhårt med Luleå om sista platsen i slutspelet..
9/8. Luleå - Ser tunt ut, men har útlovat förstärknigar av hög kvalitet..
10. MoDo - Ofantligt tunn trupp i år, som alla andra, får svårt.
11. Mora - Klarade sig bara kvar pga lockouten, hej då Mora.
12. Leksand - Inte redon ännu..

Kvalet: Mora åker ner och Skelefteå kommer upp.. Malmö floppar totalt och Leksand håller sig kvar..

Slutspel: Här törs jag inte alls sia, det får framtiden utvisa..
Användarvisningsbild
Jermuk
Inlägg: 72
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Sofia
Kontakt:

Inlägg av Jermuk »

Hoppas att du har fel och att Leksand åker ur Elitserien men buller och bång.

Om LIF åker ur lär det bli 14 lag till säsongen 06/07 - hemska tanke!

Skit samma. Hoppas att mediahypen Leksands IF åker ur, gärna tillsammans med Brynäs.
Skriv svar