Mats Sundin

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
Användarvisningsbild
Pompe
Inlägg: 64
Blev medlem: 2005-11-30
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 44km från Globen

Mats Sundin

Inlägg av Pompe »

Ser ut som att Sudden är påväg från Maple Leafs.

http://www.torontosun.com/Sports/Hockey ... 4-sun.html


Ha de gott

//Pompe[/url]
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Om Sundin lämnar NHL så kan han väl mycket väl vara på väg hem?
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Personligen tror jag att antingen vill han vinna Stanley cup och byter klubb eller så läggar han skridskorna på hyllan.

Jag tror aldrig att vi får se honom i DIF-dressen igen, tyvärr.
Användarvisningsbild
Jacke
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Universum

Inlägg av Jacke »

Läste att han sa att han började bli gammal och att det inte fanns många chanser kvar att vinna Stanley Cup. Kan ju bara betyda att han spelar i NHL tills han vinner eller tills han tröttnar på hockey.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

isolerad skrev:Personligen tror jag att antingen vill han vinna Stanley cup och byter klubb eller så läggar han skridskorna på hyllan.

Jag tror aldrig att vi får se honom i DIF-dressen igen, tyvärr.
Tror att rätt många håller med dig, du har förmodligen rätt. Men hoppet är det sista som överger en.
Användarvisningsbild
Blåränderna går aldrig ur
Inlägg: 307
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Hovet/globen ;)

Inlägg av Blåränderna går aldrig ur »

Ritterwand skrev:
isolerad skrev:Personligen tror jag att antingen vill han vinna Stanley cup och byter klubb eller så läggar han skridskorna på hyllan.

Jag tror aldrig att vi får se honom i DIF-dressen igen, tyvärr.
Tror att rätt många håller med dig, du har förmodligen rätt. Men hoppet är det sista som överger en.


men jg tror att vi kan få hem han 1 säsong....inter mer sen kan han lägga av...vill se va han kan till föra oss.......
En råtta svart och gul fy fan va han e ful
Användarvisningsbild
Drutten
Inlägg: 284
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Drutten »

Det finns bara en sak som talar för att Sudden kommer tillbaka till oss. Han sade att om han ska spela i Sverige igen så är det BARA Djurgården som gäller.

Jag tror däremot inte att han har motivationen, han har redan vunnit SM, VM och OS. Den enda motivation han har kvar är dedikerad för Stanley Cup bucklan. Att ge 110% i ES är nog svårt för honom.
Men eftersom chanserna att vinna bucklan i NHL ser små ut nu så kanske, KANSKE man kan hoppas på att han vill avsluta hos oss.

Å andra sidan har han ju dissat DIF när han fått chansen (förutom i lockouten 1995).

Det är svårt att veta vart man har denna lirare nånstans! Ingen verkar veta förutom Mats själv.
Ingen seger utan offer
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Inlägg av pekka21 »

Visst är drömmen att Sundin kommer till djurgårn men den risken eller chansen beroende på hur man ser på det är nog ganska liten, men hoppas kan man ju alltid göra.

Men skulle han komma så lyfter han hela djurgårn med sin närvaro, och alla lyfter sig ett steg till.
"Det känns skitkul. Det finns inget roligare lag att spela i än Djurgården. Jag är Djurgårdare sedan födseln." - Sagt av Niklas Andersson
erik_gson89
Inlägg: 84
Blev medlem: 2005-12-15
Ort: Eskilstuna

Inlägg av erik_gson89 »

http://www.aftonbladet.se/vss/sport/sto ... 45,00.html

Där har ni beviset på att Sudden stannar i Toronto
gulgul
Inlägg: 138
Blev medlem: 2005-12-29

Inlägg av gulgul »

Hur gammal e sudden nu?
Användarvisningsbild
Don_T
Inlägg: 809
Blev medlem: 2005-07-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Vasastan

Inlägg av Don_T »

Han är 35!
DIF! ALLTID - OAVSETT!
Skriv svar