Daniel Tjärnqvist.

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Weddan
Inlägg: 6
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Stockholm
Kontakt:

Daniel Tjärnqvist.

Inlägg av Weddan »

Läste precis att Tjärna står utan kontrakt efter att Atlanta inte ville förlänga... blaskan skriver att han är öppen för allting, och att han kan komma att spela i elitserien, skulle han välja något annat (vilket icke är tänkbart) skulle jag bli mäkta besviken, men det skulle han väl inte? :S
Tjärna skulle nog vara en bra förstärkning iaf.
Användarvisningsbild
pangeDIF
Inlägg: 38
Blev medlem: 2005-06-23
Ort: Jönköping

Inlägg av pangeDIF »

var läste du detta?
Igår, Idag, Imorgon, För Alltid Djurgårdens IF
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Original Frasse
Inlägg: 214
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Aktiv Sittplats i hockey, Sektion 106 i fotboll
Kontakt:

Inlägg av Original Frasse »

Kommer snart en intervju med Tjärna & Robban Nilsson på Svenska Fans 08 Hockey som gjordes på träningen idag
Användarvisningsbild
ZtAvVe
Inlägg: 61
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Huddinge

Inlägg av ZtAvVe »

Och en backstjärna skulle värvas till Djurgården enligt DN för någon vecka sedan.. Bara hålla tummarna då =)
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Bara att hoppas att ingen annan NHL klubb dyker upp för då är vi körda. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att han skriver på för någon annan Elitserie klubb än Djurgårn.
Användarvisningsbild
Ritterwand
Inlägg: 664
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Ritterwand »

lund3 skrev:Bara att hoppas att ingen annan NHL klubb dyker upp för då är vi körda. Men jag skulle aldrig kunna tänka mig att han skriver på för någon annan Elitserie klubb än Djurgårn.
Många NHL-klubbar satsar nog på unga billiga spelare för att dryga ut trupperna. Spelare som Daniel Tjärnqvist är precis sådana som kan hamna utanför, även om han är bra nog för att spela i NHL. Jag håller med dig om att det är svårt att se att Tjärnqvist skriver för någon annanstans, men man bör hålla i minnet att han precis har gått miste om ett helt års lön av NHL-mått, det vill säga tiotals miljoner kronor. Det gör att det nog blir svårt för DIF när det kommer in bud från Schweiz, Ryssland eller varför inte från Frölunda som alla kan betala mer än vad DIF kan. Frölunda kommer förmodligen bli av med Sami Salo, och lär nog leta ersättare.

Jag hoppas att Tjärnqvist skriver på här. Han är precis vad det här laget behöver och kan man dessutom förstärka med en målskytt till, gärna någon som kan hoppa in som center om det skulle behövas, så ser det helt plötsligt mycket bättre ut.
Användarvisningsbild
Cellus
Inlägg: 129
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Cellus »

Det som talar FÖR att Tjärnqvist stannar är att han har hjärtat i Djurgården, annars så skulle han t.ex inte vara ständig medlem i Djurgården hockey..
" -Vi håller ihop i vått och i tort, för skölden med färgerna gult, rött och blått "
Användarvisningsbild
Frasse
Inlägg: 1856
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Inlägg av Frasse »

Att Daniel må ha hjärta i klubben men det lär dessvärre inte ha någon som helst betydelse när det väl blir dags för honom att signera ett kontrakt.
I dagens indrittssamhälle är det pengarna som styr och den som betalr mest är oftast den klubb som går segrande ur en draggkamp om en etablerad spelare.
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

Kom igen nu Frasse, ge oss något nytt i dessa nyförvärvstörstande tider!
Användarvisningsbild
Hovet
Inlägg: 637
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Västra Götaland

Inlägg av Hovet »

I Expressen kan man dock läsa att Elitserien är uteslutet för Tjärnqvist.
http://expressen.se/index.jsp?a=417201

Jag ska sluta läsa de här skittidningarna, det borde jag i och för sig kommit på för länge sedan.
Användarvisningsbild
Rash
Inlägg: 713
Blev medlem: 2005-07-03
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Rash »

Frasse skrev:Att Daniel må ha hjärta i klubben men det lär dessvärre inte ha någon som helst betydelse när det väl blir dags för honom att signera ett kontrakt.
I dagens indrittssamhälle är det pengarna som styr och den som betalr mest är oftast den klubb som går segrande ur en draggkamp om en etablerad spelare.
Det är ju än mer aktuellt nu när Odågan dragit till fiskrensar indianerna.
Och det är inte direkt så att DIF är Tjärnas moderklubb heller. Jag orkar inte hoppas på att Tjärna stannar hos oss, orkar inte bli så jävla besviken igen.
Lycka är att vara djurgårdare
Smålänningen
Inlägg: 1
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av Smålänningen »

Hejsan allihopa!

Vi kan glömma Daniel Tjärnqvist, han har skrivit kontrakt med Minnesota Wild idag.

http://www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=133563
Användarvisningsbild
lund3
Inlägg: 95
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av lund3 »

Smålänningen skrev:Hejsan allihopa!

Vi kan glömma Daniel Tjärnqvist, han har skrivit kontrakt med Minnesota Wild idag.

http://www.tsn.ca/nhl/news_story.asp?ID=133563
Fan vad tråkigt. Jag som hoppades på att vi skulle få se Tjärna i DIF-tröjan i vinter.
Axel
Inlägg: 42
Blev medlem: 2005-06-09

Ingen tjärna i dif

Inlägg av Axel »

http://www.svt.se/texttv/329.html

Inte oväntat, men ändå
Skriv svar