Gällande Huligantutor

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Hrodgar
Inlägg: 10
Blev medlem: 2006-01-25

Inlägg av Hrodgar »

Det är skönt med det förbudet faktiskt, så man slipper riskera bli döv för att man har någon idiot som sitter med en sådan bakom en om man tagit sittplats.

Kommer ihåg en match, minns tyvärr dock inte vilken, i hovet den här säsongen där tre unga (och dumma?) killar tagit med sig en in o drog av några ggr.

Efter tredje gången gick guljackorna upp o skulle säga till dem att de inte får ha den o ta hand om tutan.
Men eftersom de tre snorvaplarna då skulle visa sig tuffa mot "de stöddiga guljackorna" (varför denna attityd mot dem egentligen, de jag känner är lika stora fans som oss o supersjyssta, dock finns det klart alltid rötägg överallt) så vägrade de lämna ut den o började vara trotsiga o kaxiga så ordningsvakt fick tillkallas, de vägrade ändå och POLIS fick tillkallas för att avlägsna dem från matchen.
Detta gjorde ju att en hel del av klacken tyckte guljackorna o poliserna (som vanligt) var dumma i huvet o de tre kidsen fick inte se klart på matchen. Istället för den enkla lösningen; "sorry, visste inte, här har ni den.."

Likadant bengaler och rök mitt i publiken på stadion...men den hetsiga debatten får nog tas för det första på rätt forum o i egen tråd då. ;)
SebbeHjelm
Inlägg: 3
Blev medlem: 2006-01-31

Inlägg av SebbeHjelm »

Don_T skrev:Nu är GlennMickeJ ute och cyklar igen!

Så kallade huligantutor, civiliserade människor använder ordet båttutor är förbjudna av Hockeyligan! Alltså är de varken tillåtna i Scandinavium eller Löfbergs Lila Arena. Du kanske har hört dem vid Götaverken eller i Vänerns skärgård, men det kanske är samma sak för dig??
Kan inte du länka till hockeyligans regelverk? där det enligt dig finns en stipulation om att tutor är förbjudna.
Skulle vilja se den regeln skriftligt nämligen.
theboss1500
Inlägg: 5
Blev medlem: 2006-01-31
Ort: Vårby Gård

Inlägg av theboss1500 »

Jag har nu skickat iväg ett mail till hockeyligan för att få klarhet i frågan ang trummor och huligantutor. Återkommer så fort jag har fått svar från dem.

Edit: har nu fått svar från hockeyligan. Dem skriver:

"Hej!

Det är förbjudet att använda " tutor ". Vilket är reglerat mellan klubbarna
i elitserien.

Mvh
Tommy Töpel"

Om nån inte tror på detta så är det bara att skicka ett mail till hockeyligan (info@hockeyligan.se) och fråga. Hoppas du/ni är nöjda med svaret.
Skriv svar