Var FBK för sent ute eller inte? Vad tycker du?

Här diskuteras vi andra DIF-föreningar, övrig hockey och annan sport.
Skriv svar
pekka21
Inlägg: 572
Blev medlem: 2005-10-24
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Norrtälje

Var FBK för sent ute eller inte? Vad tycker du?

Inlägg av pekka21 »

Själv tycker jag att dem var det och regler är väl till för att följas. Englund säger att deras fax kanske var upptagen så att Färjestad inte kunde skicka ett fax, men då får dem väl skicka faxet tidigare än då.

Vill inte anklaga förbundet att dem gör undantag för Färjestad bara för att dem är just Färjestad för det vet man inte men det känns lite så och det är lite tråkigt.//// DIF I MITT HJÄRTA!!!!


VAD ÄR DIN ÅSIKT?
isolerad
Inlägg: 1365
Blev medlem: 2005-06-09

Inlägg av isolerad »

Det är fel fel fel.

Sådana här regler ska följas. Det ska vara lika för alla lag.
Pierre_a
Inlägg: 15
Blev medlem: 2005-08-21

Inlägg av Pierre_a »

Englund säger att den kanske var upptagen?

Det är väl bara att kontrollera hur många lappar som kom in innan kl. 00.00 för att utesluta den teorin.

Sen att FBKs fax inkom 00.01 tror jag lika mycket på som att Mats Sundin spelar innebandy i gnaget om 2 år.

Vill se orginalkvittot både från FBKs sida och det inkommande faxet hos Englund, för att tro på det.
Kagen
Inlägg: 494
Blev medlem: 2005-08-16

Inlägg av Kagen »

Det är en intressant frågeställning detta. Englund säger att man inte ska ägna sig åt hårklyveri och spontant kan jag hålla med - faxet kom ju in vid deadline och en sekund hit eller dit bör ju kvitta.

Men då hamnar man genast i en gråzon, för var går gränsen då om det inte är 23.59.59 - pip - som gäller. Är det fem sekunder, fem minuter, fem timmar eller kanske dagen efter..?

Agenter och spelare sitter ju och spelar ut klubbarna mot varandra om bästa budet och inte sällan blir det hela en kamp mit klockan sent mot kvällen det sista transferdygnet. Här öppnas en liten lucka från Svenskt håll som kanske inte ens borde gläntats på det allra minsta.
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher regard those who think alike than those who think differently.
/Friedrich Nietzsche
Skriv svar