Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Alberget1891
Inlägg: 76
Blev medlem: 2024-02-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Alberget1891 »

#10 skrev: 2024-04-23 21:12:31 Wikegård snart i intervju på cmore
Känns även som hans tid är slut i shl sändningarna är över. Knappt varit med i senaste sändningarna. Han har fullt upp nu förhoppningsvis!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Eriksson skrev: 2024-04-23 21:11:10
Dauber skrev: 2024-04-23 20:53:23 Varför har man inte en banger och sula in mitt i skiten när horungarna firar vid klacken
Vad är du för Dj**** pucko?
Hur fan skall man kunna ta med sig barnen på hockey med sådana som resonerar som du, så djävla korkat uttalande Just av den anledningen bla jag inte går på matcherna längre och DIF tappar säkerligen ännu flera på det
Ja, det där har hindrat många från att gå på matcher, framför allt fotboll.
"Supporterkultur" my ass

Men men, puckon som förstör finns även gott om i DIF-leden
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
förevigtdjurgården
Inlägg: 4346
Blev medlem: 2012-04-01
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av förevigtdjurgården »

Pratat både med polis och OV i samband med match.

Har man en trumma går det bra att ta med sig vad som - tänker mest för alla oss som kommer direkt ifrån jobb till match.

Först då blir det förändring menade polisen.
Vila i Frid, DIF Hockey.
LG08
Inlägg: 158
Blev medlem: 2024-01-02
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av LG08 »

Mail och banderoller är som att hälla vatten på en gås...
Om mottagaren inte lyssnar, eller skjuter över problemet på någon annan så det lönlöst.
Har TYVÄRR inga stora förhoppningar på att detta går fram, mer än att det FNYS bort...

Helt okej initiativ ändå. Bästa ikväll.

Väntat resultat. Men nu kommer det in friska hockeykunninga människor på beslutade poster.
Vi borde kunna ha ett lag nästa år som faktiskt har förutsättningarna (!) att lyckas.
Chansen att utmana kastades bort genom ett tiotal dåliga beslut, alltså bara den här säsongen.
Användarvisningsbild
Eriksson
Inlägg: 742
Blev medlem: 2012-02-18

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Eriksson »

Simpan skrev: 2024-04-23 21:14:42
Eriksson skrev: 2024-04-23 21:11:10
Dauber skrev: 2024-04-23 20:53:23 Varför har man inte en banger och sula in mitt i skiten när horungarna firar vid klacken
Vad är du för Dj**** pucko?
Hur fan skall man kunna ta med sig barnen på hockey med sådana som resonerar som du, så djävla korkat uttalande Just av den anledningen bla jag inte går på matcherna längre och DIF tappar säkerligen ännu flera på det
Du går inte på matcherna pga vad folk skriver på anonyma forum? Skön ursäkt din jävla sopa! Du går inte utomhus när det hotas på Flashback heller?
Fjortisarnas afton? Vilken sten kröp du fram från? Föreslår att du håller dina åsikter för dig själv när du inte har en aning om vad jag varit med om under en match

När jag ser hur klacken slänger en banger på en liten flicka som idag är blind, blir jag inte förvånad när jag ser ditt resonemang, så ja, när gemene man läser sådana puckade uttalanden som ditt så stannar de hellre hemma

Och du, det är inget anonymt forum, du är inte heller anonym om du nu trodde det och du verkar ha koll på Flashback-forumet-för-nördar-i-grottstatiet som är kaxiga bakom en dator, håll dig där
Senast redigerad av Eriksson den 2024-04-23 21:23:20, redigerad totalt 1 gånger.
Vad vet jag, jag är bara en supporter som gnäller
daaviid
Inlägg: 4229
Blev medlem: 2009-10-03
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av daaviid »

Simpan skrev: 2024-04-23 21:14:42
Eriksson skrev: 2024-04-23 21:11:10
Dauber skrev: 2024-04-23 20:53:23 Varför har man inte en banger och sula in mitt i skiten när horungarna firar vid klacken
Vad är du för Dj**** pucko?
Hur fan skall man kunna ta med sig barnen på hockey med sådana som resonerar som du, så djävla korkat uttalande Just av den anledningen bla jag inte går på matcherna längre och DIF tappar säkerligen ännu flera på det
Du går inte på matcherna pga vad folk skriver på anonyma forum? Skön ursäkt din jävla sopa! Du går inte utomhus när det hotas på Flashback heller?
Simpan och Dauber, siamesiska tvillingar som turligt nog inte klarar av att sprida sig för mycket i samhället. :lol:
Simpan
Inlägg: 165
Blev medlem: 2022-04-17
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Simpan »

Eriksson skrev: 2024-04-23 21:19:30
Simpan skrev: 2024-04-23 21:14:42
Eriksson skrev: 2024-04-23 21:11:10
Dauber skrev: 2024-04-23 20:53:23 Varför har man inte en banger och sula in mitt i skiten när horungarna firar vid klacken
Vad är du för Dj**** pucko?
Hur fan skall man kunna ta med sig barnen på hockey med sådana som resonerar som du, så djävla korkat uttalande Just av den anledningen bla jag inte går på matcherna längre och DIF tappar säkerligen ännu flera på det
Du går inte på matcherna pga vad folk skriver på anonyma forum? Skön ursäkt din jävla sopa! Du går inte utomhus när det hotas på Flashback heller?
Fjortisarnas afton? Vilken sten kröp du fram från? Föreslår att du håller dina åsikter för dig själv när du inte har en aning om vad jag varit med om under en match

När jag ser hur klacken slänger en banger på en liten flicka som idag är blind, blir jag inte förvånad när jag ser ditt resonemang, så ja, när gemene man läser sådana puckade uttalanden som ditt så stannar de hellre hemma

Och du, det är inget anonymt forum, du är inte heller anonym om du nu trodde det
Jag tycker Bangers är förjävligt, inte det jag reagerade på. Skrev dock möjligtvis lite i affekt och ber om ursäkt!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Mash »

#10 skrev: 2024-04-23 21:04:39 Hur är det möjligt att så många Brynäsare får biljetter, herregud
Vem som helst kan ta köpa ett medlemskap i Djurgården Hockey och sedan få förtur.

Bör införas regel att medlemskap tecknade efter nyår gills först från nästkommande säsong, för på så vis förhindra att bortasupportrar köper medlemskap i syfte att få tillgång till förtur. Det var likadant mot Modo.
Praetori
Inlägg: 13760
Blev medlem: 2010-03-22
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Praetori »

sauron skrev: 2024-04-23 20:53:13 Ja. Rättvist på ett sätt, de vann ju ändå serien överlägset. Men jag kommer inte undan känslan att vi borde/skulle ha gjort det bättre i finalerna.
Ja det är tråkigt att vi inte ens utmanar på allvar. Men seriöst så har ju de senaste 3 säsongerna varit ett enda långt moras av horribla förutsättningar, sparkade tränare och värvningar för att balansera upp.

Vi gick från 12e till 4e plats och tog oss ändå till en final där batterierna på laget som helhet inte räckte till att kompensera för att allt det andra. Bitarna föll aldrig på plats ens för de tilltänkta sjärnspelarna och infinner sig inte stabiliteten samtidigt som special teams inte funkar är det jäkligt svårt.
Tycker ändå coach och spelare bärgade mycket men synd att vi inte kunde skaka om brynäs lite för spelarnas skull.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Mash »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2024-04-23 20:41:34 Utklassade på läktarna enligt tv4 sätt att visa matchen.
Brynäsklacken dundrar, vår klack står och sover.
De "uttrummade" Hovet. Verkligen ingen röststyrka i den "klacken", bara medgångare som klagade förra säsong. Klappa händer och trumma kan de, men that is it. Fjolårets publiksiffror är ett skämt för Brynäs när det gick dåligt :lol:
niz
Inlägg: 86
Blev medlem: 2013-10-02
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av niz »

förevigtdjurgården skrev: 2024-04-23 21:17:26 Pratat både med polis och OV i samband med match.

Har man en trumma går det bra att ta med sig vad som - tänker mest för alla oss som kommer direkt ifrån jobb till match.

Först då blir det förändring menade polisen.
Sa det också, lämnade datorväskan på jobbet på begäran från arrangören men samtidigt kan någon komma rakt från Furuvik med en baskagge.

Men skitsamma..
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Per-Allan »

niz skrev: 2024-04-23 22:25:40
förevigtdjurgården skrev: 2024-04-23 21:17:26 Pratat både med polis och OV i samband med match.

Har man en trumma går det bra att ta med sig vad som - tänker mest för alla oss som kommer direkt ifrån jobb till match.

Först då blir det förändring menade polisen.
Sa det också, lämnade datorväskan på jobbet på begäran från arrangören men samtidigt kan någon komma rakt från Furuvik med en baskagge.

Men skitsamma..
Om jag förlänger säsongskortet så ska jag inhandla en jäkla massa trummor och släpa med dem till Hovet. Det ska inte trummas men trumjävlarna ska sulas in på isen vid minsta domarmisstag. Det är väl först då det kommer bli ett trumförbud.
Eller så prepoar man en trumma med öl och sprit så slipper man arenabolagets hutlösa priser.
Förresten så är jag Djurgårdare och skulle aldrig ens kunna tänka mig att vidröra en trumma.
Men hur kan detta ofog få vara tillåtet.

"Banka på trumman bonnjävlar"
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
Tabarnak
Inlägg: 58
Blev medlem: 2012-03-16
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Stockholm

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Tabarnak »

Per-Allan skrev: 2024-04-23 23:42:25
niz skrev: 2024-04-23 22:25:40
förevigtdjurgården skrev: 2024-04-23 21:17:26 Pratat både med polis och OV i samband med match.

Har man en trumma går det bra att ta med sig vad som - tänker mest för alla oss som kommer direkt ifrån jobb till match.

Först då blir det förändring menade polisen.
Sa det också, lämnade datorväskan på jobbet på begäran från arrangören men samtidigt kan någon komma rakt från Furuvik med en baskagge.

Men skitsamma..
Om jag förlänger säsongskortet så ska jag inhandla en jäkla massa trummor och släpa med dem till Hovet. Det ska inte trummas men trumjävlarna ska sulas in på isen vid minsta domarmisstag. Det är väl först då det kommer bli ett trumförbud.
Eller så prepoar man en trumma med öl och sprit så slipper man arenabolagets hutlösa priser.
Förresten så är jag Djurgårdare och skulle aldrig ens kunna tänka mig att vidröra en trumma.
Men hur kan detta ofog få vara tillåtet.

"Banka på trumman bonnjävlar"
Trumma med sugrör :D
Användarvisningsbild
-daniel-
Inlägg: 12860
Blev medlem: 2008-01-27
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av -daniel- »

Otroligt rättvist, bara lyfta på hatten och gratulera Brynäs. Vi hade inte ett smack att säga till om i den här serien, och jag hade uppenbarligen en naiv förhoppning att vi åtminstone skulle kunna störa Brynäs och göra en hyfsat jämn serie... Det här var förnedrande på riktigt jobbig nivå.

Blev ännu tydligare igår när jag stod väldigt nära sargkanten och såg på ett närmre håll hur pass välstrukturerade motståndarna var, inga passningar slängdes iväg på chans utan det var väl avvägt, de kom samlade genom mittzon och där vi såg ut som ett gytter av utspridda spelpjäser anföll BIF i samlad organiserad trupp och bara malde ner oss.

Då är ännu en säsong förbrukad, klar, färdig. Man känner sig matt, urlakad och som vanligt helt tom. :(
Bild
Mange_Edgarsson
Inlägg: 172
Blev medlem: 2024-01-28
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Mange_Edgarsson »

Nu har jag inte läst hela matchtråden, det behövs ju sällan om man är på plats och ser matchen, men det verkar som att det varit okej här. Lite mer städat än det brukar vara när det går snett. Toppen!

Matchen? Well.. Det var svårt för oss att hitta en fungerande väg in i den. Brynäs var med på allt och vi hade svårt att ta oss ur egen zon och än svårare att etablera något spel alls i anfallszonen. De åkte snabbare och hittade passningsvägar mycket enklare än vi gjorde. Det var en sjukt svår match och den slutade helt logiskt med förlust. Bittert att svepas i fyra raka. Det hade varit skönt att ta åtminstone en match, eller två, men vi var inte tillräckligt starka för att lyckas med det. Vi gjorde en jävla uppryckning efter debaclet i början av säsongen och tog oss till final genom att bekämpa Troja, ett lag som klätt av oss 100% under grundserien. Det tar jag med mig.

Nu fortsätter arbetet med att skapa förutsättningar för kommande säsong och vill man vara mer än en arg röst på ett forum eller på X etc så föreslår jag att man skriver upp sig på Djurgårdshjärtat så att höstens/vinterns vinster genererar mer än 3 poäng. Vi behöver pengar.

Djurgår'n tills jag dör.
Skriv svar