Läktarklimatet på Hovet/Globen

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7177
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

dr111DIF skrev: 2024-04-26 08:34:09 För att förtydliga så har mina aversioner mot trumma på bortastå inget att göra med att läxa upp supporterkultur i allmänhet. Hemma får de göra vad de vill. Problemet är att det räcker med 1 pers och stor bastrumma för att skära igenom allt i en akustiskt kompakt inomhushall. En enda trummis så får man lyssna på Klass 4B i Skutskär som sätter upp "Orchernas marsch" på folkets hus istället för ett kokande hovet.

Rimligt om en 6 pers ensamble från JK släpar med trumset och marshallstackar till buren i Gävle och kör sjung för djurgårn a la arenarock i 60 minuter? Täcker bara resten av stolarna med en stor DIF-flagga och står längst upp.
Precis. Hv älskar sin trumma, de går också igång på att använda matchprogrammen till klappor.
De tycker det är häftigt och stämningsfullt.
Plastigt för oss men stämningsfullt för dem.
Gott så.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Philly Flu
Inlägg: 189
Blev medlem: 2005-06-10
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Enskede

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Philly Flu »

Jag är för att återinföra trumförbud på Hovet/Globen. Vi kanske ska sätta ihop en poll så får alla rösta på forumet.

Om jag får önska en sak till så är det att DIF skötet innehållet på mediakuben och att vi inte visar bortastå och inte vevar bortamål mer än en kort visning. Allt annat i takt med vår klack.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Per-Allan »

Det skulle räcka att JK tar en busslast till varje bortamatch och utrustar medlemmarna med 50 stycken av denna siren
https://cdon.se/hem-tradgard/horn-handv ... 3004118795
med en egen text påklistrad som tex "trumsiren"
Och rejäla hörselskydd så kan jag lova att trummor kommer bli förbjudna på Hovet efter vår första bortamatch.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Simpan »

Per-Allan skrev: 2024-04-26 22:31:23 Det skulle räcka att JK tar en busslast till varje bortamatch och utrustar medlemmarna med 50 stycken av denna siren
https://cdon.se/hem-tradgard/horn-handv ... 3004118795
med en egen text påklistrad som tex "trumsiren"
Och rejäla hörselskydd så kan jag lova att trummor kommer bli förbjudna på Hovet efter vår första bortamatch.
Jag hade deltagit i en sådan swishkampanj om någon känner för att dra igång något!
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Läktarklimatet på Hovet/Globen

Inlägg av Tabarnak »

Simpan skrev: 2024-04-26 22:32:53
Per-Allan skrev: 2024-04-26 22:31:23 Det skulle räcka att JK tar en busslast till varje bortamatch och utrustar medlemmarna med 50 stycken av denna siren
https://cdon.se/hem-tradgard/horn-handv ... 3004118795
med en egen text påklistrad som tex "trumsiren"
Och rejäla hörselskydd så kan jag lova att trummor kommer bli förbjudna på Hovet efter vår första bortamatch.
Jag hade deltagit i en sådan swishkampanj om någon känner för att dra igång något!
+1
Skriv svar