Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Inlägg: 8117
Blev medlem: 2008-10-21
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Mattias_87 »

Nedsläpp 19:30. Tar säsongen slut här?
Avskaffa tre mot tre.
Robbex
Inlägg: 395
Blev medlem: 2022-03-05

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Robbex »

Ja, här tar den slut!
Dauber
Inlägg: 146
Blev medlem: 2022-03-31

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Dauber »

Frågan är hur stora kravaller det blir ifall brunsås mongon ev vill ta sig in på isen, inga jävlar firar på vår arena
Användarvisningsbild
captcash
Inlägg: 4516
Blev medlem: 2012-03-31
Medlem: Ja, vanlig medlem
Ort: Sthlm

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av captcash »

Finns inte en chans någon spelare förrutom de som är under 20år är motiverade att kämpa, alla de övriga har gett upp och tar hellre semester nu än att åker upp till Gävle en runda till för att bli utklassade på bortaplan. Årets säkraste 2:a på tipset!

Har jag gett upp i förtid? - Det kan ni fetehaja.
Gör det mig till mindre DIFare? - Absolut enligt 85% av forumet
Kommer jag ändå grina i forumet under matchen? - Jajamensan!

Kämpaaaavafaaan.. skitsamma!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Donkels-3.0 »

Torsk med 2 -1 i sudden imorgon(lik förbannat kommer jag vara på plats imorgon) men med det sagt tack för den här säsongen
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald
Inlägg: 11877
Blev medlem: 2005-06-09
Ort: Dallas, Elm Street 411, 6th floor

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

captcash skrev: 2024-04-22 16:08:08
Har jag gett upp i förtid? - Det kan ni fetehaja.
Gör det mig till mindre DIFare? - Absolut enligt 85% av forumet
Kommer jag ändå grina i forumet under matchen? - Jajamensan!

Kämpaaaavafaaan.. skitsamma!
Kram på dig broder :D
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
BigJ
Inlägg: 2273
Blev medlem: 2014-01-16

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av BigJ »

Vinst imorgon så har vi samma läge som förra året men efter hur man kom ut i period 2 igår så känns det tyvärr osannolikt att vi tar ngn match alls.

Trist jag trodde man skulle studsa tillbaka på hemmaplan och det kändes lovande efter första perioden med mycket mer fysiskt spel som störde Gävle är min känsla.
Per-Allan
Inlägg: 631
Blev medlem: 2012-10-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: 08

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Per-Allan »

Finns en ledig plats till morgondagens match för den som hittat eller kommer hitta mitt säsongskort kastat utanför Greken efter söndagens match. Avstår morgondagens möte eftersom jag vägrar se Gävle fira SHL på hovet ivrigt och glatt kommenterat av vår speaker som är lika glad oavsett om vi vunnit eller förlorat.
Nästa säsong
Ny speaker
Bort med allt PK trams, vid intervjuer efter period 1 & 2 ska spelarna ställas till svars när det går dåligt.
Finns bara en positiv sak med årets DIF hockey och det är Tifogruppen och klackledaren som alltid levererat oavsett hur dåliga de så kallade hockeyspelarna presterat på isen.
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
HCCL
Inlägg: 223
Blev medlem: 2019-04-23

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av HCCL »

Jag tror att det enda som talar för DIF imorgon är brunäs kanske inte vill vinna sista matchen för säsongen på bortaplan, annars så blir det torsk igen…
Donkels-3.0
Inlägg: 1155
Blev medlem: 2021-09-08
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Donkels-3.0 »

Per-Allan skrev: 2024-04-22 19:35:42 Finns en ledig plats till morgondagens match för den som hittat eller kommer hitta mitt säsongskort kastat utanför Greken efter söndagens match. Avstår morgondagens möte eftersom jag vägrar se Gävle fira SHL på hovet ivrigt och glatt kommenterat av vår speaker som är lika glad oavsett om vi vunnit eller förlorat.
Nästa säsong
Ny speaker
Bort med allt PK trams, vid intervjuer efter period 1 & 2 ska spelarna ställas till svars när det går dåligt.
Finns bara en positiv sak med årets DIF hockey och det är Tifogruppen och klackledaren som alltid levererat oavsett hur dåliga de så kallade hockeyspelarna presterat på isen.
Ja den där pk intervjuaren har jag också irriterats över även om vi onekligen har större problem än så
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Inlägg: 7176
Blev medlem: 2005-06-09
Medlem: Ja, vanlig medlem

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Klart som fan vi vinner denna. Brynäsjävlarna ska inte fira SHL imorgon.

Spela tufft och hårt, kör över dem.
Gillade Nilssons inställning senast, sedan tar tacklingen fel.
Men förstaperioden senast var vår.
Hovet mullrade och Brunsås skakade. Sedan slumrade klacken och spelet likaså.
Håll i 60 minuter imorgon så tar vi det.

Hata Brunsås tillbaka till Gävle imorgon.
Vilket jävla Legolag.
Gammelgubbar och legoknektar. Skulle de lyckas gå upp kommer de lida massvis av förluster nästa år , sedan åka ur igen.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
Daniel942
Inlägg: 5854
Blev medlem: 2009-01-25
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Ort: Stockholm

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Daniel942 »

Om det finns någon med biljett som inte tänker gå, tänk om. JK-tifo har något riktigt fett på G och det skulle vara förödande med tomma stolar. Bättre än så kan vi väl?
DIF!
Mash
Inlägg: 2343
Blev medlem: 2010-09-23

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Mash »

Jag tyckte om Honkens startkedja förra match. Grewe, Nilsson och Co. Nu behöver vi inte upprepa starten med ett BP som varar i 6 minuter men energin och inställningen får gärna fortsätta i 60 minuter. I period 1 tycker jag vi var det bättre laget.

Det var väl en period vi startade med fjärdekedjan som i grunden bestod av Hank och Ahlin, de satt varsin rejäl tryckare i sargen och det satt igång hela laget och några ben började darra i motståndarbåset. Spelar vi precis på gränsen imorgon och tacklar varenda närkamp, gruffar framför mål och agerar som riktiga blodiglar så faller Brynäs ur balans. Det de vinner på är kontringsspelet där Andrén kapitulerar.

Tackla tackla tackla!
Nattuggla_
Inlägg: 3158
Blev medlem: 2021-08-14

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Nattuggla_ »

Daniel942 skrev: 2024-04-23 00:04:15 Om det finns någon med biljett som inte tänker gå, tänk om. JK-tifo har något riktigt fett på G och det skulle vara förödande med tomma stolar. Bättre än så kan vi väl?
Först rullar man ut säsongens fetaste i Final 3 när spelarna egentligen inte förtjänar det alls.
Och nu återigen ett Tifo. Helt otroligt. Vilka hjältar!

Synd att våran kortsida håller 15+ men spelarna på isen 3.
Användarvisningsbild
Ohddan
Inlägg: 1487
Blev medlem: 2012-03-01

Final 4 23/24 Djurgårdens IF - Brynäs 23/4

Inlägg av Ohddan »

Vattendelare?
Skriv svar